|
BIYI5210 | Recombinant DNA Tecnology | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | BİYOLOJİ ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Ali Osman BELDÜZ | Diğer Öğretim Üyesi | Prof: Dr. Sabriye ÇANAKÇI | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Dersin belirtilen içeriğinin güncel yöntemler ve bilgiler kullanılarak öğrenciye en iyi şekilde aktarılması |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Nükleik asitlerin yapılarını ve özelliklerini tanımlayabilmeli | 1,3,7,8 | 1,3,5, | ÖK - 2 : | Genlerin organizasyonunu ve ekspresyonlarını açıklayabilmeli | 1,3,7,8 | 1,3,5, | ÖK - 3 : | DNA'nın replikasyonu, mutasyonları ve tamirini açıklayabilmeli | 1,3,7,8 | 1,3,5, | ÖK - 4 : | Laboratuarda nükleik asitleri dikkatlice muamele edebilmeli ve izole edebilmeli | 1,3,7,8 | 1,3,5, | ÖK - 5 : | Nükleik asitleri analiz metotlarının prensiplerini bilmeli | 1,3,7,8 | 1,3,5, | ÖK - 6 : | Temel nükleik asit yöntemlerini uygulayabilmeli | 1,3,7,8 | 1,3,5, | ÖK - 7 : | Genlerin ilaç ve endüstrideki rolünü ifade edebilmeli | 1,3,7,8 | 1,3,5, | ÖK - 8 : | Rekombinant DNA teknolojisi uygulamalarını ve rekombinant DNA'nın etkilerini anlatabilmeli | 1,3,7,8 | 1,3,5, | ÖK - 9 : | Deneysel veriyi kritik bir şekilde analiz edebilme yeteneği göstermeli | 1,3,7,8 | 1,3,5, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Temel genetik materyal olarak DNA, genetik kod, gen ekspresyonunu kontrol eden genetik elementler, rekombinant DNA yapılışı, polimeraz zincir reaksiyonu, hareketli genler, in vitro mutasyon, gen transformasyonu, onkojenler, Drosophila'nın gelişimini kontrol eden genler, rekombinant DNA'nın insan genetiği ve biyoteknolojideki önemi |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | DNA restriksiyonu, klonlama ve DNA dizin analizi | | Hafta 2 | PZR, primer oligonükleotit dizaynı ve PCR'ın kullanım alanları, | | Hafta 3 | klonlama, klon arama, klonlanmış genlerin izolasyonu | | Hafta 4 | diferansiyonel hibridizasyon, hibridizasyonlar, kromozom walking ve fonksiyonel ölçümler | | Hafta 5 | veritabanlarının kullanımı | | Hafta 6 | in vitro mutasyon teknikleri | | Hafta 7 | in vitro mutasyon teknikleri | | Hafta 8 | Ökaryötik Genlerin Fonksiyonlarının Anlaşılması İçin Mayaların Kullanılnası | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Ökaryötik Genlerin Fonksiyonlarının Anlaşılması İçin Mayaların Kullanılnası | | Hafta 11 | Yabancı Genlerin Farelere Takdimi | | Hafta 12 | Yabancı Genlerin Farelere Takdimi | | Hafta 13 | Bitkilere Gen Klonlama, ödev ve proje sunumları | | Hafta 14 | Bitkilere Gen Klonlama, ödev ve proje sunumları | | Hafta 15 | Bağışıklık Sistemi Molekülleri, ödev ve proje sunumları | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Recombinant DNA, James D. Watson, Michael Gilman, Mark Zoller, Jan Witkowski, 2nd Ed. Paperback, 626pp, ISBN: 0716722828, March 1992, W. H. Freeman Company. | | |
1 | Lecture Notes | | 2 | Molecular Biotechnology: Principles and Applications of Recombinant DNA, Bernard R. Glick, Jack J. Pasternak, and Cheryl L. Patten, 2nd Ed. Paperback, ISBN: 1-55581-136-1, ASM | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 23/11/2023 | 1,5 | 30 | Sunum | 15 | 07/01//2024 | 1 | 10 | Ödev | 15 | 07/01/2024 | 1 | 10 | Dönem sonu sınavı | 16 | 17/01/2024 | 1,5 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 4.5 | 13 | 58.5 | Arasınav için hazırlık | 6 | 7 | 42 | Arasınav | 1.5 | 1 | 1.5 | Ödev | 15 | 1 | 15 | Kısa sınav | 2 | 7 | 14 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 6 | 7 | 42 | Dönem sonu sınavı | 2 | 5 | 10 | Toplam Çalışma Yükü | | | 225 |
|