|
TRH5940 | Modern Uzakdoğu Tarihi | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | TARİH ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Edip ÖNCÜ | Diğer Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Emre Çelik | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin amacı Japonya odaklı olarak modern çağda Uzakdoğu Asya coğrafyasında meydana gelen tarihsel gelişmeleri ana hatlarıyla anlamak ve bugünkü dünyanın ekonomik devleri olan Çin Halk Cumhuriyeti, Japonya ve Güney Kore Cumhuriyeti?nin modern çağdaki yeniden oluşumlarına ve yapılanmalarına tarihsel olaylar ve olgular rehberliğinde ışık tutmaktır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | ?Uzakdoğu Asya? terimini coğrafi, kültürel ve siyasi yönlerden tanımlayabileceklerdir. | | | ÖK - 2 : | Modern Çin ve Kore tarihlerini ana hatlarıyla kavrayabileceklerdir. | | | ÖK - 3 : | Modern Japon devleti ve toplumunun oluşum ve gelişim evrelerini öğrenerek Japonya?nın bugünkü dünyadaki yerini değerlendirebileceklerdir | | | ÖK - 4 : | Uzakdoğu Asya coğrafyasındaki ülkelerin modern Türkiye için önemini algılayabileceklerdir. | | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Bu derste modern Japon tarihi (Meiji Restorasyonu sonrası) ana ekseninde olmak üzere modern Çin Tarihi (1911 Devrimi sonrası) ve modern Kore tarihi (1910 Japon işgali ve sonrası) incelenmektedir. Dersin işlenişinde Çin ve Kore tarihi siyasal tarih sınırları içerisinde, Japon tarihi ise siyasi, sosyal, kültürel ve ekonomik yönleriyle ele alınmaktadır. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Uzakdoğu neresidir? Dersin Mahiyeti. Kaynakların Tanıtımı. | | Hafta 2 | 19. Yüzyıl sonunda Japonya: Meiji Restorasyonu | | Hafta 3 | Uzakdoğu Asya?da Büyük Güçler ve Emperyalizm | | Hafta 4 | 20. Yüzyıl başında Çin ve Kore | | Hafta 5 | Büyük Savaş ve İmparatorlukların Çöküşü | | Hafta 6 | Taisho Dönemi Japonyası | | Hafta 7 | Showa Dönemi?nin ilk onyılı (1926-1936) | | Hafta 8 | II. Dünya Savaşı öncesinde Çin ve Japonya | | Hafta 9 | Ara Sınav | | Hafta 10 | II. Dünya Savaşı ve Çin İç Savaşı | | Hafta 11 | Kore ve Vietnam Savaşları | | Hafta 12 | Japon Mucizesi ve İthal İkameci Kalkınma Modeli | | Hafta 13 | Ping-pong Diplomasisi ve Çin?in Uluslararası Sisteme Entegrasyonu | | Hafta 14 | 1980?lerde Japonya ve Balon Ekonomisi | | Hafta 15 | Soğuk Savaş?ın Sonu?nda Çin, Japonya ve Kore | | Hafta 16 | Final Sınavı | | |
1 | Hane, Mikiso. Kısa Japonya Tarihi. Çev. Şükrü Alpagut. 2021. İstanbul. | | 2 | Holcombe, Charles. Doğu Asya Tarihi: Çin, Japonya, Kore. Çev. Murtaza Özeren. 2019. İstanbul. | | 3 | Clements, Jonathan. Kısa Japonya Tarihi. Çev. A. Can Ay. 2023. İstanbul. | | 4 | Jaivin, Linda. Kısa Çin Tarihi. Çev. Gaye Yavuzcan. 2023. İstanbul. | | |
1 | Esenbel, Selçuk. Japon Modernleşmesi ve Osmanlı. 2021. İstanbul. | | 2 | Huffman, James L. Japonya Tarihi. 2020. İstanbul. | | 3 | Kerr, Gordon. Kısa Çin Tarihi. Çev. Şükrü Alpagut. 2023. İstanbul. | | 4 | Seth, Michael J. Kısa Kore Tarihi. Çev. Ali Nalbant. 2023. İstanbul | | 5 | Gordon, Andrew. A Modern History of Japan. 2003. Oxford. | | 6 | Salmon, Andrew. Kore Nasıl Kore Oldu? Çev. Cansen Mavituna. 2020. İstanbul. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 15-21 Nisan 2024 | 1,5 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 3-14 Haziran 2024 | 1,5 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 1 | 14 | 14 | Arasınav için hazırlık | 2 | 1 | 2 | Arasınav | 1.5 | 1 | 1.5 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 3 | 1 | 3 | Dönem sonu sınavı | 1.5 | 1 | 1.5 | Diğer 2 | 1 | 10 | 10 | Toplam Çalışma Yükü | | | 60 |
|