|
|
| BIL4027 | Bilgisayar Grafikleri Laboratuvarı | 1+0+1 | AKTS:4 | | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | | Ders Duzeyi | Lisans | | Yazılım Şekli | Seçmeli | | Bölümü | BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ | | Ön Koşul | Yok | | Eğitim Sistemi | Laboratuar Çalışması | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 1 saat teorik ve 1 saat laboratuar | | Öğretim Üyesi | Öğretim Görevlisi Ömer ÇAKIR | | Diğer Öğretim Üyesi | ÖĞR. GÖR. Ömer ÇAKIR, | | Öğretim Dili | Türkçe | | Staj | Yok | | | | Dersin Amacı: | | Bilgisayar grafikleri ile ilgili uygulamalar yapmak ve bu alanda geliştirilmiş teknikleri uygulayabilme becerisi kazanmaktır. CRT veya LCD göstericiler üzerinde doğala çok yakın görüntülerin gerçek zamanda üretilmesini sağlamaktır. |
| Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | | ÖK - 1 : | Bilgisayar grafiklerinde anlatılan yöntemlerin görsel uygulamaları hakkında deneyim kazanabilir.
| 1.3 - 2.1 - 2.2 - 3.1 | 1,4 | | ÖK - 2 : | Yüksek seviye doku kaplama yöntemlerini içeren uygulamalar geliştirebilir. | 1.3 - 2.1 - 2.2 - 3.1 | 1,4 | | ÖK - 3 : | OpenGL ve DirectX grafik programlama API'ları ile ilgili bilgilerini geliştirebilir.
| 1.3 - 2.1 - 2.2 - 3.1 | 1,4 | | ÖK - 4 : | MAYA ile 3D modelleme ve animasyon becerilerini geliştirebilir.
| 1.3 - 2.1 - 2.2 - 3.1 | 1,4 | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | | |
| OpenGL Uygulamaları, Yüzey Doldurma Teknikleri, MAYA ile 3D Modelleme, MAYA ile Animasyon, Ters Perspektif Dönüşüm ile Doku Kaplama, Görünmeyen Yüzey ve Arkayüz Kaldırma, DirectX Picking Uygulaması, Pürüzlü Yüzey Üretimi. |
| |
| Haftalık Detaylı Ders Planı | | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | | Hafta 1 | Deney Gruplarının Oluşturulması | | | Hafta 2 | Deney Gruplarının Oluşturulması | | | Hafta 3 | Deneyler için Hazırlık | | | Hafta 4 | Deneyler için Hazırlık | | | Hafta 5 | OpenGL Uygulamaları | | | Hafta 6 | WebGL Uygulamaları | | | Hafta 7 | Yüzey Doldurma Teknikleri
| | | Hafta 8 | MAYA ile 3D Modelleme | | | Hafta 9 | Arasınav | | | Hafta 10 | MAYA ile Animasyon | | | Hafta 11 | Ters Perspektif Dönüşüm ile Doku Kaplama
| | | Hafta 12 | DirectX ile Tank Oyunu | | | Hafta 13 | Pürüzlü Yüzey Üretimi | | | Hafta 14 | Telafi Deneyleri | | | Hafta 15 | Telafi Deneyleri | | | Hafta 16 | Dönem Sonu Sınavı | | | |
| 1 | Deney Föyleri : http://ceng2.ktu.edu.tr/~cakir/graflab.html | | | |
| Ölçme Yöntemi | | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | Arasınav | 5 6 7 8 10 11 12 13 | 11/10/2018 18/10/2018 25/10/2018 01/11/2018 08/11/2018 15/11/2018 06/12/2018 13/12/2018 | 2 2 2 2 2 2 2 2 | 50 | | Dönem sonu sınavı | 16 | 12/01/2019 | 2 | 50 | | |
| Öğrenci Çalışma Yükü | | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | Sınıf dışı çalışma | 4 | 8 | 32 | | Laboratuar çalışması | 2 | 8 | 16 | | Ödev | 2 | 8 | 16 | | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 8 | 1 | 8 | | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | | Toplam Çalışma Yükü | | | 74 |
|