|
TLAB2040 | İletişim Becerileri | 2+0+0 | AKTS:3 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Ön Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | TIBBİ HİZMETLER ve TEKNİKLER BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Öğr. Gör. Dr Şahi Nur KALKIŞIM | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; iletişimin insan ilişkilerindeki önemini kavrama amacıyla, kendini tanıma farkındalığını geliştirmek, sözlü ve sözsüz iletişim becerilerini kazandırmak, kişiler arası iletişim süreçlerini, iletişim çatışmalarını, problem çözme becerilerini kavratmak, kültür ve iletişim etkileşimini açıklamak, psiko-linguistik yapıların ve empatik düşünmenin sosyal ve mesleki yaşama etkisini fark etme becerisini kazandırmaktır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | İletişim sürecinde kendini tanımanın, beden dili ve empatik yaklaşımın sosyal ve mesleki yaşama etkisini fark ederek uygun iletişim becerisi gösterebilir. | 6,9,11 | 1, | ÖK - 2 : | Etkili iletişim becerilerini kullanarak çatışmalarda başa çıkma stratejilerini uygulayabilir.
| 6,9,11 | 1, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
İletişim Kavramının Tanımlanması, İletişim Modeli, İletişim Unsurları ve Özellikleri, İletişim Süreci, İletişim Sürecinde Yer Alan Öğeler, İletişim Türleri, Kişiler Arası İletişim, Sözlü ve Sözsüz İletişim, Beden Dili, Örgütsel İletişimin Unsurları, Kitle İletişimi, Etkili İletişim Teknikleri, Empatik İletişim, Dinleme Becerisi ve Geri Bildirim, İletişimde İkna Yöntemleri, Kişilerarası İletişimi Engelleyen ve Kolaylaştıran Etkenler, İletişim Engelleri, İletişim Çatışmaları ve Önlenmesi, Duyguların İletişimde Rolü ve Kullanılması, Hasta ve Hasta Yakınlarıyla Sağlıklı İletişim Kurma Beceri ve Tekniklerinin Uygulanması. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | İletişim Kavramının Tanımlanması, İletişim Modeli, İletişim Unsurları ve Özellikleri
| | Hafta 2 | İletişim Süreci, İletişim Sürecinde Yer Alan Öğeler
| | Hafta 3 | İletişim Türleri, Kişiler Arası İletişim, Sözlü ve Sözsüz İletişim
| | Hafta 4 | Beden Dili ve Sözsüz İletişim
| | Hafta 5 | Örgütsel İletişimin Unsurları, Kitle İletişimi
| | Hafta 6 | Etkili İletişim Teknikleri, Empatik İletişim
| | Hafta 7 | Dinleme Becerisi ve Geri Bildirim
| | Hafta 8 | İletişimde İkna Yöntemleri
| | Hafta 9 | Ara Sınav
| | Hafta 10 | Kişilerarası İletişimi Engelleyen ve Kolaylaştıran Etkenler
| | Hafta 11 | İletişim Çatışmaları ve Önlenmesi
| | Hafta 12 | Duyguların İletişimde Rolü ve Kullanılması
| | Hafta 13 | Hasta ve Hasta Yakınlarıyla Sağlıklı İletişim Kurma Beceri ve Tekniklerinin Uygulanması
| | Hafta 14 | Hasta ve Hasta Yakınlarıyla Sağlıklı İletişim Kurma Beceri ve Tekniklerinin Uygulanması | | Hafta 15 | İşaret Dili Becerisini Geliştirmek
| | Hafta 16 | Yarıyıl Sonu Sınavı | | |
1 | Gürdal, D. 2008; Genel ve Teknik İletişim, Murathan Yayınları, Trabzon.
| | 2 | Demirel, Y. 2016; Sağlık Hizmetlerinde Sağlıklı İletişim, Akademisyen Kitabevi, Ankara. | | |
1 | Dökmen, Ü. 2008; İletişim Çatışmaları ve Empati, Remzi Kitabevi, İstanbul.
| | 2 | Cüceloğlu, D. 2019; İnsan İnsana, Remzi Kitabevi, İstanbul.
| | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 00/00/2024 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 00/00/2024 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 14 | 28 | Arasınav için hazırlık | 4 | 2 | 8 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 6 | 3 | 18 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 84 |
|