|
|
| MDM3008 | Endüstriyel Psikoloji | 2+0+0 | AKTS:4 | | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | | Ders Duzeyi | Lisans | | Yazılım Şekli | Seçmeli | | Bölümü | MADEN MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ | | Ön Koşul | Yok | | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. İbrahim ALP | | Diğer Öğretim Üyesi | YOK | | Öğretim Dili | Türkçe | | Staj | Yok | | | | Dersin Amacı: | | İş ortamındaki davranışın araştırılması ve çalışma davranışını değiştirmek için psikolojinin ilkelerinin uygulanması |
| Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | | ÖK - 1 : | iş ortamındaki çalışan davranışını anlayabilirler | 3.1 - 3.2 - 4.2 | 1 | | ÖK - 2 : | işgören seçimi ve değerlendirmesi ile ilgili temel kuralları uygulayabilirler | 3.1 - 3.2 - 4.2 | 1 | | ÖK - 3 : | işgören eğitimi ve işgören geliştirilmesi için temel kuralları uygulayabilirler | 3.1 - 3.2 - 4.2 | 1 | | ÖK - 4 : | çalışan motivasyonu ile ilgili bilgi sahibi olurlar | 3.1 - 3.2 - 4.2 | 1 | | ÖK - 5 : | işyerinde çalışanı etkileyen psiko-sosyal sorun alanlarını tespit edebilirler | 3.1 - 3.2 - 4.2 | 1 | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | | |
| İş analizi, işgören bulma ve seçme, işgören değerlendirme, işgören eğitimi ve geliştirme, motivasyon, olumlu işgören tutumları ve davranışları, işyerinde iletişim, liderlik, örgüt yapısı ve kültür |
| |
| Haftalık Detaylı Ders Planı | | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | | Hafta 1 | Giriş, Tanımlar ve Tarihçe | | | Hafta 2 | Endüstri Psikolojisine Araştırma Yöntemleri | | | Hafta 3 | İş Analizi | | | Hafta 4 | İşgören Bulma, Seçme ve Yerleştirme | | | Hafta 5 | İşgören Dğerlendirme ve Seçme Yöntemleri | | | Hafta 6 | İşgören Performansını Değerlendirme | | | Hafta 7 | İşgören Eğitimi ve Geliştirme | | | Hafta 8 | Motivasyon | | | Hafta 9 | Arasınav | | | Hafta 10 | Olumlu İşgören Tutumları ve Davranışları | | | Hafta 11 | Çalışan Stresi | | | Hafta 12 | İşyerinde İletişim | | | Hafta 13 | Örgütlerde Grup Süreçleri | | | Hafta 14 | Liderlik | | | Hafta 15 | Örgüt Yapısı, Kültür ve Örgüt geliştirme | | | Hafta 16 | Dönemsonu Sınavı | | | |
| 1 | Riggio, Ronald E. 2014; Endüstri ve Örgüt Psikolojisine Giriş, Nobel Yayınevi, Ankara | | | |
| Ölçme Yöntemi | | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | Arasınav | 9 | 15/11/2019 | 45 | 50 | | Dönem sonu sınavı | 16 | 09/01/2020 | 45 | 50 | | |
| Öğrenci Çalışma Yükü | | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | | Arasınav için hazırlık | 4 | 2 | 8 | | Arasınav | 1 | 1 | 1 | | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 4 | 2 | 8 | | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | | Toplam Çalışma Yükü | | | 60 |
|