Türkçe | English
EDEBİYAT FAKÜLTESİ / BATI DİLLERİ ve EDEBİYATI BÖLÜMÜ
İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI ( I. ÖĞRETİM) - %100 İngilizce
Ders Bilgi Paketi
http://www.ktu.edu.tr/batidilleri
Tel: +90 0462 3255593
EF
EDEBİYAT FAKÜLTESİ / BATI DİLLERİ ve EDEBİYATI BÖLÜMÜ / İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI ( I. ÖĞRETİM) - %100 İngilizce
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

ELL2024Değerler Eğitimi ve Öğretmenlik2+0+0AKTS:4
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüBATI DİLLERİ ve EDEBİYATI BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 2 saat teorik
Öğretim ÜyesiÖğretim Görevlisi Saye ZİBANDE
Diğer Öğretim ÜyesiYok
Öğretim Diliİngilizce
StajYok
 
Dersin Amacı:
Öğrenciler, birey ve öğretmen bağlamında değerler eğitiminin önemi ve kapsamına ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgiyle donatılmakta; söz konusu eğitimin il, ilçe, okul ve sınıf düzeylerinde nasıl uygulanabileceğine dair değerlendirmelerde bulunmaktadır. Diğer alan öğretmenlerinde olduğu gibi, İngilizce öğretmenlerinin de ahlaki değerlere sahip bireyler yetiştirme sorumluluğunu kavramaları beklenmekte; bu doğrultuda, değerler eğitimi temelli İngilizce öğretimine yönelik etkinlikleri hem geleneksel yöntemlerle hem de yapay zekâ destekli araçlar aracılığıyla tasarlamaları teşvik edilmektedir. Ayrıca bu ders, öğrencilerin bir İngilizce öğretmeninin sahip olması gereken mesleki değerleri özümsemelerine katkı sağlamaktadır.
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Değer kavramlarını ve özelliklerini tanımlamak ve sınıflandırmak1,2,3,4,51,
ÖK - 2 : 'Değer' ile diğer kavramlar arasındaki ilişkiyi açıklamak151,
ÖK - 3 : Değerler Eğitiminin, önemi, amaçları ve Türkiye?de tarihini açıklamak181,
ÖK - 4 : Dünya ve Türkiye?de Değerler Eğitimi Projelerin Analizi201,
ÖK - 5 : Değerler Eğitimi Alanında Farklı Yaklaşımların İncelenmesi151,
ÖK - 6 : Değerler eğitimini İl, İlçe, okul ve sınıf seviyelerinde uygulamak201,
ÖK - 7 : Değerler eğitiminin İngilizce derslerine entegre etmek1,
ÖK - 8 : Millî Eğitim Bakanlığı Ortaokul Düzeyinde Kullanılan İngilizce Ders Kitaplarında aktivitelerin Değerler Eğitimi açısından İncelenmesi5,
ÖK - 9 : Değerler eğitim odaklı klasik ve yapay zeka destekli araçları kullanarak İngilizce materyaller tasarlayabilmek1,
ÖK - 10 : İngilizce öğretmenin sahip olması gereken mesleki değerleri içselleştirmek1,
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Bu ders kapsamında öğrenciler, değer kavramının tanımı, sınıflandırılması ve etik, ahlak gibi ilgili kavramlarla olan ilişkisi üzerine kuramsal bilgi edinirler. Ders süresince hem Türkiye?de hem de uluslararası düzeyde yürütülmüş değerler eğitimi projeleri incelenerek farklı uygulama örnekleri analiz edilir. Değerler eğitiminin temel yaklaşımları tartışılır ve bu yaklaşımlar öğretmenlik mesleğiyle ilişkilendirilir. Öğrenciler, değerler eğitimi alanındaki akademik literatürü takip ederek konuya ilişkin makaleleri değerlendirip ve Millî Eğitim Bakanlığı?na bağlı ortaokullarda okutulan İngilizce ders kitaplarını değerler eğitimi bağlamında inceliyorlar. Dönem sonunda, öğretmenin genel olarak değerler eğitimindeki rolü, özel olarak ise İngilizce öğretmeninin bu süreçteki sorumlulukları ele alınır. Ayrıca, İngilizce dersine entegre edilebilecek değer odaklı etkinlikler tartışılır ve özgün etkinlik tasarımları geliştirilir.
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Giriş Değer kavramının anlamı ve kapsamı
 Hafta 2Değerler Eğitimin Sınıflandırılması
 Hafta 3Değerlerin Diğer Kavramlarla olan ilişkisi (Ör. Etik)
 Hafta 4Değerler Eğitimi
 Hafta 5Değerler Eğitimin Önemi ve Hedefleri
 Hafta 6Türkiye ve Dünya'da Değerler Eğitimi
 Hafta 7Değerler Eğitiminde Yaklaşımlar
 Hafta 8Değerler Eğitimi ve Öğretmenlik Mesleğinin İlişkisi
 Hafta 9Arasınav Haftası
 Hafta 10Değerler Eğitiminin Okul Sistemine ve Öğretim Programına Entegrasyonu
 Hafta 11Sınıf Düzeyinde Değerler Eğitimi Uygulamaları
 Hafta 12Öğretmenlik Mesleği ve Mesleki Etik Değerler
 Hafta 13Değerler Eğitimi ve İngilizce Öğretmeni
 Hafta 14Değerler Eğitimi ve İngilizce Eğitimi (1)
 Hafta 15Değerler Eğitimi ve İngilizce Eğitimi (2)
 Hafta 16Final Sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Kaymakca, R. & Meydan, H. 2016. Ahlak, Değerler ve Eğitimi. Istanbul: dem Publications.
2Ulusoy, K. ve Dilmaç, B. 2016; Değerler Eğitimi, PEGEM Akademi, Ankara
 
İlave Kaynak
1Cubukcu, F. 2014a. Values Education Through Literary Texts. Journal of Social Studies Education Research, 5(2), 14-30.
2Cubukcu, F. 2014b. Values education through literature in English classes. Procedia - Social and Behavioral Sciences 116. pp. 265 ? 269.
3Karabacak, N. 2016. Sınıf Öğretmenlerinin Mesleki Değerleri Üzerine Nitel Bir Çalışma. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya, Türkiye.
4USA Department of Education 2008. Partnerships in Character Education State Pilot Projects, 1995?2001 Lessons Learned. Washington DC. Retrieved 23.03.2021, from https://eric.ed.gov/?id=ED502099
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 10.04.2025 1 50
Dönem sonu sınavı 18 17.06.2025 1 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 1.5 14 21
Sınıf dışı çalışma 1 14 14
Arasınav için hazırlık 1.5 6 9
Dönem sonu sınavı için hazırlık 1.5 5 7.5
Toplam Çalışma Yükü51.5