Türkçe | English
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / TARİH ANABİLİM DALI
DOKTORA
Ders Bilgi Paketi
www.ktu.edu.tr/fakulte/fenedb/index.php
Tel: +90 0462 3774191
SBE
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / TARİH ANABİLİM DALI / DOKTORA
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

SBE5300Sosyal Bilimlerde Nicel Araştırma Uygulamaları-I3+0+0AKTS:7.5
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiDoktora
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüEnstitü ANABİLİM DALI
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiUygulama, Uzaktan Eğitim
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim ÜyesiProf. Dr. Tülay İLHAN NAS
Diğer Öğretim ÜyesiProf. Dr. Tarhan Okan
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Nicel araştırma tasarımının, araştırma sorusunun bulunmasından başlayan ilk sürecinden itibaren, kavramsal çerçeve model ve hipotezlerin oluşturulması sürecinin tanıtılması ve nicel araştırma tasarımının ayrıntılı olarak tanıtılması amaçlanmaktadır.
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Nicel bir araştırma modeli tasarlayabilir. 11,3,6,
ÖK - 2 : Nicel bir araştırma sürecini bağımsız olarak yürütebilir ve yönetebilir11,3,6,
ÖK - 3 : Ölçme araçlarını tasarlayabilir, güvenilirlik ve geçerliliklerini alternatif yöntemlerle test edebilir. 11,3,6,
ÖK - 4 : Nicel araştırma modellerini alternatif ve uygun yöntemlerle test edebilir11,3,6,
ÖK - 5 : Analiz sonuçlarını bağımsız olarak raporlayabilir, istatistiksel tabloları oluşturabilir ve okuyabilir. 11,3,6,
ÖK - 6 : Analiz sonuçlarını yorumlayabilir ve tartışabilir11,3,6,
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Dersi tamamlayan öğrencinin nicel bir araştırmayı tasarlaması, saha çalışmasını ve veri analizlerini bağımsız olarak uygulaması ve sonuçları raporlaması beklenmektedir.
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Nicel Araştırma Süreci, Araştırma sorusu, Model ve Hipotezler
 Hafta 2Örnekleme ve Veri Toplama Süreci
 Hafta 3Verilerin Uygunluğu, Tanımlayıcı İstatistikler,Normal Dağılımın Test edilmesi ve Uç Değerlerin Tespiti
 Hafta 4Ki-Kare Analizi
 Hafta 5Ortalamaların Karşılaştırılmasına Yönelik Testler
 Hafta 6Non-Parametrik Testler
 Hafta 7Anket Hazırlama, Güvenilirlik ve Geçerlilik
 Hafta 8Güvenilirlik Analizi Yöntemleri
 Hafta 9Keşfedici Faktör Analizi
 Hafta 10ARA SINAV
 Hafta 11Korelasyon Analizi ve Yöntemleri
 Hafta 12Basit ve Doğrusal Regresyon Analizi
 Hafta 13Regresyonda Eğri Tahmini ve Alternatif Regresyon Yöntemleri
 Hafta 14Moderatör Modeller ve Test Yöntemleri
 Hafta 15Aracı Modeller ve Test Yöntemleri
 Hafta 16DÖNEM SONU SINAVI
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Hair, J. F. Jr., Black, W. C., Babin, B. J. & Anderson, R. E. (2019). Multivariate Data Analysis. Eight Edition. Cengage Learning EMEA: UK
 
İlave Kaynak
1Cramer, D. & Howitt, D. (2004). The Sage Dictionary of Statistics. Sage Publications: London.
2Bryman, A., Cramer, D. (1997). Quantitative Data Analysis with SPSS for Windows (1), New York: Routledge
3Baron, R. M., & Kenny, D. A. (1986). The moderator?mediator variable distinction in social psychological research: Conceptual, strategic, and statistical considerations. Journal of personality and social psychology, 51(6), 1173
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 20
Yıl içi çalışma 12 10
Dönem sonu sınavı 15,16 60
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Sınıf dışı çalışma 2 14 28
Arasınav için hazırlık 3 2 6
Arasınav 3 1 3
Uygulama 2 14 28
Dönem sonu sınavı için hazırlık 6 2 12
Dönem sonu sınavı 3 1 3
Toplam Çalışma Yükü122