|
ELL4032 | Toplumdilbilim | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | BATI DİLLERİ ve EDEBİYATI BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Ali Şükrü ÖZBAY | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, dilin toplumsal bağlamda nasıl işlediğini ve sosyal yapıların dil üzerindeki etkilerini anlamaya yönelik kuramsal ve uygulamalı bir bakış kazandırmaktır. Öğrenciler, dilsel çeşitlilik, dil değişimi, çok dillilik, dil ve kimlik ilişkisi gibi temel kavramları inceleyerek farklı sosyal grupların dili nasıl kullandığını analiz edebilecek beceriler geliştirirler. Ders, bireysel ve toplumsal dil kullanım biçimlerini eleştirel bir perspektifle değerlendirmeyi hedefler.
|
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Toplumdilbilimin temel kavramlarını ve kuramlarını açıklayacaklardır. | | | ÖK - 2 : | Dilin sosyal bağlamlarda nasıl kullanıldığını analiz edeceklerdir. | | | ÖK - 3 : | Sosyal sınıf, yaş, cinsiyet, kimlik gibi faktörlerin dil üzerindeki etkisini değerlendireceklerdir. | | | ÖK - 4 : | Dilsel çeşitlilik ve çok dillilik olgularını tanımlar ve yorumlayacaklardır. | | | ÖK - 5 : | Toplumdilbilimsel araştırma yöntemlerini tanıyacaklar ve uygulayacaklardır. | | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Bu dersin amacı, dilin toplumsal bağlamda nasıl işlediğini, toplumun dil üzerindeki etkilerini ve dilin sosyal işlevlerini incelemektir. Öğrenciler, dilsel çeşitliliği, toplumsal sınıf, yaş, cinsiyet, kimlik, etnisite gibi faktörlerle dilin nasıl şekillendiğini ve kullanıldığını anlamaya yönelik temel kavramları öğrenirler.
|
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Dil ve Toplum ilişkisi. Toplumdilbilimin çalışma alanları ve ilişkili olduğu alanlar. | | Hafta 2 | Çokdillilik | | Hafta 3 | Çokdilli toplumlarda dilsel seçimler | | Hafta 4 | Dil sürdürümü | | Hafta 5 | Dilsel değişkeler | | Hafta 6 | İngilizcenin Türleri | | Hafta 7 | Dil planlaması | | Hafta 8 | Dil planlamasında İngilizce öğretmenlerinin rolü | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Bölgesel ve toplumsal lehçeler | | Hafta 11 | Dil, cinsiyet ve yaş ilişkisi | | Hafta 12 | Etnik köken ve toplumsal ağlar | | Hafta 13 | Dil Öğrenimi ve öğretiminde kimlik | | Hafta 14 | Kullanım odaklı dil değişkesi: biçem, bağlam ve ağız | | Hafta 15 | Toğlumdilbilim ve dil öğretimi arasındaki ilişki | | Hafta 16 | Final sınavı | | |
1 | Farrell, S.C.F. (2017) Sociolinguistics and Language Teaching, TESOL Press | | |
1 | Holmes, J. (2008). An Introduction to Sociolinguistics. England: Pearson. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 6 hafta | 15/04/2025 | 2 | 50 | Ödev | 14 | 12.06.2025 | | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | | | |
|