|
ELL3027 | İngiliz Şiiri | 4+0+0 | AKTS:5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | BATI DİLLERİ ve EDEBİYATI BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 4 saat teorik | Öğretim Üyesi | Arş. Gör. Özlem ÇAKMAKOĞLU | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Şiiri okuma ve anlamada kullanılan bazı unsurları ve şairler tarafından kullanılan teknikleri,
Okuyucuların şiirde şair tarafından kullanılan unsurları nasıl kullanabileceğini
Farklı şiir çeşitlerini, edebi bir form olarak şiiri yorumlamayı öğrencilere öğretmektir. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Bir edebi tür olarak şiir okuyup yorum yapabilecekler. | 2,4,5 | 1 | ÖK - 2 : | Şiir dili ile standart dil arasında ayrım yapabilecekler. | 2,4,5,14 | 1 | ÖK - 3 : | Şiirde kullanılan edebi sanatları öğrenecekler. | 5 | 1 | ÖK - 4 : | Şiir çevirisi yapabilecekler. | 14 | 1 | ÖK - 5 : | Şiir okurken tonlamanın önemini anlayacaklardır. | | | ÖK - 6 : | İngiliz edebiyatının önde gelen şairleriyle tanışacaklardır. | | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Bu derste öğrenciler, dili, türleri, unsurları ve işlevleri de dahil olmak üzere şiirin yapısını incelerken, Beowulf tan Shakespeare e ve Chaucer dan Tennyson a kadar İngiliz şiirini etkileyen sosyal, kültürel, psikolojik, çevresel, tarihsel ve politik arka planlar dahil olmak üzere çeşitli faktörleri analiz edecek, ayrıca, Eski İngilizceden Postmodern Dönemlere kadar İngiliz şiirinin kronolojik sırasını ele alma şansı elde eden öğrenciler, şiir analizi ile ilgili bazı edebi terimleri yeniden keşfedip İngiliz şiirindeki edebi akımları ve temel kuramsal yaklaşımları tartışacak ve ders boyunca dönemin etkileşimlerini ve gelişmelerini tematik, yapısal, tarihsel ve kültürel olarak inceleyeceklerdir. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Giriş ve Ders Programı
a. Şair ve Şiirin Tanımı ve Şiirin Tarihçesi
b. Edebiyatta Şiirin İşlevi
c. Bir Şiiri Okumak için Temel Adımlar
d. Bir Şiiri Analiz Etmek için Temel Edebi Araçlar
e. Edebi Bir Tür Olarak Şiirin Biçimi ve Yapısal Öğeleri | | Hafta 2 | a. Arkaik Kişi Zamirleri
b. Yaygın Şiir Türleri
c. Örnekler ve Analizler
d. İngiliz Şiirinin Kronolojisi | | Hafta 3 | a. Roman İngiliz Dönemi (1-450)
b. Eski İngiliz/Anglo Sakson Dönemi (450?1066)
c. "Beowulf" Şiirinin Analizi
d. "Cædmon'ın İlahisi'nin Analizi | | Hafta 4 | a. Orta/Anglo-Norman İngiliz Dönemi (1066?1500)
b. "Sir Gawain ve Yeşil Şövalye" Şiirinin Analizi
c. Geoffrey Chaucer'ın "Canterbury Hikayeleri" nden "Genel Prolog" Analizi | | Hafta 5 | a. Rönesans Dönemi (1500?1660)
b. William Shakespeare'in "My Mistress' Eyes Are Nothing Like the Sun" Başlıklı 130. Sonesinin Analizi
c. Edmund Spenser'in "My Love Is Like to Ice, and I to Fire" Başlıklı Amoretti XXX'inin Analizi
d. John Donne'un "A Valediction: Forbidding Mourning" Adlı Şiirinin Analizi | | Hafta 6 | a. Neoklasik Dönem (1660?1798)
b. Alexander Pope'un "Yalnızlığa Serenat" Adlı Şiirinin Analizi
c. John Dryden'ın "Mutlu İnsan" Adlı Şiirinin Analizi
d. Alexander Pope'un "Bukleye Tecavüz" Adlı Şiirinin Analizi | | Hafta 7 | a. Romantik Dönem (1798?1832)
b. Percy Bysshe Shelley'nin "Ozymandias" Adlı Şiirinin Analizi
c. Samuel Taylor Coleridge'ın "Yaşlı Denizcinin Ezgisi" Adlı Şiirinin Analizi
d. William Wordsworth'ün "Dünya Çok Fazla Bize" Adlı Şiirinin Analizi | | Hafta 8 | a. Viktorya Dönemi (1832?1901)
b. Lord Alfred Tennyson'ın "Shalott Leydisi" Adlı Şiirinin Analizi
c. Matthew Arnold'ın "Dover Sahili" Adlı Şiirinin Analizi
d. Christina Rossetti'nin "Hatırla" Adlı Şiirinin Analizi | | Hafta 9 | ARA SINAV | | Hafta 10 | Alfred Tennyson:In Memoriam
Robert Browning:My Last Duchess | | Hafta 11 | Elizabeth Barrett Browning Sone XLIII:Seni Nasıl Seviyorum?
Matthew Arnod: Dover Beach | | Hafta 12 | 20. yy şiiri: dönemin sosyal ve edebi özellikleri | | Hafta 13 | Thomas Hardy: Hap,siyah Ardıç Kuşu
Gerard Manley Hopkins:Thou art indeed just Lord | | Hafta 14 | Wilfred Owen: Dulce Et Decorum Est,Futility
William Butler Yeats: Leda And The Swan,The Second Coming,Sailing to Byzantium | | Hafta 15 | T.S.Eliot:J. Alfred Prufrock'ın Aşk Şarkısı
Dylan Thomas: Do Not Go Gentle Into That Good Night | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | David Hopkins, The Routledge Anthology of Poets on Poets: Poetic Responses to English Poetry from Chaucer to Yeats, Routledge, London 1994. | | 2 | Hugh Kenner, The Art of Poetry, Holt, Rinehart & Winston, Canada 1959. | | 3 | Ian Hamilton (ed.), The Oxford Companion to Twentieth Century Poetry in English, Oxford University Press, Oxford; 1994. | | 4 | John Garret, British Poetry since the Sixteenth Century, MacMillan, London 1986. | | 5 | John Lennard, The Poetry Handbook, Oxford University Press, Oxford 2005. | | 6 | John McRae, The Language of Poetry, Routledge, London 1998. | | 7 | John Peck and Martin Coyle, Literary Terms and Criticism, Palgrave MacMillan, New York 2002. | | 8 | Louis George Alexander, Poetry and Prose Appreciation for Overseas Students, Longmans, Malta 1969. | | 9 | Margaret Ferguson, Mary Jo Salter, and Jon Stallworthy (eds.), The Norton Anthology of Poetry 5th Edition, W. W. Norton & Company, London 2005. | | 10 | Marie Rose Napierkowski and Mary K. Ruby (eds.), Poetry for Students, Gale Research, Michigan 1997. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 4 | 14 | 56 | Sınıf dışı çalışma | 5 | 14 | 70 | Arasınav için hazırlık | 6 | 1 | 6 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Ödev | 2 | 14 | 28 | Proje | 2 | 14 | 28 | Kısa sınav | 1 | 12 | 12 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 2 | 1 | 2 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 206 |
|