|
TGOR1008 | Radyolojik Anatomi | 3+2+0 | AKTS:6 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Ön Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | TIBBİ HİZMETLER ve TEKNİKLER BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik ve 2 saat uygulama | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Şükrü OĞUZ | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Öğrencilerin bilim ve bilim felsefesi konusunda temel bilgilere sahip olmasını sağlamak, bilimsel bir çalışmayı (makale, bildiri, rapor, kitap) tasarlamak, yürütmek ve raporlandırmak, nitel ve nicel araştırma yöntemlerinin temel mantığını kazanmak ve sorgulayıcı, araştırıcı bir düşünme biçimi kazandırmaktır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Bilgi ve bilim kavramlarını tanımlar | 6 | | ÖK - 2 : | Hipotez, kuram, bilimsel yasa, olgu, gözlem, gibi temel bilimsel kavramları ifade ede | 6 | | ÖK - 3 : | Bilimsel araştırma yaparken kütüphane, internet, laboratuar, görsel ve yazılı kaynakları en verimli şekilde nasıl kullanacağını belirler | 6 | | ÖK - 4 : | Bilimsel araştırma sürecinde plan oluşturur | 6 | | ÖK - 5 : | Anket tekniğini veri toplamada etkin olarak | 6 | | ÖK - 6 : | Bilimsel araştırmaları çıkartarak rapor eder.(Tez, makale, proje vb.) | 6 | | ÖK - 7 : | Kaynak gösterme yöntemleri çerçevesinde Kaynakçayı yapılandırır | 6 | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Bilimsel bir araştırmanın yürütülmesinde izlenmesi gereken temel süreç ve yöntemler |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Bilim nedir? Bir alanın, bilim olarak kabul edilmesi için gerekli temel özellikler nelerdir?
| | Hafta 2 | Bilim Türleri nelerdir? Bilim Türlerinin birbirlerinden farklılıkları nelerdir? Bilimsel Yaklaşımın esasları nelerdir? Bilimsel metot nedir?
| | Hafta 3 | -Araştırma nedir? Bilimsel araştırma nedir? Araştırma Yöntemleri nelerdir? Araştırma yöntemlerinin sınıflandırılması (Nice-Nitel)
| | Hafta 4 | Araştırma tasarımı ve araştırma aşamaları. Kütüphane ve online veri tabanları nasıl kullanılır?
| | Hafta 5 | Elde edilen veriler nasıl sınıflandırılır? Taslak metin nasıl oluşturulur? Yazım kuralları ve yazım ölçütleri nelerdir? Word programı nasıl kullanılır?
| | Hafta 6 | Akademik metinlerde nasıl referans verilir, kaç çeşit referans yöntemi vardır? Akademik etik nedir? İntihal nedir? İntihalden kaçınmak için neler yapmak gerekir?
| | Hafta 7 | Dilekçe, tutanak ve rapor nasıl hazırlanır?
| | Hafta 8 | Ara Sınav
| | Hafta 9 | Sunum ne için yapılır? Sunum teknikleri nelerdir? Sunum hazırlıkları nasıl yapılır? Zaman yönetimi nasıl yapılır? Powerpoint?te sunum hazırlama. Sunumun kurgulanması. Sunum kartları hazırlama
| | Hafta 10 | Öğrenci Sunumları
| | Hafta 11 | Öğrenci Sunumları
| | Hafta 12 | Öğrenci Sunumları
| | Hafta 13 | Öğrenci Sunumları
| | Hafta 14 | Öğrenci Sunumları
| | Hafta 15 | Öğrenci Sunumları
| | Hafta 16 | Final sınavı
| | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | | | | | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 4 | 14 | 56 | Arasınav için hazırlık | 4 | 1 | 4 | Arasınav | 1 | 14 | 14 | Ödev | 4 | 2 | 8 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 5 | 2 | 10 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 121 |
|