|
|
| BIL4005 | Bilgisayar Ağ Programlama | 3+0+0 | AKTS:4 | | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | | Ders Duzeyi | Lisans | | Yazılım Şekli | Seçmeli | | Bölümü | BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ | | Ön Koşul | Yok | | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Cemal KÖSE | | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | | Öğretim Dili | Türkçe | | Staj | Yok | | | | Dersin Amacı: | | Bilgisayar ağlarının uygulamalarının ve yazılımının teorisini anlatmak ve ağ uygulamaları yazılımları geliştirmektir. |
| Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | | ÖK - 1 : | soket arayüzü kullanarak ağ uygulamaları ve servisleri tasarlayıp gerçekleyebilir. | 1.2 - 1.3 - 2.1 - 5.3 | 1,3 | | ÖK - 2 : | mevcut ağ uygulamalarının istemci-sunucu modeli ile açıklayabilir. | 1.2 - 1.3 - 2.1 - 5.3 | 1 | | ÖK - 3 : | statik, dinamik ve aktif web teknolojileri kullanarak web sayfalarını gerçekleyebilir. | 1.2 - 1.3 - 2.1 - 5.3 | 1,3 | | ÖK - 4 : | mevcut şifreleme, gizli ve açık anahtar algoritmaları ve sayısal imzaları ağ güvenliği için uygulayabilir. | 1.2 - 1.3 - 2.1 - 5.3 | 1 | | ÖK - 5 : | ağı yönetebilecek ve ağ güvenlik kurallarını uygulayabilir. | 1.2 - 1.3 - 2.1 - 5.3 | 1 | | ÖK - 6 : | değişik durumlarda ağ izleme yapabilecek ve ağın performansını değerlendirebilir. | 1.2 - 1.3 - 2.1 - 5.3 | 1 | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | | |
| Giriş. İstemci-sunucu etkileşimi. Socket arayüz birimi. İstemci ve sunucu örnekleri. DNS ile isimlendirme; DNS isim uzayı, kaynak kayıtları, ve isim sunucuları. Elektronik mail tanımı ve iletimi. Dosya iletimi ve uzaktan dosya erişim. World wide web sayfa ve sergileme (browsing) ; istemci, ve sunucu tarafı. Web üzerindeki dokümanların yerlerinin belirlenmesi. Dinamik doküman teknolojileri. Aktif web teknolojileri. Uzaktan prosedür çağırma ve mildleware. Ağ yönetimi. Ağ güvenliği; geleneksel şifreleme teknikleri, gizli ve açık anahtarlı algoritmalar ve sayısal imzalar. Çoklu ortamlar; ses, görüntü, veri sıkıştırma, istek üzerine video (video on demand) , ve backbonede multicast. Başlatma (initialization) ve bootstrapping. |
| |
| Haftalık Detaylı Ders Planı | | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | | Hafta 1 | Bilgisayar ağ uygulamaları ve ağ programlama
| | | Hafta 2 | İstemci-sunucu etkileşimi
| | | Hafta 3 | Socket arayüz birimi. İstemci ve sunucu örnekleri
| | | Hafta 4 | DNS ile isimlendirme; DNS isim uzayı, kaynak kayıtları, ve isim sunucuları
| | | Hafta 5 | Elektronik mail tanımı ve iletimi
| | | Hafta 6 | Dosya iletimi ve uzaktan dosya erişim
| | | Hafta 7 | World wide web sayfa ve sergileme (browsing); istemci, ve sunucu tarafı. Web üzerindeki dokümanların yerlerinin belirlenmesi
| | | Hafta 8 | Dinamik doküman teknolojileri | | | Hafta 9 | Arasınav
| | | Hafta 10 | Aktif web teknolojileri
| | | Hafta 11 | Uzaktan prosedür çağırma ve mildleware
| | | Hafta 12 | Ağ yönetimi. Ağ güvenliği; geleneksel şifreleme teknikleri, gizli ve açık anahtarlı algoritmalar ve sayısal imzalar | | | Hafta 13 | Çoklu ortamlar; ses, görüntü, veri sıkıştırma, istek üzerine video (video on demand), ve backbonede multicast | | | Hafta 14 | IP telefonu ve video iletimi
| | | Hafta 15 | Başlatma (initialization) ve bootstrapping
| | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | | |
| 1 | Douglas E. Comer, (2001), Computer Networks and Internets with Internet application, Prentice Hall. | | | |
| 1 | Andrew S. Tanenbaum (1996), Computer Networks, Prentice Hall. | | | |
| Ölçme Yöntemi | | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | Arasınav | 9 | 01/042013 | 2 | 30 | | Uygulama | 13 | 02/05/2013 | 2 | 20 | | Dönem sonu sınavı | 16 | 01/06/2013 | 2 | 50 | | |
| Öğrenci Çalışma Yükü | | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | | Sınıf dışı çalışma | 3 | 14 | 42 | | Arasınav için hazırlık | 5 | 1 | 5 | | Uygulama | 15 | 1 | 15 | | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 10 | 1 | 10 | | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | | Toplam Çalışma Yükü | | | 116 |
|