Türkçe | English
EDEBİYAT FAKÜLTESİ / BATI DİLLERİ ve EDEBİYATI BÖLÜMÜ
İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI ( I. ÖĞRETİM) - %100 İngilizce
Ders Bilgi Paketi
http://www.ktu.edu.tr/batidilleri
Tel: +90 0462 3255593
EF
EDEBİYAT FAKÜLTESİ / BATI DİLLERİ ve EDEBİYATI BÖLÜMÜ / İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI ( I. ÖĞRETİM) - %100 İngilizce
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

ELL3041Romantizm2+0+0AKTS:4
Yıl / YarıyılGüz Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüBATI DİLLERİ ve EDEBİYATI BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 2 saat teorik
Öğretim ÜyesiDoç. Dr. Tuncer YILMAZ
Diğer Öğretim Üyesi
Öğretim Diliİngilizce
StajYok
 
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı, Romantizmin felsefi, tarihsel ve estetik temellerine dair kapsamlı bir anlayış kazandırmak ve öğrencilerin İngiliz Romantizminin etkili şairlerinin eserleriyle eleştirel bir şekilde etkileşime girmesini sağlamaktır.
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Romantizm akımının temel özelliklerini ve değerlerini tanımlayabileceklerdir.2,3,41,
ÖK - 2 : Romantizmi Aydınlanma idealleriyle karşılaştırmalı olarak analiz edebileceklerdir.5,151,
ÖK - 3 : başlıca İngiliz Romantik şairlerin şiirlerini tarihsel ve kültürel bağlam içinde yorumlayabileceklerdir.3,41,
ÖK - 4 : doğa, hayal gücü, bireycilik ve yüce gibi romantik edebi temaları eleştirel biçimde değerlendirebileceklerdir.4,51,
ÖK - 5 : edebi analiz, tarihsel bağlamlandırma ve karşılaştırmalı düşünme becerileri geliştireceklerdir.41,
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Bu ders, öğrencileri 18. ve 19. yüzyıl Avrupa?sında gelişen entelektüel ve edebi bir akım olan Romantizme tanıtır. Felsefi, tarihsel ve edebi perspektifler doğrultusunda, dersin ilk yarısında Romantizmi şekillendiren kültürel dinamikler ve Aydınlanma rasyonalizmine karşıtlığı ele alınacaktır. Dersin ikinci yarısında ise İngiliz Romantizminin önde gelen şairlerinin şiirleri yakından incelenerek edebi biçimleri, estetik anlayışları ve ideolojik duruşları analiz edilecektir.
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Romantizme ve Aydınlanma'ya Giriş: Romantizmin tanımı; Aydınlanma aklının tarihsel görünümü ve etkileri.
 Hafta 2Felsefi Temeller I: Akıl ve Hayal Gücü; Descartes, Rousseau, Kant üzerinden akıl, özne, doğa kavramları.
 Hafta 3Felsefi Temeller II: Yüce ve Güzel Kavramları; Burke ve Kant'ta duygu, estetik, doğa.
 Hafta 4Fransız Devrimi, Sanayi Devrimi ve toplumsal değişimin edebiyata etkisi.
 Hafta 5Kahraman beyit, uygunluk, düzen anlayışı vs. doğal duygu ve içtenlik.
 Hafta 6Lirik şiir, doğa, benlik, yüce, yabancılaşma.
 Hafta 7Romantizm ve Aydınlanma ? Karşılaştırmalı Seminer
 Hafta 8Öğrenci sunumlarıyla karşılaştırmalı tartışma.
 Hafta 9Ara Sınav
 Hafta 10William Blake: Vizyoner Şiir ve Toplumsal Eleştiri; Masumiyet ve Deneyim Şarkıları; semboller, ikilik, kehanet sesi.
 Hafta 11William Wordsworth: Doğa ve Halk İnsanı; Tintern Manastırı'nda Yazılan Dizeler, Lirik Balladlar'a Önsöz; hafıza, doğa, şiirsel benlik.
 Hafta 12S.T. Coleridge: Hayal Gücü ve Doğaüstü, ihtiyar Denizcinin Ezgisi, Kubla Khan; ikincil hayal gücü, tekinsizlik.
 Hafta 13John Keats: Güzellik, Ölüm ve Romantik Oda; Bülbüle Ağıt, Bir Yunan Vazosuna Ağıt; olumsuz yeti (negative capability).
 Hafta 14Lord Byron: Bayronik Kahraman ve Siyasal Başkaldırı; Childe Harold?un Hac Yolculuğu, Don Juan?dan Seçkiler; ironi, sürgün, kişisel mit.
 Hafta 15Genel Değerlendirme: Modern Edebiyatta Romantik Miras
 Hafta 16Final Sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Wu, Duncan, ed. Romanticism An Anthology. 3rd ed. Malden: Blackwell, 2006.
2Curran, Stuart, ed. Cambridge Companion to British Romanticism. 2nd ed. Cambridge: Cambridge UP, 2010.
3Ferber, M. 2010; Romanticism: A Very Short Introduction, Oxford University Press, Oxford.
4McGann, J. 2007; The Romantic Ideology: A Critical Investigation, University of Chicago Press, Chicago.
5Berlin, I. 1999; The Roots of Romanticism, Princeton University Press, Princeton.
6Wu, D. (ed.) 2012; Romanticism: An Anthology, Wiley-Blackwell, Oxford.
7Blake, W. / Wordsworth, W. / Coleridge, S.T. / Byron, G.G. / Shelley, P.B. / Keats, J. (as found in Wu?s anthology or Penguin Classics editions)
 
İlave Kaynak
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 1 50
Dönem sonu sınavı 16 2 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 4 14 56
Arasınav için hazırlık 6 4 24
Arasınav 2 1 2
Proje 6 2 12
Dönem sonu sınavı için hazırlık 6 4 24
Dönem sonu sınavı 2 1 2
Toplam Çalışma Yükü120