|
TDOK2046 | Tıp Kütüphaneciliği | 2+0+0 | AKTS:3 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Ön Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | TIBBİ HİZMETLER ve TEKNİKLER BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Canan ERTEMOĞLU ÖKSÜZ | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Kütüphanede yapılan işlemler hakkında temel kavramları öğretmek amaçlanmaktadır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Kütüphanecilik ve tıp kütüphaneciliği hakkında genel bilgi edinir.
| 15 | 1, | ÖK - 2 : | Tıbbi bilginin sınıflanması, kullanıma sunulması ve saklanması ile ilgili yöntemleri kavrar.
| 15 | 1, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Kütüphane hizmetleri, teknik hizmetler, okuyucu hizmetleri, tıp referans kaynakları, tıp kütüphanelerinde otomasyon hizmetleri, bilgi ağları, teknik hizmetleri için otomasyon hizmetleri tıp kütüphanelerinde literatür tarama sistemi ve uygulaması, online literatür tarama ve Türkiye' deki merkezler. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Kütüphane ve kütüphaneciliğin tanımı, amacı, önemi ve tarihsel gelişimi | | Hafta 2 | Kütüphane türleri, kütüphaneciliğin çalışma alanları, kütüphaneler, arşivler, bilgi merkezleri, kütüphanecilik eğitimi | | Hafta 3 | Kütüphane türleri, kütüphaneciliğin çalışma alanları, kütüphaneler, arşivler, bilgi merkezleri, kütüphanecilik eğitimi | | Hafta 4 | Tıp eğitimi veren kurumların yapısı, tıp eğitiminde kütüphanenin ve kütüphanecinin rolü, tıp kütüphaneciliğinin tanımı | | Hafta 5 | Tıp eğitimi veren kurumların yapısı, tıp eğitiminde kütüphanenin ve kütüphanecinin rolü, tıp kütüphaneciliğinin tanımı | | Hafta 6 | Teknik hizmetler, seçim-sağlama, satın alma, bağış, değişim kataloglama, kataloglamanın tanımı ve önemi | | Hafta 7 | Teknik hizmetler, seçim-sağlama, satın alma, bağış, değişim kataloglama, kataloglamanın tanımı ve önemi | | Hafta 8 | Kullanıcı hizmetleri, danışma, ödünç verme, belge sağlama - enformasyon | | Hafta 9 | Ara Sınav | | Hafta 10 | Sınıflandırmanın tanımı, çeşitleri ve önemi | | Hafta 11 | Sınıflandırmanın tanımı, çeşitleri ve önemi | | Hafta 12 | Süreli yayınlar, süreli yayınların tıp kütüphaneciliğindeki yeri ve önemi, süreli yayınlardan yararlanma esasları | | Hafta 13 | Süreli yayınlar, süreli yayınların tıp kütüphaneciliğindeki yeri ve önemi, süreli yayınlardan yararlanma esasları | | Hafta 14 | Kanıta dayalı tıp ve bilgi merkezleri | | Hafta 15 | Kanıta dayalı tıp ve bilgi merkezleri | | Hafta 16 | Yarıyıl Sonu Sınavı | | |
1 | Baysal, J. 1982. Kütüphanecilik alanında yeni kavramlar araçlar yöntemler. İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi, İstanbul. | | 2 | Atılgan, M. Başlangıcından 19. yy'a Tıp Kütüphaneleri. | | 3 | Alkan, N. 2008; Klinik Tıp Kütüphaneciliği, Bilgi Dünyası, 9(2), 315-347. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 00/00/2024 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 00/00/2024 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 1 | 14 | 14 | Arasınav için hazırlık | 2 | 6 | 12 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 4 | 8 | 32 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 88 |
|