| 
                
             | 
            
                 
                
    | COM2012 | Engineering Mathematics | 4+0+0 | AKTS:5 |  | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi |  | Ders Duzeyi | Lisans |  | Yazılım Şekli | Zorunlu |  | Bölümü | BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ |  | Ön Koşul | Yok |  | Eğitim Sistemi | Yüz yüze  |  | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 4 saat teorik |  | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Murat EKİNCİ |  | Diğer Öğretim Üyesi | PROF. DR. Murat EKİNCİ, |  | Öğretim Dili | İngilizce |  | Staj | Yok |  |   |   | Dersin Amacı: |  | Matematiksel teori ve yaklaşımların Bilgisayar Mühendisliği alanlarında tasarım, geliştirme ve uygulamalara kulanım becerisini kazandırabilmek. |  
 | Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY |  | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler  : |   |    |  | ÖK - 1 :  | matematiksel teorem ve bilgileri mühendislik problemlerinde kullanabillecek beceri kazanabilir. | 1.1 - 1.3 - 2.1 - 2.2 | 1 |  | ÖK - 2 :  | modellenebilen fiziksel olaylar ile matematiksel bilgileri ilişkilendirebilir. | 1.1 - 1.3 - 2.1 - 2.2 | 1,3 |  | ÖK - 3 :  | vektörel düzlemlerle çoklu bilinmeyen  gerçek problemler arasında bağlantı kurabilecek beceri kazanabilir. | 1.1 - 1.3 - 2.1 - 2.2 | 1,3 |  | ÖK - 4 :  | zaman ve frekans domenlerinde ifade edilebeilir olaylara ait çözümler için teknik becerisi kanabilir. | 1.1 - 1.3 - 2.1 - 2.2 | 1,3 |  |  PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı   |  |   |    
			 | Bilgisayar mühendisliğinde temel matematik uygulamalarına giriş;  Fourier serileri, Ayrık ve Hızlı Fourier dönüşümleri ve mühendislikte uygulamaları; Korelasyon ve Katlama işlevleri ve uygulamalrı; Matris analizi; Matris analizinde sayısal yöntemler; Determinantlar ve sayısal hesaplaması; N boyutlu vektör uzayındaki temel işlevler; Genel vektör uzayları ve matris rankı; Özdeğer ve özvektör hesaplaması; Sayısal özvektör hesaplama yöntemleri ve mühendislikte uygulamaları; Temel Bileşenler Analizi ve uygulamaları. |  
			 |   |   
 | Haftalık Detaylı Ders Planı |  |  Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak |  |  Hafta 1 | Bilgisayar mühendisliğinde temel matematik uygulamalarına giriş.  |  |  |  Hafta 2 | Analog-Sayısal Dönüşümü İlkeleri ve Fourier Serileri |  |  |  Hafta 3 | Ayrık Fourier Dönüşümleri (1-B ve 2-B) |  |  |  Hafta 4 | Hızlı Fourier Dönüşümleri ve uygulamaları |  |  |  Hafta 5 | Korrelasyon ve Katlama işlevleri |  |  |  Hafta 6 | Doğrusal Eşitlikli Sistemler |  |  |  Hafta 7 | Matrisler |  |  |  Hafta 8 | Determinant işlevi, uygulaması ve Sayısal Çözümü |  |  |  Hafta 9 | Ara Sınav |  |  |  Hafta 10 | N-Boyutlu Vektör uzayı |  |  |  Hafta 11 | Doğrusal Dönüşümler |  |  |  Hafta 12 | Genel vektör uzayları  |  |  |  Hafta 13 | Özdeğer ve özvektör hesaplaması; |  |  |  Hafta 14 | Sayısal özvektör hesaplama yöntemleri ve mühendislikte uygulamaları; |  |  |  Hafta 15 | Doğrusal Programlama |  |  |  Hafta 16 | Dönem sonu sınavı |  |  |   |   
 | 1 | G. James, D. Burley, P. Dyke, J. Searl, N. Steele, J. Wright; 1993; Advanced Modern Engineering Mathematics, Addison-Wesley. |  |  | 2 | Gareth Williams, 2001; Linear Algebra with Applications, Jones and Bartlett Publishers |  |  |   |   
 | 1 | Emmanuel C. Ifeachor, Barrie W. Jevis, 2002, Digital Signal Processing, A Practical Approach; Prentice Hall |  |  |   |   
 |  Ölçme Yöntemi   |  | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) |  |  Arasınav |  9 |  18/04/2025 |  2 |  50 |  |  Dönem sonu sınavı |  16 |  12/06/2025 |  2 |  50 |  |   |   
 |  Öğrenci Çalışma Yükü  |  | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı |  |  Yüz yüze eğitim |  4 |  14 |  56 |  |  Sınıf dışı çalışma |  4 |  14 |  56 |  |  Arasınav için hazırlık |  10 |  1 |  10 |  |  Arasınav  |  2 |  1 |  2 |  |  Dönem sonu sınavı için hazırlık |  14 |  1 |  14 |  |  Dönem sonu sınavı |  2 |  1 |  2 |  |  Diğer 1 |  10 |  5 |  50 |  | Toplam Çalışma Yükü |  |  | 190 |  
  
                 
             |