| 
                
             | 
            
                 
                
    | TDB1004 | Türk Dili - II | 2+0+0 | AKTS:2 |  | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi |  | Ders Duzeyi | Lisans |  | Yazılım Şekli | Zorunlu |  | Bölümü | BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ |  | Ön Koşul | Yok |  | Eğitim Sistemi | Uzaktan Eğitim |  | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik |  | Öğretim Üyesi | Öğretim Görevlisi Alper KILIÇOĞLU |  | Diğer Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Ülkü ELİUZ, Öğr.  Öğr. Gör. Alper KILIÇOĞLU, Öğr. Gör. Kübra YILMAZMADEN MÜLHİM |  | Öğretim Dili | Türkçe |  | Staj | Yok |  |   |   | Dersin Amacı: |  |  Öğrencilere, Türk dilinin yapı özellikleriyle işleyiş düzenini ve zenginliğini kavratarak, onlarda ulusal birliğimizin temel unsuru olan ana dil bilincinin ve sevgisinin uyanmasını sağlamaktır. |  
 | Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY |  | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler  : |   |    |  | ÖK - 1 :  | Yeryüzünde kullanılan dilleri ve Türk Dilinin dünya dilleri arasındaki yerini bilecek. | 3.2 | 1, |  | ÖK - 2 :  | Türk Dilini iyice özümseyerek kendini ifade edebilecek ve toplumda kabul görebilecek. | 3.2 | 1, |  | ÖK - 3 :  | Kendi anadillerini daha iyi anlayıp kullanabilecek. | 3.2 | 1, |  | ÖK - 4 :  | Anadiline hakim olarak bilim ve bilgiyi daha iyi kullanabilecek. | 3.2 | 1, |  |  PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı   |  |   |    
			 | İmla, noktalama ve kompozisyon (noktalama işaretleri, diğer işaretler) , İmla, yazım kuralları (büyük harflerin imlası , sayıların yazılışı, kısaltmaların imlası, alıntı kelimelerin yazılışı) , Kompozisyon (kompozisyonun amacı, kompozisyon yazmada yöntem) , kompozisyonda plan, giriş, gelişme, sonuç, Anlatım özellikleri, anlatımda duruluk, anlatımda sadelik, anlatımda açıklık içtenlik, Anlatım bozuklukları ( eş anlamlı kelimelerin cümle içinde kullanılışı) , Deyimlerin yanlış kullanılışı, Anlatım biçimleri (açıklama, hikaye, özlü anlatım, tasvir, hiciv, portre, kanıtlama, konuşma, manzum anlatım çeşitleri) , Sözlü anlatım çeşitleri (günlük ve hazırlıksız konuşma, hazırlıklı konuşma, açıkoturum, münazara, panel) , Yazılı anlatım türleri (mektup, telgraf, tebrik, davetiye, edebi mektup) , iş mektupları, resmi mektup, dilekçe, rapor, tutanak, karar, ilan, reklam, sohbet, eleştiri, anı, gezi yazısı, röportaj, anket, Otobiyografi, biyografi, roman, hikaye, masal, fabl, tiyatro, trajedi, dram, senaryo) . |  
			 |   |   
 | Haftalık Detaylı Ders Planı |  |  Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak |  |  Hafta 1 | Noktalama işaretleri (Nokta, virgül, noktalı virgül, iki nokta, ünlem ...) |  |  |  Hafta 2 | Noktalama işaretleri (Tırnak işareti, ayraç,...) |  |  |  Hafta 3 | Yazım Kuralları (Büyük harflerin yazılışı, sayıların yazılışı, birleşik kelimelerin yazılışı) |  |  |  Hafta 4 | Yazım kuralları (Deyimlerin, İkilemelerin, alıntı kelimelerin ve yabancı özel adların yazılışı) |  |  |  Hafta 5 | Yazım kuralları (Kısaltmaların ve bazı eklerin yazılışları) |  |  |  Hafta 6 | Kompozisyon (tanımı, amacı, kompozisyonda başarılı olmanın yöntemleri) |  |  |  Hafta 7 | Kompozisyon yazmada yöntemler (yardımcı ve ana düşüncenin oluşturulması, plan yapma) |  |  |  Hafta 8 | Kompozisyon yazmada yöntemler (paragraf oluşturma, paragrafta düşünceyi geliştirme yöntemleri) |  |  |  Hafta 9 | Ara sınav |  |  |  Hafta 10 | Anlatım özellikleri |  |  |  Hafta 11 | Anlatım bozuklukları |  |  |  Hafta 12 | Anlatım biçimleri |  |  |  Hafta 13 | Anlatım türleri (sözlü anlatım) |  |  |  Hafta 14 | Anlatım türleri (yazılı anlatım- mektup, dilekçe...) |  |  |  Hafta 15 | Anlatım türleri (yazılı anlatım- hikaye, roman, tiyatro, şiir...) |  |  |  Hafta 16 | Dönem sonu sınavı |  |  |   |   
 |  Ölçme Yöntemi   |  | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) |  |  Arasınav |  9 |  16.04.2025 |  30dk. |  50 |  |  Dönem sonu sınavı |  16 |  11.06.2025 |  30dk. |  50 |  |   |   
 |  Öğrenci Çalışma Yükü  |  | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı |  |  Yüz yüze eğitim |  2 |  15 |  30 |  |  Sınıf dışı çalışma |  1 |  15 |  15 |  |  Arasınav için hazırlık |  5 |  1 |  5 |  |  Arasınav  |  2 |  1 |  2 |  |  Dönem sonu sınavı için hazırlık |  6 |  1 |  6 |  |  Dönem sonu sınavı |  2 |  1 |  2 |  | Toplam Çalışma Yükü |  |  | 60 |  
  
                 
             |