|
ORML7420 | Kaynakların Planlamasında Uydu Görüntüleri Kullanımı | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | ORMAN MÜHENDİSLİĞİ ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Hakan KARSLI | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Lisansüstü çalışmalar yapacak öğrencilerin araştırma konularına ait verileri işleyebilme yeteneğinin kazandırılması |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Fourier serileri ve dönüşümünü verilere uygulayabileceklerdir. | 1,2,3,4,10 | | ÖK - 2 : | Z ve Hilbert dönüşümlerini verilere uygulayabileceklerdir | 1,2,3,4,10 | | ÖK - 3 : | zaman ve frekans ortamlarında, verilerin sinyal ve gürültü analizlerini yapabileceklerdir. | 1,2,3,4,10 | | ÖK - 4 : | verilere süzgeçleme, pencerele ve korelasyon işlemlerini uygulayabileceklerdir | 1,2,3,4,10 | | ÖK - 5 : | farklı jeofizik problemleri çözmek için Fortran ve Matlab de algoritma geliştirme ve bir program geliştirme yeteniğini kazanacaklardır | 1,2,3,4,10 | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Doğrusal ve doğrusal olmayan sistemler, Sayısal Sinyal Analizi, Fourier serileri, 1B ve 2B Ayrık ve Hızlı Fourier dönüşümü ve Spektrum kavramı, Hilbert ve Z-dönüşümleri, Doğrusal Süzgeç türleri, Zaman ve Frekans ortamında 1B ve 2B?lu süzgeç tasarımları, Frekans-Dalgasayısı (f, k) süzgeçleri, Pencere Türleri, ve Pencereleme, Konvolüsyon ve Korelasyonlar, Dekonvolüsyon, Wiener Dekonvolüsyon yapısı, Bütün konular için Fortran ve Matlab uygulamaları |
|
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | | | | | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | | | |
|