|
TRH5512 | History of the 20th Century | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | TARİH ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Edip ÖNCÜ | Diğer Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Emre Çelik | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilerin 20. Yüzyıl dünya tarihi hakkında uzun dönem yaklaşımıyla ve küresel perspektifte bilgi sahibi olması ve bu bilgiler ışığında dünyadaki bölgesel siyasi ve sosyal yapılar ve dinamikler hakkında değerlendirme ve yorum yapabilme yetkinliğine ulaşmalarıdır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | 20. yüzyıl dünya tarihini ana hatlarıyla kavrayabileceklerdir. | | | ÖK - 2 : | 21. yüzyıla etki eden yakın tarihsel gelişmeleri ve dönüm noktalarını süreklilik-değişim perspektifinde analiz edebileceklerdir. | | | ÖK - 3 : | 20. yüzyılda dünya tarihinde Türkiye?nin oynadığı rolü küresel çapta değerlendirebileceklerdir. | | | ÖK - 4 : | 20. yüzyıldaki savaşlar, devrimler, göçler ve sömürgecilik gibi temel sosyo-politik olguları tarihsel bağlamda yorumlayabileceklerdir. | | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Bu derste 20. Yüzyıl siyasi ve sosyal tarihi dünya tarihi perspektifinden ve genel hatlarıyla tartışılmaktadır. Dönemlendirme açısından I. Dünya Savaşı ile Soğuk Savaş?ın sonu arasındaki döneme odaklanılmaktadır. Temel konular sömürgecilik ve anti-kolonizasyon, dünya savaşları, modern ideolojiler, Soğuk Savaş ve büyük yapısal sosyal değişimlerdir. Coğrafi olarak Kuzey Amerika, Avrupa ve Ortadoğu?ya odaklanılmaktadır. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Yirminci Yüzyılın Tarihsel Önemi. Dersin Mahiyeti. Kaynakların Tanıtımı. | | Hafta 2 | Fin de Siecle, Emperyalizm, Koloniyalizm | | Hafta 3 | Büyük Savaş ve İmparatorlukların Çöküşü | | Hafta 4 | Rus ve Türk Devrimleri. | | Hafta 5 | Kükreyen 1920ler ve Büyük Buhran | | Hafta 6 | Faşizmin Yükselişi ve Savaşın Ayak Sesleri | | Hafta 7 | II. Dünya Savaşı?nın Başlangıcı | | Hafta 8 | II. Dünya Savaşı?nın Sona Ermesi | | Hafta 9 | Ara Sınav | | Hafta 10 | Koloniyalizmin Sonu? Soğuk Savaş?ın Başlangıcı | | Hafta 11 | Japon Mucizesi | | Hafta 12 | 1960?larda Dünya, Arap-İsrail Savaşları | | Hafta 13 | Ping-pong Diplomasisi ve Petro-dolar Krizleri | | Hafta 14 | Neo-liberalizm mi neo-konservatizm mi? | | Hafta 15 | Soğuk Savaş?ın Sonu | | Hafta 16 | Dönem Sonu Sınavı | | |
1 | Lukacs, John. Yirminci Yüzyılın Kısa Tarihi. Çev. Zeynep Tür. 2022. İstanbul. | | 2 | Akşin, Sina. Kısa 20. Yüzyıl Tarihi. 2015. İstanbul. | | 3 | Lukacs, John. A New Republic. 2004. New Haven. | | 4 | Chambers, Mortimer, vd. The Western Experience, Vol. 3 (The Modern Era). 1991. New York. | | |
1 | Hobsbawm, Eric. Kısa 20. Yüzyıl (1914-1991, Aşırılıklar Çağı). 2010. İstanbul. | | 2 | Armaoğlu, Fahir. 20. Yüzyıl Siyasi Tarihi (1914-1995). 2000. Ankara. | | 3 | Stradling, Robert. 20. Yüzyıl Avrupa Tarihi Nasıl Öğretilmeli. Çev. Ayfer Ünal. 2003. İstanbul. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 15-21 Nisan 2024 | 1,5 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 3-14 Haziran 2024 | 1,5 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 1 | 14 | 14 | Arasınav için hazırlık | 2 | 1 | 2 | Arasınav | 1.5 | 1 | 1.5 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 3 | 1 | 3 | Dönem sonu sınavı | 1.5 | 1 | 1.5 | Diğer 1 | 1 | 10 | 10 | Toplam Çalışma Yükü | | | 60 |
|