|
SBE5400 | Academic Writing in Social Sciences | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | Enstitü ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Hasan SAĞLAMEL | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Akademik yazma dersinin hedefleri öğrencileri çeşitli yazma stilleriyle (açıklayıcı, ikna edici, tartışmacı, analitik) tanıştırmak; analiz ve argümantasyon yoluyla eleştirel düşünme becerilerini geliştirmek; yazıyı etkili bir şekilde uyarlamak için hedef kitleyi ve amacı belirlemek; kaynak entegrasyonu ve alıntılama dahil olmak üzere araştırma becerilerini geliştirmek; fikirleri açık paragraf organizasyonu ile tutarlı bir şekilde yapılandırmak; anlaşılırlık için dilbilgisi, revizyon ve düzenleme becerileri geliştirmek ve intihal konusunda farkındalık artırmak yer alır.
|
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | temel retorik kavramları uygular ve kitleler ve retorik durumlar hakkında bir anlayış geliştirir,
| | 3, | ÖK - 2 : | revizyon ve düzenleme becerileri geliştirir ve intihal konusundaki farkındalıklarını artırır, | | 3, | ÖK - 3 : | fikirleri açık paragraf organizasyonu ile tutarlı bir şekilde yapılandırır, | | 3, | ÖK - 4 : | dil kullanımı, imla kuralları ve kaynak materyal dokümantasyonu gibi alanlarda teknik becerilerini artırır. | | 6, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Bu ders, yazma yeteneklerinin yanı sıra yakın okuma ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirme fırsatları sunar. Öğrenciler ön yazma, taslak oluşturma, eğitmen/akran geri bildirimi ve revizyon gibi süreç tabanlı eğitim adımlarıyla akademik yazma ifadeleriyle karşılaşacak ve onların özellikle makalenin bölümlerinin nasıl inşa edileceğine dair farkındalıkları yükselecektir. Dönemin sonunda öğrenciler, akademik ve profesyonel yaşamlarında beklenen resmi yazıları üretme yolunda bir deneyim sahibi olacaklardır. Uygulamalı görevler, yazma ödevleri ve final projesi aracılığıyla öğrenciler temel yazma kurallarını pekiştirecek ve farklı retorik bağlamlar için oluşturulmuş argümanları üretebilecektir. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | | | Hafta 2 | | | Hafta 3 | | | Hafta 4 | | | Hafta 5 | | | Hafta 6 | | | Hafta 7 | | | Hafta 8 | | | Hafta 9 | | | Hafta 10 | | | Hafta 11 | | | Hafta 12 | | | Hafta 13 | | | Hafta 14 | | | Hafta 15 | | | Hafta 16 | | | |
1 | Gastel, B. and Day, R. 2016; How to Write and Publish a Scientific Paper, Greenwood, Colorado. | | 2 | Belcher, W. L.. 2009; Writing Your Journal Articles in 12 Weeks: A Guide to Academic Publishing Success. Sage Publication, United Kingdom. | | 3 | Epstein, D., Kenway, J., and Boden, R. 2005; Writing for Publication, Sage Publication, London | | 4 | Hartley, James. 2008; Academic writing and publishing: A practical handbook. Routledge. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Yıl içi çalışma | 12. | | 6 | 20 | Ödev | 9. | | 8 | 30 | Dönem sonu sınavı | 16. | | 12 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 4 | 14 | 56 | Arasınav için hazırlık | 4 | 4 | 16 | Arasınav | 6 | 1 | 6 | Ödev | 3 | 8 | 24 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 4 | 4 | 16 | Dönem sonu sınavı | 1 | 12 | 12 | Toplam Çalışma Yükü | | | 172 |
|