Türkçe | English
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / TARİH ANABİLİM DALI
DOKTORA
Ders Bilgi Paketi
www.ktu.edu.tr/fakulte/fenedb/index.php
Tel: +90 0462 3774191
SBE
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / TARİH ANABİLİM DALI / DOKTORA
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

SBE6001Bilimsel Araştırma ve Proje Haz.Eğitimi3+0+0AKTS:7.5
Yıl / YarıyılGüz Dönemi
Ders DuzeyiDoktora
Yazılım ŞekliZorunlu
BölümüEnstitü ANABİLİM DALI
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze , Grup çalışması, Uygulama
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim ÜyesiProf. Dr. Adem KALÇA
Diğer Öğretim ÜyesiPROF. DR. Kader ŞAHİN,PROF. DR. Birdoğan BAKİ,
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Lisanüstü öğrencilerin Bilimsel Araştırma Proje önerisi hazırlama ve yürütme becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Proje destekleri hakkında bilgi sahibi olacak1,3,4
ÖK - 2 : Bilimsel kavramlar hakkında bilgi edinilecek ve proje konusunun seçiminin nasıl yapılması gerektiğini öğrenecek
ÖK - 3 : Projenin planlanmasında dikkat edilmesi gereken aşamaları öğrenecek
ÖK - 4 : Proje çıktılarının dokümantasyonu ve paylaşımının nasıl yapılması gerektiği kavranacak
ÖK - 5 : Projenin tüm aşamalarının yazımı sırasında uygulanacak stratejiler uygulamalı olarak öğretilmiş olacak
ÖK - 6 : Projelerde yaygın başarısızlık, iade ve başarı stratejileri öğrenilmiş olacak.
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Katılımcılara proje hazırlama öncesi bilinmesi gereken kavramlardan (Bilgi, Bilim, Bilimsel Araştırma, Bilimsel etkinlikler, Bilimsel araştırma ile ilgili deyimler) ve daha sonra bilimsel araştırma konusunun seçimi, Hipotez oluşturma, Araştırmanın planlanması, Araştırma sonuçlarının analizi ve dokümantasyonundan bahsederken, bir taraftan da katılımcılara proje yazımı konularında, proje döngüleri göz önüne alınarak, uygulamalar yaptırılacaktır. TÜBİTAK tarafından kabul ve ret edilmiş proje örnekleri sunularak, kazanılan bilgilerin pekiştirilmesi sağlanacaktır
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Giriş, dersin amacı, hedefleri ve içeriği. TÜBİTAK ARDEB programlarının genel tanıtımı, Neden Proje yazmalı ve TÜBİTAK destek programlarına başvurmalıyız? TÜBİTAK araştırma veri tabanlarının tanıtımı (ARBİS, TARABİS, ULAKBIİM, PBS, PTS, PYS).
 Hafta 2Bilgi, Bilim, Bilimsel Araştırma ve Türleri, Bilim adamı, Araştırmacı, vs. gibi temel kavramların tartışılması. Araştırma konusunun seçimi, hipotez veya problemin belirlenmesi, hipotez kurmaya etki eden faktörler ve araştırma konusunun seçiminde aranan kriterlerin açıklanması. 5N1K Etkinliği: Ne?, Niçin?, Nasıl?, Nerede?, Ne zaman? ve Kiminle? mantığının proje kapsamında anlatılması. TÜBİTAK projelerindeki temel başlıkların genel hatlarıyla tanıtılması.
 Hafta 3Araştırma ile ilgili bilgi toplama yolları, Araştırma Yöntemleri, Veri/Bilgi kaynaklarının tanımlanması ve tespiti, Literatür toplamanın önemi ve gerekliliği, Veri toplama stratejileri ve elde edilen verilerin nasıl değerlendirileceği ile ilgili yöntemlerin ortaya konulması. Grup çalışması etkinliği (Anahtar kelimeler yardımıyla Proje konularının belirlenmesi).
 Hafta 4Grup çalışması etkinliğine devam (Proje özeti, amacı ve hedefleri yazılacak). Kişisel projelerin grup çalışmalarına paralel olarak oluşturulması ve yazıma başlanması.
 Hafta 5Araştırmanın planlanması, Planlamanın önemi ve aşamaları. Grup Çalışması etkinliğine devam (Konu ve kapsam literatür özeti ile birlikte yazılacak).
 Hafta 6Özgün değerin anlatılması, Proje yönetim düzeninin oluşturulması, İş paketlerinin, sürelerinin ve Proje ekibinin belirlenmesi. Grup Çalışması etkinliğine devam (Özgün değer ve proje yönetim düzeni yazılacak). Grup dinamiği.
 Hafta 7Çalışma takvimi ve iş-zaman çizelgesinin oluşturulması, bütçe ve gerekçesinin belirlenmesi, Alternatif yöntemlerin (B planı), Başarı ölçütlerinin ve bütçe ile gerekçelerinin nasıl oluşturulacağının anlatılması. Konu ile ilgili Grup çalışması etkinliğine devam edilecek
 Hafta 8Araştırma sonuçlarının analizi ve dokümantasyonu. Proje sonuçlarının raporlanması (Gelişme ve sonuç raporları) ve yayına dönüştürülmesi, başarılı ve etkin bir sunum yapabilme tekniklerinin anlatılması. Projeden elde edilmesi öngörülen/beklenen çıktıların/sonuçların, yani yaygın etkilerin açıklanması, Makale yazımı ile ilgili TÜBİTAK Video gösterisi.
 Hafta 9Grup Etkinliklerinin Değerlendirilmesi-SINAV
 Hafta 10Bilimsel etik, etiğe karşı davranışlar, etik kurul belgesi konularının irdelenmesi, Bilimsel Etik ile ilgili video gösterisi, Grup dinamiği.
 Hafta 11Panelist sürecinin anlatılması (TÜBİTAK Video gösterisi), TÜBİTAK panelistleri tarafından başarılı ve başarısız bulunmuş proje örneklerinin öğrenci gruplarına incelettirilmesi, onlar tarafından tekrar değerlendirilmesi ve söz konusu projelerin puanlamalarının yapılması, sonuçların tartışılması
 Hafta 12Grup çalışması sonucu oluşturulan projelerin sunumu ve panel değerlendirmesi.
 Hafta 13Grup çalışması sonucu oluşturulan projelerin sunumu ve panel değerlendirmesi.
 Hafta 14Grup çalışması sonucu oluşturulan projelerin sunumu ve panel değerlendirmesi.
 Hafta 15Ders hakkında Genel Bir Değerlendirme: Öğrenci Görüşleri
 Hafta 16Kişisel Projelerin Değerlendirilmesi
 
Ders Kitabı / Malzemesi
 
İlave Kaynak
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 23/11/2018 1 30
Proje 13 23/12/2018 3 10
Sunum 14 23/12/2018 2 10
Dönem sonu sınavı 16 07/01/2019 1,5 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 3 15 45
Sınıf dışı çalışma 7 14 98
Arasınav için hazırlık 5 7 35
Arasınav 1 1 1
Dönem sonu sınavı 15 3 45
Toplam Çalışma Yükü224