|
ANA 621 | İleri Nöro-Anatomi - I | 2+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | ANATOMİ ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Dersin AmaçlarıMedulla Spinalis?in yapı, komşuluk ve fonksiyonlarının öğrenilmesi |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Endokrin bezlerin yerleşimi fark eder ve bilir. | 1,2 | 1,2,3,4,5 | ÖK - 2 : | Hipothalamus ve glandula pituitarita ve arteriel kanlanmaları fark eder ve bilir. | 1,2 | 1,2,3,4,5 | ÖK - 3 : | Thyroid ve parathyroid bezlerin anatomisi arteriel kanlanmaları fark eder ve bilir | 1,2 | 1,2,3,4,5 | ÖK - 4 : | Suprarenal bez anatomisi ve arteriel kanlanmaları fark eder ve bilir. | 1,2 | 1,2,3,4,5 | ÖK - 5 : | thorax, abdomen ve pelviste yer alan otonomic plexuslar fark eder ve bilir. | 1,2 | 1,2,3,4,5 | ÖK - 6 : | Sinir sistemi hücreleri, tipik neuron
nöronların tipik sınıflandırılmaları
Medulla sipinalis ve sipinal sinirler fark eder ve bilir. | 1,2 | 1,2,3,4,5 | ÖK - 7 : | Beyin yerleşimi, dış görünüşü zarları
cranial sinirler
cerebral hemisferde fonksiyonel sahalar fark eder ve bilir. | 1,2 | 1,2,3,4,5 | ÖK - 8 : | ventricüllerin yerleşimi, BOS akımı fark eder ve bilir. | 1,2 | 1,2,3,4,5 | ÖK - 9 : | medulla oblangata
mesencephalon
cerebellum
thalamus, hypotalamus, bazal ganglionlar
limbic sistem
fark eder ve bilir. | 1,2 | 1,2,3,4,5 | ÖK - 10 : | servikal plexus, Brakial plexus, lumbar plexus, sacral plexus fark eder ve bilir. | 1,2 | 1,2,3,4,5 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
İnsan vücudunun bütünlüğünün ve anomalilerin yapı ile filogenetik ve ontogenetik gelişim arasında bağlantı kurularak kavranması: Her bir sistemin gelişim, olgunlaşma, çoğalma, yaşlanma ve ölüm sürecindeki yapısal değişiklikleri, nörotransmitterler ve sinir bağlantıları temelinde nöroanatomiye modern yaklaşım.
Endokrin bezlerin yerleşimi, Hipothalamus ve glandula pituitarita ve arteriel kanlanmaları, Thyroid ve parathyroid bezlerin anatomisi arteriel kanlanmaları, Suprarenal bez anatomisi ve arteriel kanlanmaları , thorax, abdomen ve pelviste yer alan otonomic plexuslar, Beyin yerleşimi, dış görünüşü zarları, ventricüllerin yerleşimi, BOS akımı, medulla oblangata, mesencephalon, cerebellum, thalamus, hypotalamus, bazal ganglionlar, limbic sistem, cerebral hemisferde fonksiyonel sahalar, cranial sinirler, Sinir sistemi hücreleri, tipik neuron, nöronların tipik sınıflandırılmaları, Medulla sipinalis ve sipinal sinirler, servikal plexus, Brakial plexus, lumbar plexus, sacral plexus |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Endokrin bezlerin yerleşimi | | Hafta 2 | Hipothalamus ve glandula pituitarita ve arteriel kanlanmaları | | Hafta 3 | Thyroid ve parathyroid bezlerin anatomisi arteriel kanlanmaları
Suprarenal bez anatomisi ve arteriel kanlanmaları | | Hafta 4 | Otonom sinir sistemi
Thorax, abdomen ve pelviste yer alan otonomic plexuslar | | Hafta 5 | Sinir sistemi hücreleri, tipik neuron
nöronların tipik sınıflandırılmaları
Medulla sipinalis ve sipinal sinirler | | Hafta 6 | kısa sınav | | Hafta 7 | Beyin yerleşimi, dış görünüşü zarları
cranial sinirler
cerebral hemisferde fonksiyonel sahalar | | Hafta 8 | Arasınav | | Hafta 9 | ventricüllerin yerleşimi, BOS akımı | | Hafta 10 | medulla oblangata
mesencephalon
cerebellum ve beyinsapı
| | Hafta 11 | thalamus, hypotalamus, bazal ganglionlar
| | Hafta 12 | kısa sınav | | Hafta 13 | limbic sistem ve çevreleyen yapılar
| | Hafta 14 | Periferik sinirler
servikal plexus, Brakial plexus, lumbar plexus, sacral plexus | | Hafta 15 | Medulla spinalis
inen ve çıkan yollar | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Snell Richard .S 1995 Clinical Anatomy for medical students Little, Brown and Company Boston | | 2 | Taner Doğan 1999 fonksiyonel nöroanatomi METU press yayınları Ankara | | 3 | Williams LP, Warwick R, Dyson M, et al. Gray's Anatomy, Edinburgh, Churchill Livingstone | | 4 | Arıncı K, Elhan A. Anatomi. Ankara, Güneş Kitabevi | | |
1 | Lumley J.S.P, Craven J.L., Aitken J.T Essential Anatomy İnternational student edition Churchill Livingstone London | | 2 | Dere F. Anatomi. Adana, Okullar Pazarı Kitabevi | | 3 | Gövsa Gökmen F. Sitematik Anatomi. İzmir Güven Kitabevi
| | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | | 45 | 25 | Kısa sınav | 6 12 | | 30 | 20 | Sunum | 10 | | 120 | 5 | Dönem sonu sınavı | 16 | | 60 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 4 | 14 | 56 | Laboratuar çalışması | 2 | 12 | 24 | Arasınav için hazırlık | 2 | 7 | 14 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Uygulama | 2 | 14 | 28 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 1 | 12 | 12 | Proje | 1 | 12 | 12 | Kısa sınav | 1 | 2 | 2 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Diğer 1 | 0 | 0 | 0 | Diğer 2 | 0 | 0 | 0 | Toplam Çalışma Yükü | | | 178 |
|