Türkçe | English
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / TARİH ANABİLİM DALI
DOKTORA
Ders Bilgi Paketi
www.ktu.edu.tr/fakulte/fenedb/index.php
Tel: +90 0462 3774191
SBE
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / TARİH ANABİLİM DALI / DOKTORA
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

SBE5100Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Teknik ve Yöntemleri3+0+0AKTS:7.5
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiDoktora
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüEnstitü ANABİLİM DALI
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim ÜyesiProf. Dr. Tülay İLHAN NAS
Diğer Öğretim ÜyesiProf. Dr. Nedim ALEV
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Öğrencilere eğitim araştırmalarında nitel araştırma sürecine ilişkin bilgi ve becerileri kazandırmak
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Nitel araştırma yaklaşımının dayandığı temelleri kavrar1,31,
ÖK - 2 : Nitel araştırmanın doğasını ve temel özelliklerini kavrar1,31,
ÖK - 3 : Nitel bir araştırma tasarlar1,31,3,6,
ÖK - 4 : Nitel araştırmalarda nitelik ve etik kuralları açıklar1,31,
ÖK - 5 : Nitel araştırma yöntem ve teknikleri açıklar11,6,
ÖK - 6 : Nitel araştırmalarda araştırmacının rolünü açıklar1,31,
ÖK - 7 : Nitel araştırmalarda elde edilen veriyi analiz eder16,
ÖK - 8 : Nitel bir araştırmayı raporlar1,46,
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Bilimin doğası, bilimsel bilgi, bilimsel yöntem; temel kabuller: ontoloji, epistemoloji, metodoloji ve metot; paradigmaların gelişimi ve paradigmalar; nitel araştırma yaklaşımı ve süreci, nitel araştırma yöntemleri ve veri toplama teknikleri; nitel araştırmada nitelik ve etik; nitel verinin doğası ve nitel araştırmada araştırmacının rolü; araştırma önerisi geliştirme; nitel veri analizi; betimsel ve içerik analizi; son raporun yazımı
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Bilimin doğası, bilimsel araştırmada temel kavramlar, temel kabuller: ontoloji, epistemoloji ve metodoloji ilişkisi
 Hafta 2Paradigmaların gelişimi ve temel paradigmalar: pozitivizm, post-pozitivizm, yorumlayıcı ve eleştirel paradigmalar
 Hafta 3Nitel araştırma yaklaşımı: tanımı ve nicel araştırma ile farkı, nitel araştırma yaklaşımının temel özellikleri
 Hafta 4Nitel araştırma tasarım süreci-araştırma probleminin ve amacının tanımlanması, alt problemlerin belirlenmesi, kuramsal çerçevenin oluşturulması, araştırma örnekleminin belirlenmesi
 Hafta 5Nitel araştırmalarda nitelik, nitel araştırmalarda etik, nitel araştırmalarda araştırmacının rolü
 Hafta 6Nitel araştırma yöntemleri
 Hafta 7Nitel veri toplama teknikleri
 Hafta 8Veri toplama tekniklerinin ve araçlarının belirlenmesi, veri analizinin belirlenmesi
 Hafta 9Arasınav
 Hafta 10Nitel veri analizi
 Hafta 11Nitel veri analiz teknikleri
 Hafta 12Tümevarımlı ve tümdengelimli veri analizi
 Hafta 13Tematik analiz
 Hafta 14Template ve çerçeve analizleri
 Hafta 15Son raporu yazma
 Hafta 16Dönem Sonu Sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Miles M. B. & Huberman A.M. (1994). Qualitative Data Analysis, Sage Publications, London.
2Saldana, J. (2009). The coding manual for qualitative researchers, London:Sage
 
İlave Kaynak
1Patton, M. Q. (2002). Qualitative Research and Evaluation Methods, Sage Publications, London.
2Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin, Ankara.
3Saban, A. & Ersoy A. (2016). Eğitimde Nitel Araştırma Desenleri, Anı Yayıncılık, Ankara.
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9. 30
Yıl içi çalışma 12. 20
Dönem sonu sınavı 13.
14.
50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Sınıf dışı çalışma 1 14 14
Arasınav için hazırlık 3 2 6
Arasınav 3 1 3
Ödev 6 2 12
Dönem sonu sınavı için hazırlık 3 1 3
Dönem sonu sınavı 3 1 3
Toplam Çalışma Yükü83