|
ORML7531 | Orman İşletmelerinde Etkinlik | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | ORMAN MÜHENDİSLİĞİ ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Mahmut Muhammet BAYRAMOĞLU | Diğer Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Devlet TOKSOY | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Türkiye?de Devlet Orman İşletmelerinin sahip olduğu kaynakları daha etkin nasıl kullanabileceğini ortaya koymaktır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Türkiye?deki orman varlığı hakkında bilgi sahibi olur | 1,2,3,6,8,10 | 1 | ÖK - 2 : | Türkiye?deki ormancılık örgütü hakkında bilgi sahibi olur | 1,2,3,4,5,9,10,11,12 | 1,5,6 | ÖK - 3 : | Etkinlik, verimlilik ve başarı kavramlarını bilir | 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12 | 1,3,5 | ÖK - 4 : | Etkinlik Ölçme Yöntemleri ve bu yöntemlerde kullanılan değişkenleri bilir | 1,5,6,7,8,10,11,12 | 1,3,5 | ÖK - 5 : | Veri Zarflama Analizini bilir | 1,2,3,4,9,10 | 1,3,5 | ÖK - 6 : | Veri zarflama analizinin ormancılığa nasıl entegre edilebileceğini bilir | 1,2,3,4,5,6,8,9,10 | 1,3,6 | ÖK - 7 : | Analiz sonucunda etkin ve etkin olmayan işletmelerin nasıl bir yapı gösterdiklerini bilir | | 1,5,6 | ÖK - 8 : | İşletmelerin etkin olabilmeleri için sahip oldukları kaynakları nasıl ve ne kadar kullanmaları konularında işletmelere yol gösterebilecek bilgilere sahip olur | 1,2,3,4,5,6,11,12 | 1,3,5 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Dünya?da ve Türkiye?de orman varlığı, Türkiye'de ormancılık örgütü, amaçları ve görevleri, İşletmelerde performans ölçümü, Üretim fonksiyonu,, üretim imkanları kümesi, Etkinlik ve ilgili kavramların tanımlanması (etkenlik, başarı, verimlilik vb.),Farrell Etkinlik Ölçümü, Etkinlik ölçme yöntemleri (Oran Analizi, Parametrik ve Parametrik olamayan yöntemler), Veri Zarflama Analizi Tanımı, Gelişimi ve uygulama alanları, Veri Zarflama Analizi Yöntemleri (Klasik ve bulanık veri zarflama analizleri),Girdiye- çıktıya yönelik ve ölçek büyüklüğüne göre veri zarflama analizi, Amaca yönelik analizde kullanılacak değişkenlerin belirlenmesi (ekonomik, idari, teknik etkinlik),Veri zarflama analizi matematiksel modeli, Etkinlik skorlarının analizi. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Dünya?da ve Türkiye'de orman varlığı | | Hafta 2 | Türkiye'de ormancılık örgütü, amaçları ve görevleri | | Hafta 3 | İşletmelerde performans ölçümü | | Hafta 4 | Üretim fonksiyonu,, üretim imkanları kümesi | | Hafta 5 | Etkinlik ve ilgili kavramların tanımlanması (başarı, verimlilik vb.) | | Hafta 6 | Farrell Etkinlik Ölçümü | | Hafta 7 | Etkinlik ölçme yöntemleri (Oran Analizi, Parametrik ve Parametrik olamayan yöntemler) | | Hafta 8 | Arasınav | | Hafta 9 | Veri Zarflama Analizi Tanımı, Gelişimi ve uygulama alanları | | Hafta 10 | Veri Zarflama Analizi Yöntemleri (Klasik ve bulanık veri zarflama analizleri) | | Hafta 11 | Girdi-çıktıya yönelik ve ölçek büyüklüğüne göre veri zarflama analizi | | Hafta 12 | Amaca yönelik analizde kullanılacak değişkenlerin belirlenmesi (ekonomik, idari, teknik etkinlik) | | Hafta 13 | Veri zarflama analizi matematiksel modeli | | Hafta 14 | Etkinlik skorlarının analizi | | Hafta 15 | Ödev sunumu ve değerlendirme | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Kecek, G., 2010. Veri Zarflama Analizi Teori ve Uygulama Örneği. Siyasal Kitapevi, Ankara, 180 s. | | |
1 | Başkaya, Z.ve Avcı, B., 2011. Veri Zarflama Analizi, Dora Kitap, İstanbul, 154 s. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | | 1 | 30 | Kısa sınav | 10 | | 1 | 10 | Proje | 3 14 | | 1 | 5 | Sunum | 15 | | 1 | 5 | Dönem sonu sınavı | 16 | | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 13 | 39 | Sınıf dışı çalışma | 3 | 4 | 12 | Arasınav | 3 | 1 | 3 | Ödev | 3 | 10 | 30 | Kısa sınav | 3 | 1 | 3 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 3 | 1 | 3 | Dönem sonu sınavı | 3 | 1 | 3 | Toplam Çalışma Yükü | | | 93 |
|