|
ILAY2056 | Sunum Teknikleri | 2+0+0 | AKTS:3 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Ön Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | TIBBİ HİZMETLER ve TEKNİKLER BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Meltem ARIKAN MALKOÇ | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Öğrencilerin bilim ve bilim felsefesi konusunda temel bilgilere sahip olmasını sağlamak, bilimsel bir çalışmayı (makale, bildiri, rapor, kitap) tasarlamak, yürütmek ve raporlandırmak, nitel ve nicel araştırma yöntemlerinin temel mantığını kazanmak ve sorgulayıcı, araştırıcı bir düşünme biçimi kazandırmaktır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Sunumun amaç, içerik ve organizasyonu üzerinde odaklanabilir.
| 12 | 1,5, | ÖK - 2 : | Sunumun görsel ve işİtsel araçlar/teknoloji ile desteklenmesini sağlayabilir. | 12 | 1,5, | ÖK - 3 : | Sunumun etkileşimli hareket planını yapabilir.
| 12 | 1,5, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Bilim tanımı, Bir alanın bilim olarak kabul edilmesi için gerekli temel özellikler, Bilim türleri, Bilim türlerinin birbirlerinden farklılıkları, Bilimsel yaklaşımın esasları, Bilimsel metot, Araştırma, Bilimsel araştırma, Araştırma yöntemleri, Araştırma yöntemlerinin sınıflandırılması (nicel-nitel), Bilimsel bir araştırmanın yürütülmesinde izlenmesi gereken temel süreç ve yöntemler, Araştırma tasarımı ve araştırma aşamaları, Kütüphane ve online veri tabanları kullanımı, Elde edilen verilerin sınıflandırılması, Taslak metin oluşturma, Yazım kuralları ve yazım ölçütleri, Word programı kullanımı, Akademik metinlerde referans verme, Referans yöntemleri, Akademik etik, İntihal Nedir, İntihalden kaçınmak için yapılması gerekenler, Dilekçe, tutanak ve rapor hazırlama, Sunum yapma gerekçeleri, Sunum teknikleri, Sunum hazırlıkları, Zaman yönetimi, Powerpoint'te sunum hazırlama, Sunumun kurgulanması, Sunum kartları hazırlama. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Bilim tanımı, Bir alanın, bilim olarak kabul edilmesi için gerekli temel özellikler | | Hafta 2 | Bilim türleri, Bilim türlerinin birbirlerinden farklılıkları, Bilimsel yaklaşımın esasları, Bilimsel metot | | Hafta 3 | Araştırma, Bilimsel araştırma, Araştırma yöntemleri, Araştırma yöntemlerinin sınıflandırılması (nicel-nitel) | | Hafta 4 | Araştırma tasarımı ve araştırma aşamaları, Kütüphane ve online veri tabanları kullanımı | | Hafta 5 | Elde edilen verilerin sınıflandırılması, Taslak metin oluşturma, Yazım kuralları ve yazım ölçütleri, Word programı kullanımı | | Hafta 6 | Akademik metinlerde referans verme, referans yöntemleri, Akademik etik, İntihal, İntihalden kaçınmak için yapılması gerekenler | | Hafta 7 | Dilekçe, tutanak ve rapor hazırlama | | Hafta 8 | Sunum yapma gerekçeleri, Sunum teknikleri, Sunum hazırlıkları, Zaman yönetimi, Powerpoint?te sunum hazırlama, Sunumun kurgulanması, Sunum kartları hazırlama | | Hafta 9 | Ara Sınav | | Hafta 10 | Öğrenci Sunumları | | Hafta 11 | Öğrenci Sunumları | | Hafta 12 | Öğrenci Sunumları | | Hafta 13 | Öğrenci Sunumları | | Hafta 14 | Öğrenci Sunumları | | Hafta 15 | Öğrenci Sunumları | | Hafta 16 | Yarıyıl Sonu Sınavı | | |
1 | Karasar, N. 1998; Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayınları, Ankara. | | 2 | Arıkan, R. 2013; Araştırma Yöntem ve Teknikleri, Nobel Yayınları, 2. Basım, Ankara. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 18/06/2024 | 1 | 50 | Sunum | 10,11,12,13,14,15 | | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 06/06/2024 | | | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 14 | 28 | Arasınav için hazırlık | 2 | 2 | 4 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Ödev | 3 | 6 | 18 | Toplam Çalışma Yükü | | | 79 |
|