|
ELL3000 | İleri Araştırma Teknikleri | 4+0+0 | AKTS:6 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | BATI DİLLERİ ve EDEBİYATI BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 4 saat teorik | Öğretim Üyesi | Öğr. Gör. Dr Zeynep ÖZTÜRK DUMAN | Diğer Öğretim Üyesi | Öğr. Gör. Saye Zibande | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Akademik Yazı dersinin amacı öğrencilerin yazı becerisini ileri seviyede geliştirmektir. Ders süresince özet ve sentez, retorik analizi, tartışma makalesi ve akademik araştırma makalesi gibi akademik yazı türleri üzerinde durulacaktır. Akademik araştırma makalesi öğrencilere 4. sınıfta yazacakları bitirme tezi için de bir ön hazırlık olacaktır. Akademik yazı dersinin bir diğer konusu da araştırma tekniklerinin geliştirilmesi olacaktır ve bu amaçla öğrencilere araştırmada kullanacakları araçlar hakkında bilgi ve beceri kazandırılacaktır. APA stili kullanarak kaynaklara atıfta bulunma ve referans verme teknikleri öğretilecektir. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | farklı akademik yazı türlerini ayırd edebileceklerdir | 6,7,29,30,31 | 1,6 | ÖK - 2 : | akademik yazma aktivitesinin ön hazırlığı olan kaynak araştırma tekniklerini ve mevcut veritabanlarını verimli kullanmayı öğreneceklerdir.
| 6,7,29,30,31 | 1,6 | ÖK - 3 : | APA ve MLA yazı stillerinin kurallarını öğrenecek ve
uygulayabileceklerdir. | 6,7,29,30,31 | 1,6 | ÖK - 4 : | araştıma yapıp İngiliz dilbilimi, dil öğretimi veya İngiliz edebiyatı üzerine buldukları kaynakları özetleme, karşılaştırma ve
sentezleme becerisi elde edeceklerdir.
| 6,7 | 1,6 | ÖK - 5 : | kaynak kullanarak, kaynaklara akademik yazı stillerine atıfta bulunarak yazılı proje oluşturma becerisi kazanacaklardır. | 6,7,29,30,31 | 1,6 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Öğrenciyi tanıma amaçlı serbest yazı çalışması. Özetleme ve sentez. Retorik analizi. Tartışma makalesi. APA stili atıf ve referans. MLA stili atıf ve referans. Araştırma kaynakları: Akademik arama siteleri. Akademik araştırma makalesi yazımı. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Ders içeriğinin ve dersin gereklerinin öğrencilere verilmesi ve tartışılması. Akademik yazma nedir? Akademik yazıların analiz edilerek bir akademik yazının hangi parçalardan oluştuğunun belirlenmesi. | | Hafta 2 | Farklı süreli yayınlardan alınan akademik makalelerin incelenmesi ve karşılaştırma yapılması
| | Hafta 3 | Araştırma önerisi nedir? Araştırma taslağı nasıl nasıl oluşturulur? Araştırma önerisi yazımının alıştırmasının yapılması. Öğrencilerin derste araştırma önerilerini yazmaya başlaması. Öğrenciler daha sonra araştırmalarına ve araştırma önerisi taslaklarına dayanarak taslaklarını gözden geçirecek ve geliştireceklerdir.
| | Hafta 4 | Öğrencilerin araştıracakları konulara ilişkin son kararlarını vermeleri.Araştırma önerisinin son halinin verilmesi ve dönüt çalışması.
| | Hafta 5 | Giriş bölümünün yazılması. Temel unsurlar. Giriş bölümünün içeriğinde neler olmalı? Giriş bölümünde kullanılan dilin özellikleri.
| | Hafta 6 | Giriş bölümünün yazılması. Öğrencilerin taslak olarak yazdıkları giriş bölümlerinin incelenmesi ve dönüt verilmesi. Öğrencilerin giriş bölümlerinin örnek makalelerle karşılaştırlması.
| | Hafta 7 | Literatür taraması nasıl yapılır? Veritabanları nasıl kullanılır?
| | Hafta 8 | Arasınav | | Hafta 9 | Örnek Literatür taramalarının incelenmesi ve sınıfta literatür taramasının ilk taslağının oluşturulması.
| | Hafta 10 | Literatür taramasının üzerinde dönüt ve düzeltme çalışmaları.İkincil kaynaklar kullanılarak kısa özet ve alıntı yapma kuralları. Kısa özetlerde kullanılan giriş kalıpları. MLA ve APA alıntı kurallarına giriş.
| | Hafta 11 | Metin içi alıntı kurallarının tartışılması. MLA ve APA kuralları.
| | Hafta 12 | Makalenin metot kısmının yazılmasına ilişkin sorular. Metot bölümü için yazma alıştırması. MLA ve APA kuralları.
| | Hafta 13 | Makalelerin metot bölümünün yazılması.Öğrencilerin metot bölümleri üzerinde düzeltme ve dönüt çalışması.Sınıf içi tartışma ve uygulama.
| | Hafta 14 | Veri analizi ve sonuç bölümünün yazılması. Seçilmiş makalelerin veri analizi ve sonuç bölümlerinin incelenmesi. Sonuçların tablolarla özetlenmesi.
| | Hafta 15 | Veri analizi ve sonuç bölümlerinin yazılması. Sonuç bölümleri üzerinde düzeltme ve dönüt çalışması. Öğrenci sorularınıntartışılması. | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Lester, J. D. (2005) . Writing Research Papers: A Complete Guide. London: Pearson Longman | | |
1 | Hacker, D. ( 2001) . A Pocket Style Manual. New York: Bedford/ St. | | 2 | Martin'sChaffe, J. , M. C. Mahon, C. , Stout, B. ( 2004) . Critical Thinking, Thoughtful Writing: A Rhetoric with Readings. New York: Houghton Mifflin Company | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | 29/03/2010 | 1,5 | 30 | Proje | 10 | 16/04/2010 | 1 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 24/05/2010 | 1,5 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 4 | 14 | 56 | Arasınav için hazırlık | 2.5 | 7 | 17.5 | Arasınav | 1.5 | 1 | 1.5 | Proje | 2 | 10 | 20 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 3 | 7 | 21 | Dönem sonu sınavı | 1.5 | 1 | 1.5 | Toplam Çalışma Yükü | | | 117.5 |
|