|
TDOK1060 | Klavye Teknikleri | 3+1+0 | AKTS:6 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Ön Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | TIBBİ HİZMETLER ve TEKNİKLER BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik ve 1 saat uygulama | Öğretim Üyesi | Öğretim Görevlisi Nihat Burak ZİHNİ | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Doğru, hızlı ve tekniğine uygun olarak on parmak F klavye kullanımının sağlanması ve Türkçe ve yabancı dildeki metinlerin süratli ve doğru olarak yazma becerisinin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Bilgisayar klavyesini tanır, on parmak metotlu yazma becerisi kazanır. | 5,6 | 4, | ÖK - 2 : | Bilgisayar karşısında doğru oturuş tekniğini bilir, klavyeye bakmadan temel sıraya ellerini yerleştirebilir. | 5,6 | 4, | ÖK - 3 : | Klavye tuşlarına doğru vuruş tekniklerini bilir, düz metin yazılarını tekniğine uygun ve hatasız yazabilir. | 5,6 | 4, | ÖK - 4 : | F/Q klavye ile ergonomik çalışabilir. | 5,6 | 4, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Bilgisayar klavyesini tanıma, bilgisayar karşısında doğru oturuş tekniği, doğru vuruş teknikleri, düz metin yazılarını tekniğine uygun ve hatasız yazabilme, parmaklara bakmadan metotlu on parmak yazma, F/Q klavye ile ergonomik çalışma teknikleri |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Bilgisayar karşısında doğru oturuş, klavyeye ve ekrana olan uzaklığın ayarlanması, harflerin tanıtılması | | Hafta 2 | Temel sıra tuşları, parmakların yerleştirilmesi ve tuşlara bakmadan yazma yöntemi | | Hafta 3 | Temel sıra tuşlarının hızlı kullanımı için egzersizler, temel sıra cümle uygulamaları | | Hafta 4 | Üst sıra tuşları, tuşlara bakmadan parmakların üst sıraya uzanıp yeniden yerine dönmesinin sağlanması | | Hafta 5 | Diğer üst sıra tuşları, tuşlara bakmadan parmakların üst sıraya uzanıp yeniden yerine dönmesinin pekiştirilmesi | | Hafta 6 | Temel ve üst sıra cümleleriyle sürat testleri | | Hafta 7 | Alt sıra tuşları, parmaklara bakmadan alt sıraya uzanıp yeniden temel sıraya dönmenin sağlanması | | Hafta 8 | Diğer alt sıra tuşları, parmaklara bakmadan alt sıraya uzanıp yeniden temel sıraya dönmesinin pekiştirilmesi | | Hafta 9 | Ara Sınav | | Hafta 10 | Cümle yazma uygulamaları, hız testi uygulamaları | | Hafta 11 | Büyük harf yazımı, silme ve enter tuşu kullanımı ile ilgili metin çalışmaları | | Hafta 12 | Metin yazma uygulamaları, hataları bulma ve engelleme yöntemleri | | Hafta 13 | Nokta ve virgül yazımı, büyük harf kullanımı ile ilgili hız çalışmaları | | Hafta 14 | Kurallı cümle ve metinle hız çalışmaları | | Hafta 15 | Hız çalışmaları | | Hafta 16 | Yarıyıl Sonu Sınavı | | |
1 | Ünlü, A. 2013; 26 Saatte Klavye Öğreniyorum, Nüve Kültür Merkezi. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 00/00/2024 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 00/00/2024 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 5 | 14 | 70 | Arasınav için hazırlık | 3 | 2 | 6 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Uygulama | 1 | 14 | 14 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 5 | 6 | 30 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 164 |
|