|
ELL2002 | Kısa Öykü | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | BATI DİLLERİ ve EDEBİYATI BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Öğr. Gör. Dr Nilgün MÜFTÜOĞLU | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Kısa Öykünün edebi bir tür olarak karakteristik özelliklerini, yerini ve önemini kavramak.
Kısa Öyküyü ve/veya diğer edebi türleri Amerikan ve İngiliz Edebiyatı kadar Dünya Edebiyatından öreneklerine özel atıflarla analiz etmek ve deneyimlemek.
Kurgunun temel öğeleri olan olay örgüsü, karakter, tema, tarz ve anlatının genel olarak bir kurguya ve kısa hikaye türüne nasıl katkıda bulunduğunu anlamak.
|
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Kısa Öykünün edebi bir tür olarak karakteristik özelliklerini, yerini ve önemini kavrayabilir. | 1,5 | | ÖK - 2 : | Herhangi edebi bir kurguyu analiz edebilir. | 3,5 | | ÖK - 3 : | Kısa Öyküyü edebi bir tür olarak analiz edebilir. | 1,2 | | ÖK - 4 : | Kısa Öykünün Amerikan ve İngiliz Edebiyatı kadar Dünya Edebiyatından örneklerini de okuyup anlayabilir. | 5,21 | | ÖK - 5 : | Kurgunun temel öğeleri olan olay örgüsü, karakter, tema, tarz ve anlatının genel olarak bir kurguya ve kısa hikaye türüne nasıl katkıda bulunduğunu herhangib bir edebi kurguda analiz edip deneyimleyebilir. | 5,21 | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Ders dönem boyunca Edebiyatta "kısa hikaye" türünü yapısal ve anlamsal olarak ele almaktadır. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Kısa Öyküye Giriş ve Bir Kısa Hikaye nasıl analiz edilir? | | Hafta 2 | Edgar Allan Poe'nun "The Cask of Amontillado" başlıklı kısa hikayesinin analizi. | | Hafta 3 | Guy de Maupassant'ın "The Necklace" başlıklı kısa hikayesinin analizi. | | Hafta 4 | Saki'nin "Sredni Vashtar" başlıklı kısa hikayesinin analizi. | | Hafta 5 | Elizabeth Bowen'ın "The Demon Lover" başlıklı kısa hikayesinin analizi.
| | Hafta 6 | William Faulkner'ın "A Rose for Emily" başlıklı kısa hikayesinin analizi.
| | Hafta 7 | K. Chopin'in "The Story of an Hour" başlıklı kısa hikayesinin analizi. | | Hafta 8 | Graham Greene'in "The End of the Party" başlıklı kısa hikayesinin analizi. | | Hafta 9 | Ara sınav
| | Hafta 10 | E. HEMINGWAY'in "Hills Like White Elephants" başlıklı kısa hikayesinin analizi.
| | Hafta 11 | Genel tekrar
| | Hafta 12 | Virginia Woolf'un "The Duchess and the Jeweller" başlıklı kısa hikayesinin analizi. | | Hafta 13 | Katherine Mansfield'in "The Garden Party" başlıklı kısa hikayesinin analizi. | | Hafta 14 | D.H. Lawrence'ın "The Rocking-Horse Winner" başlıklı kısa hikayesinin analizi. | | Hafta 15 | Genel tekrar | | Hafta 16 | Final sınavı | | |
1 | Conlin, M. L. 1998; Patterns: A Short Prose Reader, Houghton Mifflin Company, New York | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 16/04/2025 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 11/06/2025 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 14 | 28 | Arasınav | 8 | 1 | 8 | Uygulama | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 9 | 1 | 9 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 75 |
|