|
EAK6007 | Sıvı Kristaller | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | ECZACILIKTA ANALİTİK KİMYA ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Öğrencilere sıvı kristaller ve kullanım alanlarının kavratılmasını amaçlar. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Kimya bilgi birikimine katkısı. | 6,11 | 1,2,3,5,6, | ÖK - 2 : | Bilgi birikimlerini dersten öğrendikleri ile bir arada kullanabilme becerisi. | 6,11 | 1,2,3,5,6, | ÖK - 3 : | Verileri analiz edebilme, konuyla ilişkilendirerek değerlendirebilme becerisi Öğrendiği ve bildiği bilgi çeşitlerinin ne olduğunu kavrayarak birbirinden ayırt edebilme becerisi. | 6,11 | 1,2,3,5,6, | ÖK - 4 : | Bilimsel yöntem ve araştırma becerilerini artırma. | 6,11 | 1,2,3,5,6, | ÖK - 5 : | Ders içeriğini güncel konuları değerlendirmede kullanabilme becerisi. | 6,11 | 1,2,3,5,6, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Maddenin ara hali olan sıvı kristaller, günlük hayatımıza giren ve sıkça kullandığımız LCD (Liquid Crystal Display-Sıvı Kristal Görüntüleme) teknolojisi, dizüstü bilgisayarlarından dijital kol saatlerine ve cep telefonlarına kadar her sahada kullanılmaktadır. LCD, taşınabilir cihazların temelini teşkil eden en mühim görüntü teknolojilerinden birisidir. Bunları bu kadar değerli kılan; çok ince, hafif ve daha az enerji harcayan bir ekran yapısına sahip olmalarıdır. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Maddenin yapısı ve halleri | | Hafta 2 | Maddenin yapısı ve halleri | | Hafta 3 | Görüntüleme kapasitesi yüksek cihazların gelişimi | | Hafta 4 | Görüntüleme kapasitesi yüksek cihazların gelişmi | | Hafta 5 | Günlük hayatımıza giren ve sıkça kullandığımız LCD | | Hafta 6 | Günlük hayatımıza giren ve sıkça kullandığımız LCD | | Hafta 7 | Bu görüntüleme teknolojisine niçin sıvı kristal denilmiştir? | | Hafta 8 | Bu görüntüleme teknolojisine niçin sıvı kristal denilmiştir? | | Hafta 9 | Ara sınav | | Hafta 10 | Tipik bir sıvı kristal molekülün kimyevi yapısı | | Hafta 11 | Tipik bir sıvı kristal molekülün kimyevi yapısı | | Hafta 12 | Tipik bir sıvı kristal molekülün kimyevi yapısı | | Hafta 13 | Sıvı kristallerin keşfi | | Hafta 14 | Sıvı kristal bir ekrana sahip televizyonun çalışma prensibi | | Hafta 15 | Sıvı kristal bir ekrana sahip televizyonun çalışma prensibi | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | S. CHANDRASEKHAR, LIQUID CRYSTALS, Second Edition, Cambridge University Press, 1992. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 15/04/2024 | 2 | 30 | Yıl içi çalışma | 15 | 30/05/2024 | 2 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 03/06/2024 | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Arasınav için hazırlık | 3 | 8 | 24 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 8 | 15 | 120 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 190 |
|