|
INS7635 | Derin Temeller | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Erol ŞADOĞLU | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Dersin amacı, öğrencilere, kazıklı temellerin, ayak temellerin ve kesonların tasarımı becerisi kazandırmaktır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | kazıklı temelleri tasarlamak becerisi kazanacak. | 1,3,5,9,11 | 1 | ÖK - 2 : | ayak temelleri tasarlamak becerisi kazanacak. | 1,3,5,9,11 | 1 | ÖK - 3 : | kesonları tasarlamak becerisi kazanacak. | 1,3,5,9,11 | 1 | ÖK - 4 : | kazık yükleme deneyini tasarlamak ve uygulamak becerisi kazanacak. | 1,3,5,9,11 | 1 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Kazıklı temeller, Ayak temeller, Kesonlar (inşaları, taşıma güçleri, tasarımları) . |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Kazıklı temeller | | Hafta 2 | Kazıklı temeller | | Hafta 3 | Kazıklı temeller | | Hafta 4 | Kazıklı temeller | | Hafta 5 | Kazıklı temeller | | Hafta 6 | Kazıklı temeller | | Hafta 7 | Kazıklı temeller | | Hafta 8 | Ayak temeller | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Ayak temeller | | Hafta 11 | Ayak temeller | | Hafta 12 | 2. ara sınavı | | Hafta 13 | Kesonlar (inşaları, taşıma güçleri, tasarımları) . | | Hafta 14 | Kesonlar (inşaları, taşıma güçleri, tasarımları) . | | Hafta 15 | Kesonlar (inşaları, taşıma güçleri, tasarımları) . | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Bowles, J. E., Foundation Analysis and Design, McGraw-Hill, New York.
Uzuner, B. A. Temel Mühendisliğine Giriş, 2006, Derya Kitabevi, Trabzon. | | 2 | Prakash, S., Soil Dynamics, Mcgraw-Hill, New York. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | | 2 | 30 | Yıl içi çalışma | 12 | | 2 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 4 | 14 | 56 | Sınıf dışı çalışma | 5 | 14 | 70 | Arasınav için hazırlık | 15 | 1 | 15 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 20 | 1 | 20 | Dönem sonu sınavı | 25 | 1 | 25 | Diğer 1 | 10 | 1 | 10 | Toplam Çalışma Yükü | | | 198 |
|