Türkçe | English
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / TARİH ANABİLİM DALI
TEZLİ YÜKSEK LİSANS
Ders Bilgi Paketi
www.ktu.edu.tr/fakulte/fenedb/index.php; www.sbe.ktu.edu.tr/index_files/tarih_abd.htm
Tel: +90 0462 3774191
SBE
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / TARİH ANABİLİM DALI / TEZLİ YÜKSEK LİSANS
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

SBE5400Academic Writing in Social Sciences3+0+0AKTS:7.5
Yıl / YarıyılGüz Dönemi
Ders DuzeyiDoktora
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüEnstitü ANABİLİM DALI
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim ÜyesiDr. Öğr. Üyesi Hasan SAĞLAMEL
Diğer Öğretim Üyesi
Öğretim Diliİngilizce
StajYok
 
Dersin Amacı:
Akademik yazma dersinin hedefleri öğrencileri çeşitli yazma stilleriyle (açıklayıcı, ikna edici, tartışmacı, analitik) tanıştırmak; analiz ve argümantasyon yoluyla eleştirel düşünme becerilerini geliştirmek; yazıyı etkili bir şekilde uyarlamak için hedef kitleyi ve amacı belirlemek; kaynak entegrasyonu ve alıntılama dahil olmak üzere araştırma becerilerini geliştirmek; fikirleri açık paragraf organizasyonu ile tutarlı bir şekilde yapılandırmak; anlaşılırlık için dilbilgisi, revizyon ve düzenleme becerileri geliştirmek ve intihal konusunda farkındalık artırmak yer alır.
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : temel retorik kavramları uygular ve kitleler ve retorik durumlar hakkında bir anlayış geliştirir, 3,
ÖK - 2 : revizyon ve düzenleme becerileri geliştirir ve intihal konusundaki farkındalıklarını artırır, 3,
ÖK - 3 : fikirleri açık paragraf organizasyonu ile tutarlı bir şekilde yapılandırır,3,
ÖK - 4 : dil kullanımı, imla kuralları ve kaynak materyal dokümantasyonu gibi alanlarda teknik becerilerini artırır.6,
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Bu ders, yazma yeteneklerinin yanı sıra yakın okuma ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirme fırsatları sunar. Öğrenciler ön yazma, taslak oluşturma, eğitmen/akran geri bildirimi ve revizyon gibi süreç tabanlı eğitim adımlarıyla akademik yazma ifadeleriyle karşılaşacak ve onların özellikle makalenin bölümlerinin nasıl inşa edileceğine dair farkındalıkları yükselecektir. Dönemin sonunda öğrenciler, akademik ve profesyonel yaşamlarında beklenen resmi yazıları üretme yolunda bir deneyim sahibi olacaklardır. Uygulamalı görevler, yazma ödevleri ve final projesi aracılığıyla öğrenciler temel yazma kurallarını pekiştirecek ve farklı retorik bağlamlar için oluşturulmuş argümanları üretebilecektir.
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1
 Hafta 2
 Hafta 3
 Hafta 4
 Hafta 5
 Hafta 6
 Hafta 7
 Hafta 8
 Hafta 9
 Hafta 10
 Hafta 11
 Hafta 12
 Hafta 13
 Hafta 14
 Hafta 15
 Hafta 16
 
Ders Kitabı / Malzemesi
 
İlave Kaynak
1Gastel, B. and Day, R. 2016; How to Write and Publish a Scientific Paper, Greenwood, Colorado.
2Belcher, W. L.. 2009; Writing Your Journal Articles in 12 Weeks: A Guide to Academic Publishing Success. Sage Publication, United Kingdom.
3Epstein, D., Kenway, J., and Boden, R. 2005; Writing for Publication, Sage Publication, London
4Hartley, James. 2008; Academic writing and publishing: A practical handbook. Routledge.
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Yıl içi çalışma 12. 6 20
Ödev 9. 8 30
Dönem sonu sınavı 16. 12 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Sınıf dışı çalışma 4 14 56
Arasınav için hazırlık 4 4 16
Arasınav 6 1 6
Ödev 3 8 24
Dönem sonu sınavı için hazırlık 4 4 16
Dönem sonu sınavı 1 12 12
Toplam Çalışma Yükü172