|
ELL4035 | Çocuklara İngilizce Öğretimi | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | BATI DİLLERİ ve EDEBİYATI BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması, Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Mustafa Naci KAYAOĞLU | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | This course aims to equip students with knowledge and experience in developing effective activities for teaching listening, speaking, writing, vocabulary, and grammar in a way that aligns with children's cognitive, affective, and social development. Throughout the course, students will gain expertise in foreign language teaching strategies for young learners and develop skills in selecting, preparing, and implementing materials that support children's language learning processes in the classroom. Additionally, this course explores the pedagogical foundations of game-based, storytelling, song, drama, and movement-based activities used in foreign language teaching for children. It aims to enhance students? ability to develop age-appropriate teaching techniques and effectively integrate them into classroom applications.
Students will design practical lesson plans that take into account motivation, learning differences, and individual needs in the language learning process, as well as have the opportunity to test the materials they develop in different classroom settings. They will also gain knowledge in areas such as effective classroom management with children, error correction strategies, and assessment methods. By the end of this course, students will have a solid understanding of both the theoretical and practical aspects of foreign language teaching to children, enabling them to develop a student-centered and interactive teaching approach as future educators. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Çocuklara yabancı dil öğretimi konusunda faklı yaklaşımlar geliştirebilecekler | | | ÖK - 2 : | Okuma, yazma , dinleme ve konuşma alanlarında oyun bazlı etkinlikler yapabilecekler | | | ÖK - 3 : | Yetişkinliklerden farklı öğrenme ve sınıf içi etkinliğine karar verebilecekler | | | ÖK - 4 : | Çocukların dil edinimi sürecini anlayacak ve çocuk gelişimi üzerindeki etkilerini kavrayacaklar. | | | ÖK - 5 : | Çocuklara İngilizceyi etkili bir şekilde öğretebilmek için çeşitli öğretim yöntemleri, materyaller ve etkinlikler kullanabilecekler. | | | ÖK - 6 : | Öğrenci merkezli yaklaşımları benimseyerek, öğrenme sürecini çocukların ilgi ve ihtiyaçlarına göre şekillendirebilecekler. | | | ÖK - 7 : | Çocuklara İngilizce öğretiminde çeşitli materyalleri ve teknolojiyi kullanarak öğrenme sürecini daha ilgi çekici hale getirebilecekler. | | | ÖK - 8 : | Öğrencilerin dil becerilerini değerlendirebilecek ve geri bildirim sağlayabilecekler. | | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Bu ders, 6-12 yaş arası çocuklara yabancı dil öğretiminin kuramsal ve uygulamalı boyutlarını ele alarak, erken yaşta dil öğreniminin bilişsel, sosyal ve duyuşsal süreçlerine odaklanmaktadır. Ders kapsamında, çocukların dil edinim süreci, bireysel ve çevresel faktörlerin etkisi, uygun öğretim yöntemleri, materyal seçimi ve sınıf yönetimi stratejileri detaylı olarak incelenecektir. Dersin ilk bölümünde, çocuklarda yabancı dil edinimi ele alınacaktır. Doğal dil edinimi ve yabancı dil öğrenimi arasındaki farklar, kalıtsal yetenek (biyolojik faktörler) ve çevresel etkiler (aile, okul, medya), erken yaşta dil öğrenmenin bilişsel ve nörolojik temelleri ve kritik dönem hipotezi gibi konular tartışılacaktır. Küçük yaş gruplarında morfolojik, sentaktik ve semantik yapıların edinimi üzerinde durulacak, kelime bilgisi, sesbilgisi ve pragmatik gelişim gibi dil bileşenlerinin nasıl şekillendiği incelenecektir.
Daha sonra, çocuklara yönelik yabancı dil öğretim stratejileri ele alınacaktır. Dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerinin yaşa uygun öğretim yöntemleriyle nasıl desteklenebileceği tartışılacak, iletişim odaklı dil öğretimi kapsamında oyun temelli öğretim, hikâye anlatımı, drama, şarkılar ve hareket temelli etkinliklerin rolü değerlendirilecektir. Dil girdisi ve çıktısı arasındaki ilişki, anlamlandırma, tepki verme ve üretken dil becerilerinin geliştirilmesi gibi süreçler üzerinde durulacaktır.
Dil öğretiminde kullanılan materyallerin uygunluk, format, çekicilik ve etkili öğrenmeye katkısı incelenecek; dijital ve basılı materyallerin değerlendirilmesi ve kullanımı ele alınacaktır. Görsel ve işitsel araçların yabancı dil öğretiminde nasıl etkili kullanılabileceği, etkileşimli ve oyun temelli dil öğretim materyalleriyle nasıl çalışılabileceği tartışılacaktır. Ayrıca, çocuklara yönelik hikâyeler, çizgi filmler, şarkılar, drama etkinlikleri, rol yapma ve dijital uygulamalar gibi çeşitli kaynakların yabancı dil öğretiminde nasıl kullanılabileceği ele alınacaktır.
Sınıf yönetimi ve bireysel farklılıklar konularında, çocuk gruplarında sınıf yönetimi stratejileri, bilişsel, duyuşsal ve psikomotor gelişim farklılıkları, öğrenme stilleri ve çoklu zekâ kuramı bağlamında bireysel farklılıkların dikkate alınması gibi konular ele alınacaktır. Dil öğrenme motivasyonu ve kaygısı, çocuklarda yabancı dile karşı olumlu tutum geliştirme yöntemleri ve özel gereksinimli çocuklar için yabancı dil öğretiminde farklılaştırılmış öğretim yaklaşımları tartışılacaktır.
Dil öğretiminde hata yönetimi ve geri bildirim konusu kapsamında, çocukların yaptığı hatalara karşı etkili geri bildirim stratejileri, doğrudan ve dolaylı hata düzeltme yöntemleri ve hata yapmanın öğrenme sürecindeki yeri gibi konular ele alınacaktır. Ayrıca, çocukların özgüvenlerini destekleyici yaklaşımlar ve oyunlaştırılmış hata düzeltme teknikleri tartışılacaktır. Dil öğretiminde kültürel ve sosyal boyut konularında, erken yaşta kültürel farkındalık ve çokdilliliğin teşvik edilmesi, çocuklar için kültürel öğelerle zenginleştirilmiş dil öğretim programları, sosyal etkileşim ve işbirlikli öğrenme yöntemleri ile dil ve kimlik gelişimi arasındaki ilişki üzerinde durulacaktır. Son olarak, değerlendirme ve ölçme yöntemleri ele alınacaktır. Çocuklar için alternatif ölçme ve değerlendirme yöntemleri, portfolyo, öz değerlendirme, akran değerlendirme gibi öğrenci merkezli değerlendirme teknikleri ve dil gelişimini izleme yöntemleri tartışılacaktır.
|
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | | | Hafta 2 | | | Hafta 3 | | | Hafta 4 | | | Hafta 5 | | | Hafta 6 | | | Hafta 7 | | | Hafta 8 | | | Hafta 9 | | | Hafta 10 | | | Hafta 11 | | | Hafta 12 | | | Hafta 13 | | | Hafta 14 | | | Hafta 15 | | | Hafta 16 | | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | | 1,30 | 50 | Yıl içi çalışma | Proje, dönem yazıları, sunu | | | | Dönem sonu sınavı | 16 | | 1,30 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | | | |
|