|
ORML7580 | Toprak Bozulması | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | ORMAN MÜHENDİSLİĞİ ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Turgay DİNDAROĞLU | Diğer Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Sezgin HACISALIHOĞLU | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Sürdürülebilir toprak verimliliğini sağlamak için toprağın özelliklerinin bozulmalarına neden olan etmenlerin öğretilmesi ve yapılacak uygulamalara ait bilgilerin kazandırılması
|
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Toprak verimliliği hakkında bilgi sahibi olacaklardır. | | 1,6, | ÖK - 2 : | Toprak özelliklerini olumsuz etkileyen faktörleri bilir. | | 5, | ÖK - 3 : | Sürdürülebilir toprak verimliliği için uygulamalar hakkında yorum yapabilir. | | 1, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Toprağın fiziksel, kimyasal ve biyoloji özelliklerinde bozulmaların değerlendirilmelerini içermektedir. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Toprak bozulmasının ekosistem işlevleri, gıda güvenliği, biyolojik çeşitlilik ve insan sağlığı üzerindeki sonuçları | | Hafta 2 | Küresel toprak bozulmasının nedenleri, süreçleri ve etkileri -l | | Hafta 3 | Küresel toprak bozulmasının nedenleri, süreçleri ve etkileri -ll | | Hafta 4 | Bozulmuş arazilerin iyileştirilmesine yönelik süreçler-l | | Hafta 5 | Bozulmuş arazilerin iyileştirilmesine yönelik süreçler-ll | | Hafta 6 | Bozulmuş arazilerin iyileştirilmesine yönelik süreçler-lll | | Hafta 7 | Toprak koruma önlemleri | | Hafta 8 | Ara Sınav | | Hafta 9 | Toprak özelliklerindeki değişim ve hava koşulları | | Hafta 10 | Malçlama, budama | | Hafta 11 | Mahsul rotasyonu, yeşil gübreleme, kontur tarımı, şerit ekimi, sokak ekimi | | Hafta 12 | Yüzey pürüzlendirme, rüzgar kesici, teraslama, eğimli tarım arazisi teknolojisi | | Hafta 13 | Kumul stabilizasyonu | | Hafta 14 | Toprak kirlilikleri | | Hafta 15 | Kirlenmiş toprakların fiziksel, kimyasal ve biyolojik iyileştirme yöntemleri. | | Hafta 16 | Dönem Sonu Sınavı | | |
1 | Lal, R., Blum, W. E., Valentin, C., & Stewart, B. A. (2020). Methods for assessment of soil degradation. CRC press. | | 2 | Osman, K. T. (2014). Soil degradation, conservation and remediation (Vol. 820). Dordrecht: Springer Netherlands. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | | | 30 | Ödev | 12 | | | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | | | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 14 | 3 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 14 | 1 | 14 | Arasınav için hazırlık | 3 | 2 | 6 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Ödev | 1 | 4 | 4 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 1 | 4 | 4 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 72 |
|