|
TLAB2079 | Güzel Konuşma ve Diksiyon | 2+0+0 | AKTS:3 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Ön Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | TIBBİ HİZMETLER ve TEKNİKLER BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Öğr. Gör. Dr Murat KARATAŞ | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; öğrencilere mesleğin gerektirdiği doğru iletişimi gerçekleştirebilmek için etkili, güzel konuşma bilgi ve becerisini kazandırmaktır.
|
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Doğru, güzel ve etkili konuşabilmek için diksiyon tekniklerini (nefes alma teknikleri, artükülasyon, vurgu ve tonlama) uygulayabilir. | 9 | 1, | ÖK - 2 : | Sözlü anlatım ile ilgili temel kavram ve terimleri tanımlayabilir, sesini ve bedenini etkili kullanabilir. | 9 | 1, | ÖK - 3 : | İş yaşamında ve sosyal ortamda fikirlerini bir bütünlük içerisinde ifade etme becerisi elde ederek, özgüven duygularını geliştirir. | 9 | 1, | ÖK - 4 : | Topluluk içinde ve önünde hazırlıklı/hazırlıksız konuşmalar yaparak düşüncelerini sözlü olarak ifade edebilir, kendi konuşmasını değerlendirebilir. | 9 | 1, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Başarılı İletişimin Temel Şartları, İletişim Engelleri ve Konuşma Eğitimi, Konuşmanın Unsurları, Topluluk Önünde Konuşurken Soluğun Denetimi, Sesin Etkili Kullanımı, Ses Eğitimi, Duygular, Beden Dili, Türkiye Türkçesinin Standart Konuşma (İstanbul Ağzı) Kuralları, İş Yaşamında İletişim ve Yazışma Teknikleri, Akıcı ve Anlaşılır konuşmanın sağlanması, Diksiyon, Tonlama, Süre, Ezgi, Vurgu, Ulama, Durak, Hitabet, Doğaçlama. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Başarılı İletişimin Temel Şartları
| | Hafta 2 | İletişim Engelleri ve Konuşma Eğitimi
| | Hafta 3 | Konuşmanın Unsurları
| | Hafta 4 | Topluluk Önünde Konuşurken Soluğun Denetimi
| | Hafta 5 | Sesin Etkili Kullanımı, Ses Eğitimi
| | Hafta 6 | Duygular
| | Hafta 7 | Beden Dili
| | Hafta 8 | Türkiye Türkçesinin Standart Konuşma (İstanbul Ağzı) Kuralları
| | Hafta 9 | Ara Sınav
| | Hafta 10 | İş Yaşamında İletişim ve Yazışma Teknikleri
| | Hafta 11 | Akıcı ve Anlaşılır Konuşmanın Sağlanması
| | Hafta 12 | Diksiyon
| | Hafta 13 | Tonlama, Süre, Ezgi, Vurgu, Ulama, Durak
| | Hafta 14 | Hitabet
| | Hafta 15 | Doğaçlama
| | Hafta 16 | Final Sınavı | | |
1 | Temizyürek, F. ve ark. 2013; Konuşma Eğitimi, Pegem, Ankara. | | 2 | Dökmen, Ü. 1994; İletişim Çatışmaları ve Empati, Sistem Yayıncılık, İstanbul. | | 3 | Okur, S. 2015; Diksiyon Güzel ve Etkili Konuşma, Ötekiadam, İstanbul. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 29/11/2023 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 24/01/2024 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 1 | 9 | 9 | Arasınav için hazırlık | 2 | 9 | 18 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 3 | 6 | 18 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 75 |
|