|
ELL1006 | İngiliz Kültürü | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | BATI DİLLERİ ve EDEBİYATI BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Tuncer YILMAZ | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilere Britanya kültürü, sanatı, edebiyatı, yaşam biçimleri, vb konularda yeterli bir altyapı sağlamak ve bu iki kültür arasında karşılaştırmalar yapmak yoluyla Türk ve Britanya kültürleri, gelenekleri, görenekleri ve diğer kültürel unsurları hakkında bilinçlenmelerini amaçlar.
|
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Britanya kültürü hakkında detaylı bilgi sahibi olurlar. | 2 | 1, | ÖK - 2 : | Kültür ve edebiyat ilişkisini kurarak edebi yapıtlarda, kültürel öğelerin izlerini bulurlar. | 1,2 | 1, | ÖK - 3 : | Karşılaştırmalar yoluyla Britanya ve Türk kültürlerinin benzer ve farklı yönlerini öğrenirler. | 2 | 1, | ÖK - 4 : | Britanya kültürünün, Batı kültürü içerisindeki konumu ve önemi hakkında bilgi sahibi olurlar. | 1 | 1, | ÖK - 5 : | Britanya kültürünün tarihsel gelişimi hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olurlar. | 1,2,3 | 1, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Britanya kimliği ile ilgili önemli coğrafi ve siyasal terimlerin tanımlanması ve açıklanması. Aynı zamanda, yaşam biçimleri, demokrasi, spor, sanat, edebiyat gibi bazı kültürel bileşenlerin tanıtılması. Bu noktalarda Türk ve Britanya kültürleri arasında karşılaştırmalar yapılması. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Giriş. | | Hafta 2 | Hangisi Britanyalı? Britanya adaları ve üzerinde yaşayan topluluklar ile ilgili coğrafi ve siyasi tanımlar. | | Hafta 3 | Ada üzerindeki ülkelerin kültürel farklılıkları. | | Hafta 4 | Kültürel gelişimin tarihsel süreç içerisinde incelenmeye başlanması. | | Hafta 5 | Roma dönemi ve kültürel etkileşimler | | Hafta 6 | Germen istilaları ve kültürel evrim | | Hafta 7 | Norman istilası ve yeni kültürel dönüşüm. | | Hafta 8 | Ortaçağ ve Kilisen'nin egemenliği | | Hafta 9 | Ara Sınav. | | Hafta 10 | 16. Yüzyıl: Kilise ve Politika gerilimi. | | Hafta 11 | 17. Yüzyıl: Devam eden gerilim ve İç Savaş | | Hafta 12 | 18. yüzyıl: Yeni Kültürel ve siyasal düzen | | Hafta 13 | 19. yüzyıl: Sanayi devrimi ve toplumsal dönüşüm | | Hafta 14 | 20. yüzyıl: İmparatorluk. | | Hafta 15 | Britanya ve Dış Dünya | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı. | | |
1 | O'Discroll, J. 2003; Britain for Learners of English, Oxford University Press, New York. | | 2 | Musman, R. 1989; Britain Today, Longman Background Books, New York. | | 3 | McDowall, D. 2006; An Illustrated History of Britain, Longman, Essex. | | 4 | Christopher, D.P. 1025; British Culture: An Introduction, Routledge, London and New York | | 5 | Bassnett, S. (Edt.). 2004; Studying British Cultures: An Introduction, Routledge, London and New York. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 4 | 14 | 56 | Arasınav için hazırlık | 6 | 4 | 24 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Proje | 6 | 2 | 12 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 6 | 4 | 24 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 120 |
|