|
|
| COM1003 | Programming - I | 3+0+0 | AKTS:5 | | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | | Ders Duzeyi | Lisans | | Yazılım Şekli | Zorunlu | | Bölümü | BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ | | Ön Koşul | Yok | | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Uygulama | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Selen AYAS | | Diğer Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Selçuk CEVHER | | Öğretim Dili | İngilizce | | Staj | Yok | | | | Dersin Amacı: | | Genel bilgisayar bilimi ve temel programlama prensiplerini öğretmektir. Bu amaçla algoritma tasarımı ile Python programlama dilinde program yazma kavratılacaktır. Problemin nasıl analiz edileceği açıklanacak ve program yazmada kullanılan mekanizmalar tanıtılacaktır. |
| Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | | ÖK - 1 : | Bilgisayar biliminin temelleri kavrayabilir | 1.2 - 1.3 - 2.1 - 3.1 | 1,6 | | ÖK - 2 : | Program bloklarının yapısını anlayabilir ve programın akış diyagramını kurabilir. | 1.2 - 1.3 - 2.1 - 3.1 | 1,6 | | ÖK - 3 : | Program döngülerinin çalışması ve döngü deyimlerini kavrayabilir. | 1.2 - 1.3 - 2.1 - 3.1 | 1,6 | | ÖK - 4 : | Algoritma ve akış şeması oluşturma yeteneği kazandırır. | 1.2 - 1.3 - 2.1 - 3.1 | 1,6 | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | | |
| Algoritmalar, Akış Diyagramları, Veri ve Programlama, Bilgisayar Mimarisi, Programlama Dilleri, Yazılım Mühendisliği, Veri Soyutlama, Hesaplama Teorisi |
| |
| Haftalık Detaylı Ders Planı | | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | | Hafta 1 | Bilgisayar Bilimine Giriş, Algoritmaların Rolü | | | Hafta 2 | Algoritmaların Rolü, Hesaplamanın Tarihi | | | Hafta 3 | Veri ve Programlama | | | Hafta 4 | Bilgisayar Mimarisi, Makine Dili, Program Çalıştırrma, Aritmetik/Lojik Emirler | | | Hafta 5 | Diğer Aygıtlarla Haberleşme, Programlama Verisi Manipülasyonu, Diğer Mimariler | | | Hafta 6 | Algoritma Kavramı, Algoritma Gösterimi, Algoritma Keşfi, İteratif Yapılar | | | Hafta 7 | Özyinelemeli Yapılar, Verimlilik ve Doğruluk | | | Hafta 8 | Arasınav | | | Hafta 9 | Tarihsel Perspektif, Geleneksel Programlama Kavramları, Prosedürel Birimler, Dil Uygulaması | | | Hafta 10 | Nesne Yönelimli Programlama, Eşzamanlı Aktivitelerin Programlanması, Bildirimsel Programlama | | | Hafta 11 | Yazılım Mühendisliği Disiplini, Yazılım Yaşam Döngüsü, Yazılım Mühendisliği Metodolojileri, Modülerlik, Ticaretin Araçları | | | Hafta 12 | Kalite Güvencesi, Dokümantasyon, İnsan-Makine Arayüzü, Yazılım Sahipliği ve Sorumluluğu | | | Hafta 13 | Temel Veri Yapıları, İlgili Kavramlar, Veri Yapılarının Uygulanması, Kısa Bir Vaka Çalışması | | | Hafta 14 | Özelleştirilmiş Veri Tipleri, Sınıflar ve Nesneler, Makine Dilinde İşaretçiler | | | Hafta 15 | Hesaplama Teorisi, Fonksiyonlar ve Hesaplanması, Turing Makineleri, Evrensel Programlama Dilleri, Hesaplanamayan Bir Fonksiyon, Problemlerin Karmaşıklığı
| | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | | |
| 1 | Brookshear, J. G., Brylow, D. 2019; Computer Science An Overview, Pearson, 13th Edition | | | |
| Ölçme Yöntemi | | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | Arasınav | 9 | | 2 | 50 | | Dönem sonu sınavı | 16 | | 2 | 50 | | |
| Öğrenci Çalışma Yükü | | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | | Sınıf dışı çalışma | 1 | 14 | 14 | | Arasınav için hazırlık | 5 | 1 | 5 | | Arasınav | 2 | 1 | 2 | | Uygulama | 2 | 14 | 28 | | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 14 | 1 | 14 | | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | | Toplam Çalışma Yükü | | | 107 |
|