| 
                
             | 
            
                 
                
    | BIL4027 | Bilgisayar Grafikleri Laboratuvarı | 1+0+1 | AKTS:4 |  | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi |  | Ders Duzeyi | Lisans |  | Yazılım Şekli |  Seçmeli |  | Bölümü | BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ |  | Ön Koşul | Yok |  | Eğitim Sistemi | Laboratuar Çalışması |  | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 1 saat teorik ve 1 saat laboratuar |  | Öğretim Üyesi | Öğretim Görevlisi Ömer ÇAKIR |  | Diğer Öğretim Üyesi | ÖĞR. GÖR. Ömer ÇAKIR, |  | Öğretim Dili | Türkçe |  | Staj | Yok |  |   |   | Dersin Amacı: |  | Bilgisayar grafikleri ile ilgili uygulamalar yapmak ve bu alanda geliştirilmiş teknikleri uygulayabilme becerisi kazanmaktır. CRT veya LCD göstericiler üzerinde doğala çok yakın görüntülerin gerçek zamanda üretilmesini sağlamaktır. |  
 | Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY |  | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler  : |   |    |  | ÖK - 1 :  | Bilgisayar grafiklerinde anlatılan yöntemlerin görsel uygulamaları hakkında deneyim kazanabilir.
 | 1.3 - 2.1 - 2.2 - 3.1 | 1,4 |  | ÖK - 2 :  | Yüksek seviye doku kaplama yöntemlerini içeren uygulamalar geliştirebilir. | 1.3 - 2.1 - 2.2 - 3.1 | 1,4 |  | ÖK - 3 :  | OpenGL ve DirectX grafik programlama API'ları ile ilgili bilgilerini geliştirebilir.
 | 1.3 - 2.1 - 2.2 - 3.1 | 1,4 |  | ÖK - 4 :  | MAYA ile 3D modelleme ve animasyon becerilerini geliştirebilir.
 | 1.3 - 2.1 - 2.2 - 3.1 | 1,4 |  |  PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı   |  |   |    
			 | OpenGL Uygulamaları, Yüzey Doldurma Teknikleri, MAYA ile 3D Modelleme, MAYA ile Animasyon, Ters Perspektif Dönüşüm ile Doku Kaplama, Görünmeyen Yüzey ve Arkayüz Kaldırma, DirectX Picking Uygulaması, Pürüzlü Yüzey Üretimi. |  
			 |   |   
 | Haftalık Detaylı Ders Planı |  |  Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak |  |  Hafta 1 | Deney Gruplarının Oluşturulması |  |  |  Hafta 2 | Deney Gruplarının Oluşturulması |  |  |  Hafta 3 | Deneyler için Hazırlık |  |  |  Hafta 4 | Deneyler için Hazırlık |  |  |  Hafta 5 | OpenGL Uygulamaları |  |  |  Hafta 6 | WebGL Uygulamaları |  |  |  Hafta 7 | Yüzey Doldurma Teknikleri
 |  |  |  Hafta 8 | MAYA ile 3D Modelleme |  |  |  Hafta 9 | Arasınav |  |  |  Hafta 10 | MAYA ile Animasyon |  |  |  Hafta 11 | Ters Perspektif Dönüşüm ile Doku Kaplama
 |  |  |  Hafta 12 | DirectX ile Tank Oyunu  |  |  |  Hafta 13 | Pürüzlü Yüzey Üretimi |  |  |  Hafta 14 | Telafi Deneyleri |  |  |  Hafta 15 | Telafi Deneyleri |  |  |  Hafta 16 | Dönem Sonu Sınavı |  |  |   |   
 | 1 | Deney Föyleri : http://ceng2.ktu.edu.tr/~cakir/graflab.html |  |  |   |   
 |  Ölçme Yöntemi   |  | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) |  |  Arasınav |  5 6 7 8 10 11 12 13 |  11/10/2018 18/10/2018 25/10/2018 01/11/2018 08/11/2018 15/11/2018 06/12/2018 13/12/2018 |  2 2 2 2 2 2 2 2 |  50 |  |  Dönem sonu sınavı |  16 |  12/01/2019 |  2 |  50 |  |   |   
 |  Öğrenci Çalışma Yükü  |  | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı |  |  Sınıf dışı çalışma |  4 |  8 |  32 |  |  Laboratuar çalışması |  2 |  8 |  16 |  |  Ödev |  2 |  8 |  16 |  |  Dönem sonu sınavı için hazırlık |  8 |  1 |  8 |  |  Dönem sonu sınavı |  2 |  1 |  2 |  | Toplam Çalışma Yükü |  |  | 74 |  
  
                 
             |