|
ELL3034 | Tiyatro Performansı | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | BATI DİLLERİ ve EDEBİYATI BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Fehmi TURGUT | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin amacı 20. yüzyılda genelde Avrupa, özelde ise Britanya tiyatrosunda görülen başlıca edebiyat ve tiyatro akımlarını incelemektir. Bu akımlar arasında, Ibsen ve Gerçekçi tiyatro, Brecht ve Epik tiyatro, Shaw, Beckett, Pinter ve Absürt tiyatro tartışılarak, yapıtlardan örneklerle pekiştirilecektir. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | farklı dönemlerde farklı tiyatro teorileriyle yazılmış oyunları analitik ve eleştirel okuma becerisi kazacaklar | 3,5 | 1,3,5 | ÖK - 2 : | dramatik teori ile pratiği bileştirme becerisine sahip olacaklar | 1,3,5 | 1,3,5 | ÖK - 3 : | evrensel temalara ve konulara yer veren oyunların metnini inceleyerek kültürler arası anlayışlarını geliştirmiş olacaklardır. | 1,5 | 1,3,5 | ÖK - 4 : | tiyatro ve sahnede olup biten olayların aslında günlük yaşamın bir yansıması olduğu gerçeğini kavramış olacaklardır. | 1,3,5 | 1,3,5 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
20. yüzyıl Avrupa ve özellikle İngiliz tiyatrosundaki önemli akımlar ve figürler.
Gerçekçilik, Doğalcılık, Epik, Politik ve Absürt gibi başlıca tiyatro akımları ve bu akımların temsilcileri. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Modern İngiliz Tiyatrosuna Giriş. | | Hafta 2 | Henrik Ibsen ve Gerçekçi Tiyatro. | | Hafta 3 | A Doll's House | | Hafta 4 | A Doll's House | | Hafta 5 | Anton Chekhov ve Tiyatrosu. | | Hafta 6 | Bertolt Brecht ve Epik Tiyatro. Pekin Operası ve Maske Tiyatrosunun Etkileri. | | Hafta 7 | Geeneksel Tiyatro ve Epik Tiyatronun Karşılaştırılması. | | Hafta 8 | Ara Sınav. | | Hafta 9 | Kafkas Tebeşir Dairesi | | Hafta 10 | Kafkas Tebeşir Dairesi. | | Hafta 11 | George Bernard Shaw. | | Hafta 12 | Samuel Beckett. Absürt Tiyatro. | | Hafta 13 | Harold Pinter | | Hafta 14 | Gitgel Dolap | | Hafta 15 | Gitgel Dolap | | Hafta 16 | Final Sınavı. | | |
1 | Wandor, Michelene. 1993; Drama Today A Critical Guide to British Drama 1970-1990, Longman Group UK Limited, Essex, England. | | |
1 | Cadden, John. 1992; Drama Appreciation For A Level, Federal Publications (S) Pte Ltd, Kent. | | 2 | Salgado, Gamini. 1980; English Drama - A Critical Introduction, Edward Arnold Publishers Ltd, London. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | 04/04/2016 | 1,00 | 30 | Proje | 9 10 11 | 23/04/2016 | 2 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 26/05/2016 | 2,00 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 4 | 14 | 56 | Arasınav için hazırlık | 6 | 4 | 24 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Proje | 6 | 3 | 18 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 6 | 3 | 18 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 119 |
|