|
EAK6015 | Boyaların Kromatografide Kullanımı | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | ECZACILIKTA ANALİTİK KİMYA ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Ders ile boyaların kromatografide etkin kullanımı ve türevlendirmede kullanımının öğretilmesini amaçlar. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Kimya bilgi birikimine katkısı. | 4,7,8 | 1,5, | ÖK - 2 : | Bilgi birikimlerini dersten öğrendikleri ile bir arada kullanabilme becerisi. | 4,7,8 | 1,5, | ÖK - 3 : | Verileri analiz edebilme, konuyla ilişkilendirerek değerlendirebilme becerisi Öğrendiği ve bildiği bilgi çeşitlerinin ne olduğunu kavrayarak birbirinden ayırt edebilme becerisi. | 4,7,8 | 1,5, | ÖK - 4 : | Bilimsel yöntem ve araştırma becerilerini artırma. | 4,7,8 | 1,5, | ÖK - 5 : | Sözlü, yazılı ve uygulamalı temel bilim etkinlikleri arasında denge kurabilme yeteneği Ders ile ilgili mesleki yeterliliğe sahip olma ve güncel konuları izleme-yorumlama becerisi. | 4,7,8 | 1,5, | ÖK - 6 : | Ders içeriğini güncel konuları değerlendirmede kullanabilme becerisi. | 4,7,8 | 1,5, | ÖK - 7 : | Çağdaş yöntemleri, teknikleri araçları uygulama ve analizlerde kullanabilme becerisi. | 4,7,8 | 1,5, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Gözlerimizi açıp etrafımıza baktığımız zaman, renklerin hayatımızda nasıl önemli rol oynadığını anlarız. Renkler duygularımızı, düşüncelerimizi etkiler ve çevremizden zevk almamızı sağlar. Deneyimini kazandığımız renkler doğal veya sentetik kaynaklıdır. Doğal renkler yeryüzü, gökyüzü, denizler, hayvanlar ve bitkiler gibi çok farklı kaynaklara sahiptir. Yediğimiz sebze, meyve ve et ürünlerinin tazeliğine, çoğu kez renklerindeki canlılığına bakarak karar veririz. Doğal renklerin yanında çok sayıda sentetik renkler vardır. Bu renkler dekoratif ve estetik açısından kullanılır. Sentetik renkler başlıca tekstil, inşaat, plastik, kâğıt, kozmetik ve diğer alanlarda kullanılmaktadır. Bu dersin kapsamında boyar maddelerin sentezi ve kromatografide kullanımı işlenecektir. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | BOYARMADDELERİN SINIFLANDIRILMASI | | Hafta 2 | ÖNEMLİ KROMOFOR (RENK VERİCİ) GRUPLAR | | Hafta 3 | DİSPERS BOYAR MADDELER | | Hafta 4 | DİSPERS BOYAR MADDELER | | Hafta 5 | REAKTİF BOYAR MADDELER | | Hafta 6 | REAKTİF BOYAR MADDELER | | Hafta 7 | KÜP KÜKÜRT İNDİGOİD VE DİREK BOYAR MADDELER | | Hafta 8 | ASİT VE MORDAN BOYAR MADDELER | | Hafta 9 | Ara Sınav | | Hafta 10 | KATYONİK BOYAR MADDELER | | Hafta 11 | FLORESAN BOYALAR VE OPTİK BEYAZLATICILAR | | Hafta 12 | PİGMENT RENKLENDİRİCİLER | | Hafta 13 | DERİ BOYALARI | | Hafta 14 | TEKNOLOJİK BOYARMADDE UYGULAMALARI | | Hafta 15 | BOYARMADDELERİN SAĞLIK-ÇEVRESEL DEĞERLENDİRMESİ | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Doç.Dr. Mustafa TUTAK, BOYARMADDE KİMYASI DERS NOTLARI, Erciyes Üniversitesi, Tekstil Mühendisliği, Kayseri | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 25/11/2023 | 2 | 30 | Yıl içi çalışma | 15 | 10/01/2024 | 2 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 15/01/2024 | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Arasınav için hazırlık | 8 | 8 | 64 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Ödev | 4 | 1 | 4 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 5 | 15 | 75 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 189 |
|