|
ELL2024 | Değerler Eğitimi ve Öğretmenlik | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | BATI DİLLERİ ve EDEBİYATI BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Öğretim Görevlisi Saye ZİBANDE | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Öğrenciler, birey ve öğretmen bağlamında değerler eğitiminin önemi ve kapsamına ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgiyle donatılmakta; söz konusu eğitimin il, ilçe, okul ve sınıf düzeylerinde nasıl uygulanabileceğine dair değerlendirmelerde bulunmaktadır. Diğer alan öğretmenlerinde olduğu gibi, İngilizce öğretmenlerinin de ahlaki değerlere sahip bireyler yetiştirme sorumluluğunu kavramaları beklenmekte; bu doğrultuda, değerler eğitimi temelli İngilizce öğretimine yönelik etkinlikleri hem geleneksel yöntemlerle hem de yapay zekâ destekli araçlar aracılığıyla tasarlamaları teşvik edilmektedir. Ayrıca bu ders, öğrencilerin bir İngilizce öğretmeninin sahip olması gereken mesleki değerleri özümsemelerine katkı sağlamaktadır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Değer kavramlarını ve özelliklerini tanımlamak ve sınıflandırmak | 1,2,3,4,5 | 1, | ÖK - 2 : | 'Değer' ile diğer kavramlar arasındaki ilişkiyi açıklamak | 15 | 1, | ÖK - 3 : | Değerler Eğitiminin, önemi, amaçları ve Türkiye?de tarihini açıklamak | 18 | 1, | ÖK - 4 : | Dünya ve Türkiye?de Değerler Eğitimi Projelerin Analizi | 20 | 1, | ÖK - 5 : | Değerler Eğitimi Alanında Farklı Yaklaşımların İncelenmesi | 15 | 1, | ÖK - 6 : | Değerler eğitimini İl, İlçe, okul ve sınıf seviyelerinde uygulamak | 20 | 1, | ÖK - 7 : | Değerler eğitiminin İngilizce derslerine entegre etmek | | 1, | ÖK - 8 : | Millî Eğitim Bakanlığı Ortaokul Düzeyinde Kullanılan İngilizce Ders Kitaplarında aktivitelerin Değerler Eğitimi açısından İncelenmesi | | 5, | ÖK - 9 : | Değerler eğitim odaklı klasik ve yapay zeka destekli araçları kullanarak İngilizce materyaller tasarlayabilmek | | 1, | ÖK - 10 : | İngilizce öğretmenin sahip olması gereken mesleki değerleri içselleştirmek | | 1, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Bu ders kapsamında öğrenciler, değer kavramının tanımı, sınıflandırılması ve etik, ahlak gibi ilgili kavramlarla olan ilişkisi üzerine kuramsal bilgi edinirler. Ders süresince hem Türkiye?de hem de uluslararası düzeyde yürütülmüş değerler eğitimi projeleri incelenerek farklı uygulama örnekleri analiz edilir. Değerler eğitiminin temel yaklaşımları tartışılır ve bu yaklaşımlar öğretmenlik mesleğiyle ilişkilendirilir. Öğrenciler, değerler eğitimi alanındaki akademik literatürü takip ederek konuya ilişkin makaleleri değerlendirip ve Millî Eğitim Bakanlığı?na bağlı ortaokullarda okutulan İngilizce ders kitaplarını değerler eğitimi bağlamında inceliyorlar. Dönem sonunda, öğretmenin genel olarak değerler eğitimindeki rolü, özel olarak ise İngilizce öğretmeninin bu süreçteki sorumlulukları ele alınır. Ayrıca, İngilizce dersine entegre edilebilecek değer odaklı etkinlikler tartışılır ve özgün etkinlik tasarımları geliştirilir.
|
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Giriş
Değer kavramının anlamı ve kapsamı | | Hafta 2 | Değerler Eğitimin Sınıflandırılması | | Hafta 3 | Değerlerin Diğer Kavramlarla olan ilişkisi (Ör. Etik) | | Hafta 4 | Değerler Eğitimi | | Hafta 5 | Değerler Eğitimin Önemi ve Hedefleri | | Hafta 6 | Türkiye ve Dünya'da Değerler Eğitimi | | Hafta 7 | Değerler Eğitiminde Yaklaşımlar | | Hafta 8 | Değerler Eğitimi ve Öğretmenlik Mesleğinin İlişkisi | | Hafta 9 | Arasınav Haftası | | Hafta 10 | Değerler Eğitiminin Okul Sistemine ve Öğretim Programına Entegrasyonu | | Hafta 11 | Sınıf Düzeyinde Değerler Eğitimi Uygulamaları | | Hafta 12 | Öğretmenlik Mesleği ve Mesleki Etik Değerler | | Hafta 13 | Değerler Eğitimi ve İngilizce Öğretmeni | | Hafta 14 | Değerler Eğitimi ve İngilizce Eğitimi (1) | | Hafta 15 | Değerler Eğitimi ve İngilizce Eğitimi (2) | | Hafta 16 | Final Sınavı | | |
1 | Kaymakca, R. & Meydan, H. 2016. Ahlak, Değerler ve Eğitimi. Istanbul: dem Publications. | | 2 | Ulusoy, K. ve Dilmaç, B. 2016; Değerler Eğitimi, PEGEM Akademi, Ankara | | |
1 | Cubukcu, F. 2014a. Values Education Through Literary Texts. Journal of Social Studies Education Research, 5(2), 14-30.
| | 2 | Cubukcu, F. 2014b. Values education through literature in English classes. Procedia - Social and Behavioral Sciences 116. pp. 265 ? 269. | | 3 | Karabacak, N. 2016. Sınıf Öğretmenlerinin Mesleki Değerleri Üzerine Nitel Bir Çalışma. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya, Türkiye. | | 4 | USA Department of Education 2008. Partnerships in Character Education State Pilot Projects, 1995?2001 Lessons Learned. Washington DC. Retrieved 23.03.2021, from https://eric.ed.gov/?id=ED502099 | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 10.04.2025 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 18 | 17.06.2025 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 1.5 | 14 | 21 | Sınıf dışı çalışma | 1 | 14 | 14 | Arasınav için hazırlık | 1.5 | 6 | 9 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 1.5 | 5 | 7.5 | Toplam Çalışma Yükü | | | 51.5 |
|