|
ELL3044 | Batı Felsefe Tarihi | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | BATI DİLLERİ ve EDEBİYATI BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Tuncer YILMAZ | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin temel amacı öğrencilere Batı Felsefe geleneğine mensup önemli düşünürlerin yaşamlarını ve fikirlerini öğretmektir ve tarihsel süreç içerisinde felsefi düşünceyi kategorilere ayırarak ve açıklayarak günümüz Batı düşünce sisteminin nasıl oluştuğunu, ortaya koymaktır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Batı felsefesine ait ana kavramları tanımlayabilecek, açıklayabilecek ve ayırt edebileceklerdir. | 1,2,3,17,18,19 | 1,5 | ÖK - 2 : | Klasik ve çağdaş felsefi metinleri okuyup anlayabileceklerdir. | 1,20,22 | 1,5 | ÖK - 3 : | Temel felsefi sorunları açıklayabilecek ve bakış açılarını savunabileceklerdir. | 1,2,3,5,22 | 1,5 | ÖK - 4 : | Felsefe akımları ve edebiyat arasında bağlantılar kurabileceklerdir. | 1,2,3,19,21,22 | 1,5 | ÖK - 5 : | Antik Çağ'dan 20. yüzyıla kadar uzanan Batı felsefesinin temel filozoflarını, düşünce akımlarını ve kavramlarını tanımlayıp açıklayabileceklerdir. | 3 | 1, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Bu ders, Batı felsefesinin antik dönemden modern çağa kadar olan başlıca düşünürlerini, okullarını ve akımlarını kapsayan kapsamlı bir inceleme sunar. Ders, İlk Çağ filozoflarından başlayarak; Platon ve Aristoteles?in düşünceleriyle devam eder; ardından Orta Çağ?daki Hristiyan, İslam ve Yahudi felsefe geleneklerine odaklanır. Daha sonra Descartes?tan Kant?a uzanan erken modern felsefe süreci ele alınır. Metafizik, epistemoloji, etik ve siyaset felsefesi gibi temel felsefi sorunlara özel önem verilir. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Felsefeye giriş, tanım. | | Hafta 2 | Milet Okulu: Thales, Anaximenes, Anaximender | | Hafta 3 | Sokrates | | Hafta 4 | Plato, The Republic, The Crito. | | Hafta 5 | Aristoteles | | Hafta 6 | Roma Dönemi Felsefesi | | Hafta 7 | Augustine ve Antik Düşüncenin Dönüşümü | | Hafta 8 | Ortaçağ Felsefesi, Aquinalı Tohomas | | Hafta 9 | Ara Sınav | | Hafta 10 | Rönesans Dönemi Felsefesine giriş, Petrarch'dan Erasmus'a Hümanizm. | | Hafta 11 | 17. yüzyıl felsefesi, Bacon, Galileo, Descartes. | | Hafta 12 | Descartes devamı. | | Hafta 13 | Batı Felsefesinde Akılcı gelenek, Spinoza, Leibniz | | Hafta 14 | 17 ve 18. yüzyıllarda Britanya'da Felsefe, John Locke, David Hume'un deneyselciliği. | | Hafta 15 | Immanuel Kant ve Aydınlanma kavramı | | Hafta 16 | Yarıyıl sonu sınavı | | |
1 | Russell, B. 2004; History of Western Philosophy, Routledge, London. | | 2 | Kenny, A. 2012; A New History of Western Philosophy, Oxford University Press, Oxford. | | 3 | Copleston, F. 1993; A History of Philosophy: Greece and Rome, Image Books, New York. | | 4 | Magee, B. 2001; The Story of Philosophy, DK Publishing, London. | | 5 | Lawhead, W.F. 2014; The Voyage of Discovery: A Historical Introduction to Philosophy, Cengage Learning, Boston. | | |
1 | Franklin Le Van Baumer, 1996; Main Currents of Western Thought, YaleUniversity Press, New Haven. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | | 1,00 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | | 2,00 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 4 | 14 | 56 | Arasınav için hazırlık | 6 | 4 | 24 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Proje | 6 | 2 | 12 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 6 | 4 | 24 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 120 |
|