|
ELK2028 | Teknolojik Gelişmeler | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | ELEKTRİK ve ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Emre ÖZKOP | Diğer Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Mustafa Şinasi AYAS | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Dersin Amacı
* Teknolojik gelişmeler, dördüncü sanayi devrimi ve onun çok yönlü etkisinin kapsam ve hızı konusunda farkındalık oluşturmak.
* Teknolojik gelişmeler, dördüncü sanayi devriminin insan hayatı-toplum-ülke-kıta üzerindeki olumlu ve olumsuz etkileri konusunda temel çerçeve çizmek.
* Teknolojik gelişmeler, dördüncü devriminin kendi meslek dalımız ile etkileşiminin boyutlarını ortaya koymak. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Dördüncü sanayi devriminin tarihsel gelişim sürecini bilir. | 6,7,8 | 1,5,6, | ÖK - 2 : | Teknolojik gelişimindeki değişim ve dönüşümün boyutlarını bilir. | 6,7,8 | 1,5,6, | ÖK - 3 : | Dördüncü sanayi devrimi itici kuvveti olan teknolojilerin sınıflandırması yapabilir. | 6,7,8 | 1,5,6, | ÖK - 4 : | Dördüncü sanayi devriminin farklı açılardan etkilerini bilir. | 6,7,8 | 1,5,6, | ÖK - 5 : | Dördüncü sanayi devriminin sebep olduğu derin değişimlere örnekler verebilir. | 6,7,8 | 1,5,6, | ÖK - 6 : | Dördüncü sanayi devriminin, ülkemiz açısından yarar ve zararlarını ortaya koyabilir. | 6,7,8 | 1,5,6, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Bölüm 1 - Tarihsel İrdeleme
Bölüm 2 - Değişim ve Gelişime Bakış
Bölüm 3 - Fiziksel Megatrendler
Bölüm 4 - Dijital Megatrendler
Bölüm 5 - Biyolojik Megatrendler
Bölüm 6 - Ekonomik Etkiler
Bölüm 7 - Şirketler Üzerindeki Etkiler
Bölüm 8 - Ulusal ve Küresel Etkiler
Bölüm 9 - Toplum Üzerindeki Etkiler
Bölüm 10 - Birey Üzerindeki Etkiler
Bölüm 11 - Öngörülen Yol
Bölüm 12 - Derin Değişim Örnekleri |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Tarihsel İrdeleme | | Hafta 2 | Değişim ve Gelişime Bakış | | Hafta 3 | Fiziksel Megatrendler | | Hafta 4 | Dijital Megatrendler | | Hafta 5 | Biyolojik Megatrendler | | Hafta 6 | Ekonomik Etkiler | | Hafta 7 | Şirketler Üzerindeki Etkiler | | Hafta 8 | Ulusal ve Küresel Etkiler | | Hafta 9 | Ara Sınav Haftası | | Hafta 10 | Toplum Üzerindeki Etkiler | | Hafta 11 | Birey Üzerindeki Etkiler | | Hafta 12 | Öngörülen Yol | | Hafta 13 | Derin Değişim Örnekleri | | Hafta 14 | Derin Değişim Örnekleri | | Hafta 15 | Ödev Değerlendirmesi ve Sunumu | | Hafta 16 | Dönem Sonu Sınavı | | |
1 | Özkop, E., Ders sunum notları, Basılmamış, KTÜ | | |
1 | Schwab, K., 2016; Dördüncü Sanayi Devrimi, Optimist Yayınları | | 2 | Görçün, Ö.F., 2016; Endüstri 4.0, Beta Basım Yayın | | 3 | Skilton, M., Hovsepian, F., 2018; The 4th Industrial Revolution: Responding to the Impact of Artificial Intelligence on Business, Springer | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 09 | | 2 | 25 | Sunum | 14 | | 2 | 10 | Ödev | 15 | | 2 | 15 | Dönem sonu sınavı | 16 | | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 14 | 28 | Arasınav için hazırlık | 3 | 7 | 21 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Ödev | 2 | 4 | 8 | Proje | 2 | 4 | 8 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 3 | 7 | 21 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 116 |
|