| 
                
             | 
            
                 
                
    | COM1003 | Programming - I | 3+0+0 | AKTS:5 |  | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi |  | Ders Duzeyi | Lisans |  | Yazılım Şekli | Zorunlu |  | Bölümü | BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ |  | Ön Koşul | Yok |  | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Uygulama |  | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik |  | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Selen AYAS |  | Diğer Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Selçuk CEVHER |  | Öğretim Dili | İngilizce |  | Staj | Yok |  |   |   | Dersin Amacı: |  | Genel bilgisayar bilimi ve temel programlama prensiplerini öğretmektir. Bu amaçla algoritma tasarımı ile Python programlama dilinde program yazma kavratılacaktır. Problemin nasıl analiz edileceği açıklanacak ve program yazmada kullanılan mekanizmalar tanıtılacaktır. |  
 | Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY |  | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler  : |   |    |  | ÖK - 1 :  | Bilgisayar biliminin temelleri kavrayabilir | 1.2 - 1.3 - 2.1 - 3.1 | 1,6 |  | ÖK - 2 :  | Program bloklarının yapısını anlayabilir ve programın akış diyagramını kurabilir. | 1.2 - 1.3 - 2.1 - 3.1 | 1,6 |  | ÖK - 3 :  | Program döngülerinin çalışması ve döngü deyimlerini kavrayabilir. | 1.2 - 1.3 - 2.1 - 3.1 | 1,6 |  | ÖK - 4 :  | Algoritma ve akış şeması oluşturma yeteneği kazandırır. | 1.2 - 1.3 - 2.1 - 3.1 | 1,6 |  |  PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı   |  |   |    
			 | Algoritmalar, Akış Diyagramları, Veri ve Programlama, Bilgisayar Mimarisi,  Programlama Dilleri, Yazılım Mühendisliği, Veri Soyutlama, Hesaplama Teorisi |  
			 |   |   
 | Haftalık Detaylı Ders Planı |  |  Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak |  |  Hafta 1 | Bilgisayar Bilimine Giriş, Algoritmaların Rolü |  |  |  Hafta 2 | Algoritmaların Rolü, Hesaplamanın Tarihi |  |  |  Hafta 3 | Veri ve Programlama |  |  |  Hafta 4 | Bilgisayar Mimarisi, Makine Dili, Program Çalıştırrma, Aritmetik/Lojik Emirler |  |  |  Hafta 5 | Diğer Aygıtlarla Haberleşme, Programlama Verisi Manipülasyonu, Diğer Mimariler |  |  |  Hafta 6 | Algoritma Kavramı, Algoritma Gösterimi, Algoritma Keşfi, İteratif Yapılar |  |  |  Hafta 7 | Özyinelemeli Yapılar, Verimlilik ve Doğruluk |  |  |  Hafta 8 | Arasınav |  |  |  Hafta 9 | Tarihsel Perspektif, Geleneksel Programlama Kavramları, Prosedürel Birimler, Dil Uygulaması |  |  |  Hafta 10 | Nesne Yönelimli Programlama, Eşzamanlı Aktivitelerin Programlanması, Bildirimsel Programlama |  |  |  Hafta 11 | Yazılım Mühendisliği Disiplini, Yazılım Yaşam Döngüsü, Yazılım Mühendisliği Metodolojileri, Modülerlik, Ticaretin Araçları |  |  |  Hafta 12 | Kalite Güvencesi, Dokümantasyon, İnsan-Makine Arayüzü, Yazılım Sahipliği ve Sorumluluğu |  |  |  Hafta 13 | Temel Veri Yapıları, İlgili Kavramlar, Veri Yapılarının Uygulanması, Kısa Bir Vaka Çalışması |  |  |  Hafta 14 | Özelleştirilmiş Veri Tipleri, Sınıflar ve Nesneler, Makine Dilinde İşaretçiler |  |  |  Hafta 15 | Hesaplama Teorisi, Fonksiyonlar ve Hesaplanması, Turing Makineleri, Evrensel Programlama Dilleri, Hesaplanamayan Bir Fonksiyon, Problemlerin Karmaşıklığı
 |  |  |  Hafta 16 | Dönem sonu sınavı |  |  |   |   
 | 1 | Brookshear, J. G., Brylow, D. 2019; Computer Science An Overview, Pearson, 13th Edition |  |  |   |   
 |  Ölçme Yöntemi   |  | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) |  |  Arasınav |  9 |   |  2 |  50 |  |  Dönem sonu sınavı |  16 |   |  2 |  50 |  |   |   
 |  Öğrenci Çalışma Yükü  |  | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı |  |  Yüz yüze eğitim |  3 |  14 |  42 |  |  Sınıf dışı çalışma |  1 |  14 |  14 |  |  Arasınav için hazırlık |  5 |  1 |  5 |  |  Arasınav  |  2 |  1 |  2 |  |  Uygulama |  2 |  14 |  28 |  |  Dönem sonu sınavı için hazırlık |  14 |  1 |  14 |  |  Dönem sonu sınavı |  2 |  1 |  2 |  | Toplam Çalışma Yükü |  |  | 107 |  
  
                 
             |