|
SBE5300 | Sosyal Bilimlerde Nicel Araştırma Uygulamaları-I | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | Enstitü ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Uygulama, Uzaktan Eğitim | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Tülay İLHAN NAS | Diğer Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Tarhan Okan | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Nicel araştırma tasarımının, araştırma sorusunun bulunmasından başlayan ilk sürecinden itibaren, kavramsal çerçeve model ve hipotezlerin oluşturulması sürecinin tanıtılması ve nicel araştırma tasarımının ayrıntılı olarak tanıtılması amaçlanmaktadır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Nicel bir araştırma modeli tasarlayabilir. | 1 | 1,3,6, | ÖK - 2 : | Nicel bir araştırma sürecini bağımsız olarak yürütebilir ve yönetebilir | 1 | 1,3,6, | ÖK - 3 : | Ölçme araçlarını tasarlayabilir, güvenilirlik ve geçerliliklerini alternatif yöntemlerle test edebilir. | 1 | 1,3,6, | ÖK - 4 : | Nicel araştırma modellerini alternatif ve uygun yöntemlerle test edebilir | 1 | 1,3,6, | ÖK - 5 : | Analiz sonuçlarını bağımsız olarak raporlayabilir, istatistiksel tabloları oluşturabilir ve okuyabilir. | 1 | 1,3,6, | ÖK - 6 : | Analiz sonuçlarını yorumlayabilir ve tartışabilir | 1 | 1,3,6, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Dersi tamamlayan öğrencinin nicel bir araştırmayı tasarlaması, saha çalışmasını ve veri analizlerini bağımsız olarak uygulaması ve sonuçları raporlaması beklenmektedir. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Nicel Araştırma Süreci, Araştırma sorusu, Model ve Hipotezler | | Hafta 2 | Örnekleme ve Veri Toplama Süreci | | Hafta 3 | Verilerin Uygunluğu, Tanımlayıcı İstatistikler,Normal Dağılımın Test edilmesi ve Uç Değerlerin Tespiti | | Hafta 4 | Ki-Kare Analizi | | Hafta 5 | Ortalamaların Karşılaştırılmasına Yönelik Testler | | Hafta 6 | Non-Parametrik Testler | | Hafta 7 | Anket Hazırlama, Güvenilirlik ve Geçerlilik | | Hafta 8 | Güvenilirlik Analizi Yöntemleri | | Hafta 9 | Keşfedici Faktör Analizi | | Hafta 10 | ARA SINAV | | Hafta 11 | Korelasyon Analizi ve Yöntemleri | | Hafta 12 | Basit ve Doğrusal Regresyon Analizi | | Hafta 13 | Regresyonda Eğri Tahmini ve Alternatif Regresyon Yöntemleri | | Hafta 14 | Moderatör Modeller ve Test Yöntemleri | | Hafta 15 | Aracı Modeller ve Test Yöntemleri | | Hafta 16 | DÖNEM SONU SINAVI | | |
1 | Hair, J. F. Jr., Black, W. C., Babin, B. J. & Anderson, R. E. (2019). Multivariate Data Analysis. Eight Edition. Cengage Learning EMEA: UK | | |
1 | Cramer, D. & Howitt, D. (2004). The Sage Dictionary of Statistics. Sage Publications: London. | | 2 | Bryman, A., Cramer, D. (1997). Quantitative Data Analysis with SPSS for Windows (1), New York: Routledge | | 3 | Baron, R. M., & Kenny, D. A. (1986). The moderator?mediator variable distinction in social psychological research: Conceptual, strategic, and statistical considerations. Journal of personality and social psychology, 51(6), 1173 | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | | | 20 | Yıl içi çalışma | 12 | | | 10 | Dönem sonu sınavı | 15,16 | | | 60 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 14 | 28 | Arasınav için hazırlık | 3 | 2 | 6 | Arasınav | 3 | 1 | 3 | Uygulama | 2 | 14 | 28 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 6 | 2 | 12 | Dönem sonu sınavı | 3 | 1 | 3 | Toplam Çalışma Yükü | | | 122 |
|