| 
                
             | 
            
                 
                
    | AITB1004 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi - II | 2+0+0 | AKTS:2 |  | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi |  | Ders Duzeyi | Lisans |  | Yazılım Şekli | Zorunlu |  | Bölümü | BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ |  | Ön Koşul | Yok |  | Eğitim Sistemi | Uzaktan Eğitim |  | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik |  | Öğretim Üyesi | Öğretim Görevlisi Aziz AŞAN |  | Diğer Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Dr. Uğur ÜÇÜNCÜ,   Öğr. Gör. Veysel USTA,  Öğr. Gör. Aziz AŞAN |  | Öğretim Dili | Türkçe |  | Staj | 2 Gün staj |  |   |   | Dersin Amacı: |  | Atatürk Devrimleri ve Atatürkçü Düşünce sistemi ile Türkiye Cumhuriyeti Tarihi hakkında doğru bilgiler vermek, Türk gençliğini Atatürkçü Düşünce Sistemi doğrultusunda yetiştirmek. |  
 | Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY |  | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler  : |   |    |  | ÖK - 1 :  | Atatürk'ün Türkiye Cumhuriyeti Devleti'ni çağdaş uygarlık düzeyine ulaştırmak için yaptığı siyasal, sosyal, ekonomik, hukuk, eğitim ve kültür alanlarındaki atılımlarının önemini anlayabilirler. | 4.1 | 1,3 |  | ÖK - 2 :  | Atatürk'ün izlediği bağımsız ve onurlu dış politikanın önemini kavrayıp aynı düşünce ve davranışlara sahip olurlar. Atatürk'ün yurtta barış dünyada barış ilkesiyle, barış ve istikrarı koruma ve sürdürme bilinci kazanabilirler. | 4.1 | 1 |  | ÖK - 3 :  | Atatürk İlkelerinin anlamı, önemi ve hedeflerini kavrayıp benimseyerek, bu ilkelerin yürekten  savunucusu olma bilincine sahip olabilirler. | 4.1 | 3 |  | ÖK - 4 :  | Bu konularla ilgili çeşitli yazılı ve görsel kaynak, materyal ve dokümanları tanıma, kullanma ve uygulama becerileri kazanabilirler. | 4.1 | 1 |  |  PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı   |  |   |    
			 | Siyasi alanda yapılan devrimler, siyasi partiler ve çok partili siyasi hayata geçiş denemeleri, hukuk alanında yapılan devrimler, toplumsal yaşayışın düzenlenmesi, ekonomik alanda yapılan yenilikler, 1923-1938 Döneminde Türk dış politikası, Atatürk sonrası Türk dış politikası, Türk Devriminin İlkeleri: (Cumhuriyetçilik, Halkçılık, Laiklik, Devrimcilik, Devletçilik, Milliyetçilik) . Bütünleyici İlkeler. |  
			 |   |   
 | Haftalık Detaylı Ders Planı |  |  Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak |  |  Hafta 1 | Ulusal Ordunun Kurulması (Kuvay-ı Milliye, Düzenli Ordu) kurulması. Güney ve Güney Doğu Cephesi
 |  |  |  Hafta 2 | Doğu Cephesi (TBMM ? Sovyet Rusya İlişkisi, Ermeni Sorunu.Ermenilerle yapılan Savaşlar, TBMM ? Gürcistan ilişkisi
 |  |  |  Hafta 3 | Batı Cephesi (I. Ve II. İnönü Savaşları, Kütahya ? Eskişehir Muharebesi), Sakarya Meydan Savaşı, Büyük Taarruz
 |  |  |  Hafta 4 | Ulusal Mücadelenin Toplumsal, Parasal ve Silah Kaynakları.Mudanya Ateşkes Antlaşması, Saltanatın Kaldırılması
 |  |  |  Hafta 5 | Lozan Konferansı, Lozan Barışı,  II. TBMM?nin açılması
 |  |  |  Hafta 6 | Türk İnkılâp Hareketleri  (Siyasal İnkılâplar), Cumhuriyet Döneminin ilk Siyasal Partileri, İzmir Suikastı, Menemen Olayı
 |  |  |  Hafta 7 | Hukuk İnkılâbı, Eğitim ve Kültür İnkılâbı (Cumhuriyet Döneminde Eğitim)
 |  |  |  Hafta 8 | Tarih, Dil ve Güzel Sanatlar alanında çalışmalar. Sosyal Alanda yapılan İnkılâplar
 |  |  |  Hafta 9 | Arasınav |  |  |  Hafta 10 | Ekonomik Alandaki Düzenlemeler. Milli Ekonomi Oluşturma Çalışmaları
 |  |  |  Hafta 11 | Atatürk Döneminde Türkiye Cumhuriyeti?nin Dış Politikası. 1923-1932 Dönemi Dış Politikası Olayları
 |  |  |  Hafta 12 | 1932-1939 Dönemi Dış Politika Olayları. Atatürk Dönemi Dış Politikasının Özellikleri
Kısa Sınav |  |  |  Hafta 13 | II. Dünya Savaşı ve Türkiye. II. Dünya Savaşı?nın Türkiye Açısından Sonuçları
 |  |  |  Hafta 14 | Atatürk İlkeleri (Cumhuriyetçilik, Milliyetçilik, Halkçılık, Lâiklik.)
 |  |  |  Hafta 15 | Atatürk İlkeleri ( Devletçilik, Devrimcilik), Atatürk?ün Bütünleyici İlkeleri
 |  |  |  Hafta 16 | Dönem sonu sınavı |  |  |   |   
 | 1 | Mumcu, A., Özbudun, E., Feyzioğlu, T., Ülken, Y., Çubukçu, A. 1992; Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, Yüksek Öğretim Kurulu Yayınları, Ankara. |  |  | 2 | Atatürk, M. K., 2005; Nutuk, Alfa Yayınları, İstanbul. |  |  |   |   
 | 1 | Alpargu, M., Özçelik, İ., Yavuz, N., 2003; Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara. |  |  |   |   
 |  Ölçme Yöntemi   |  | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) |  |  Arasınav |  9 |  16/04/2025 |  30 |  50 |  |  Dönem sonu sınavı |  16 |  11/06/2025 |  30 |  50 |  |   |   
 |  Öğrenci Çalışma Yükü  |  | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı |  |  Yüz yüze eğitim |  2 |  15 |  30 |  |  Sınıf dışı çalışma |  1 |  15 |  15 |  |  Arasınav için hazırlık |  5 |  1 |  5 |  |  Arasınav  |  2 |  1 |  2 |  |  Dönem sonu sınavı için hazırlık |  6 |  1 |  6 |  |  Dönem sonu sınavı |  2 |  1 |  2 |  | Toplam Çalışma Yükü |  |  | 60 |  
  
                 
             |