|
ELL3041 | Romantizm | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | BATI DİLLERİ ve EDEBİYATI BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Tuncer YILMAZ | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, Romantizmin felsefi, tarihsel ve estetik temellerine dair kapsamlı bir anlayış kazandırmak ve öğrencilerin İngiliz Romantizminin etkili şairlerinin eserleriyle eleştirel bir şekilde etkileşime girmesini sağlamaktır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Romantizm akımının temel özelliklerini ve değerlerini tanımlayabileceklerdir. | 2,3,4 | 1, | ÖK - 2 : | Romantizmi Aydınlanma idealleriyle karşılaştırmalı olarak analiz edebileceklerdir. | 5,15 | 1, | ÖK - 3 : | başlıca İngiliz Romantik şairlerin şiirlerini tarihsel ve kültürel bağlam içinde yorumlayabileceklerdir. | 3,4 | 1, | ÖK - 4 : | doğa, hayal gücü, bireycilik ve yüce gibi romantik edebi temaları eleştirel biçimde değerlendirebileceklerdir. | 4,5 | 1, | ÖK - 5 : | edebi analiz, tarihsel bağlamlandırma ve karşılaştırmalı düşünme becerileri geliştireceklerdir. | 4 | 1, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Bu ders, öğrencileri 18. ve 19. yüzyıl Avrupa?sında gelişen entelektüel ve edebi bir akım olan Romantizme tanıtır. Felsefi, tarihsel ve edebi perspektifler doğrultusunda, dersin ilk yarısında Romantizmi şekillendiren kültürel dinamikler ve Aydınlanma rasyonalizmine karşıtlığı ele alınacaktır. Dersin ikinci yarısında ise İngiliz Romantizminin önde gelen şairlerinin şiirleri yakından incelenerek edebi biçimleri, estetik anlayışları ve ideolojik duruşları analiz edilecektir. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Romantizme ve Aydınlanma'ya Giriş: Romantizmin tanımı; Aydınlanma aklının tarihsel görünümü ve etkileri. | | Hafta 2 | Felsefi Temeller I: Akıl ve Hayal Gücü; Descartes, Rousseau, Kant üzerinden akıl, özne, doğa kavramları. | | Hafta 3 | Felsefi Temeller II: Yüce ve Güzel Kavramları; Burke ve Kant'ta duygu, estetik, doğa. | | Hafta 4 | Fransız Devrimi, Sanayi Devrimi ve toplumsal değişimin edebiyata etkisi.
| | Hafta 5 | Kahraman beyit, uygunluk, düzen anlayışı vs. doğal duygu ve içtenlik. | | Hafta 6 | Lirik şiir, doğa, benlik, yüce, yabancılaşma. | | Hafta 7 | Romantizm ve Aydınlanma ? Karşılaştırmalı Seminer | | Hafta 8 | Öğrenci sunumlarıyla karşılaştırmalı tartışma. | | Hafta 9 | Ara Sınav | | Hafta 10 | William Blake: Vizyoner Şiir ve Toplumsal Eleştiri; Masumiyet ve Deneyim Şarkıları; semboller, ikilik, kehanet sesi. | | Hafta 11 | William Wordsworth: Doğa ve Halk İnsanı; Tintern Manastırı'nda Yazılan Dizeler, Lirik Balladlar'a Önsöz; hafıza, doğa, şiirsel benlik. | | Hafta 12 | S.T. Coleridge: Hayal Gücü ve Doğaüstü, ihtiyar Denizcinin Ezgisi, Kubla Khan; ikincil hayal gücü, tekinsizlik. | | Hafta 13 | John Keats: Güzellik, Ölüm ve Romantik Oda; Bülbüle Ağıt, Bir Yunan Vazosuna Ağıt; olumsuz yeti (negative capability). | | Hafta 14 | Lord Byron: Bayronik Kahraman ve Siyasal Başkaldırı; Childe Harold?un Hac Yolculuğu, Don Juan?dan Seçkiler; ironi, sürgün, kişisel mit. | | Hafta 15 | Genel Değerlendirme: Modern Edebiyatta Romantik Miras | | Hafta 16 | Final Sınavı | | |
1 | Wu, Duncan, ed. Romanticism An Anthology. 3rd ed. Malden: Blackwell, 2006. | | 2 | Curran, Stuart, ed. Cambridge Companion to British Romanticism. 2nd ed. Cambridge: Cambridge UP, 2010. | | 3 | Ferber, M. 2010; Romanticism: A Very Short Introduction, Oxford University Press, Oxford. | | 4 | McGann, J. 2007; The Romantic Ideology: A Critical Investigation, University of Chicago Press, Chicago. | | 5 | Berlin, I. 1999; The Roots of Romanticism, Princeton University Press, Princeton. | | 6 | Wu, D. (ed.) 2012; Romanticism: An Anthology, Wiley-Blackwell, Oxford. | | 7 | Blake, W. / Wordsworth, W. / Coleridge, S.T. / Byron, G.G. / Shelley, P.B. / Keats, J. (as found in Wu?s anthology or Penguin Classics editions) | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 4 | 14 | 56 | Arasınav için hazırlık | 6 | 4 | 24 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Proje | 6 | 2 | 12 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 6 | 4 | 24 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 120 |
|