Türkçe | English
EDEBİYAT FAKÜLTESİ / BATI DİLLERİ ve EDEBİYATI BÖLÜMÜ
İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI ( I. ÖĞRETİM) - %100 İngilizce
Ders Bilgi Paketi
http://www.ktu.edu.tr/batidilleri
Tel: +90 0462 3255593
EF
EDEBİYAT FAKÜLTESİ / BATI DİLLERİ ve EDEBİYATI BÖLÜMÜ / İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI ( I. ÖĞRETİM) - %100 İngilizce
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

ELL3027İngiliz Şiiri4+0+0AKTS:5
Yıl / YarıyılGüz Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım ŞekliZorunlu
BölümüBATI DİLLERİ ve EDEBİYATI BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim Sistemi
Dersin Süresi14 hafta - haftada 4 saat teorik
Öğretim ÜyesiArş. Gör. Özlem ÇAKMAKOĞLU
Diğer Öğretim Üyesi
Öğretim Diliİngilizce
StajYok
 
Dersin Amacı:
Şiiri okuma ve anlamada kullanılan bazı unsurları ve şairler tarafından kullanılan teknikleri, Okuyucuların şiirde şair tarafından kullanılan unsurları nasıl kullanabileceğini Farklı şiir çeşitlerini, edebi bir form olarak şiiri yorumlamayı öğrencilere öğretmektir.
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Bir edebi tür olarak şiir okuyup yorum yapabilecekler.2,4,51
ÖK - 2 : Şiir dili ile standart dil arasında ayrım yapabilecekler.2,4,5,141
ÖK - 3 : Şiirde kullanılan edebi sanatları öğrenecekler.51
ÖK - 4 : Şiir çevirisi yapabilecekler.141
ÖK - 5 : Şiir okurken tonlamanın önemini anlayacaklardır.
ÖK - 6 : İngiliz edebiyatının önde gelen şairleriyle tanışacaklardır.
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Bu derste öğrenciler, dili, türleri, unsurları ve işlevleri de dahil olmak üzere şiirin yapısını incelerken, Beowulf tan Shakespeare e ve Chaucer dan Tennyson a kadar İngiliz şiirini etkileyen sosyal, kültürel, psikolojik, çevresel, tarihsel ve politik arka planlar dahil olmak üzere çeşitli faktörleri analiz edecek, ayrıca, Eski İngilizceden Postmodern Dönemlere kadar İngiliz şiirinin kronolojik sırasını ele alma şansı elde eden öğrenciler, şiir analizi ile ilgili bazı edebi terimleri yeniden keşfedip İngiliz şiirindeki edebi akımları ve temel kuramsal yaklaşımları tartışacak ve ders boyunca dönemin etkileşimlerini ve gelişmelerini tematik, yapısal, tarihsel ve kültürel olarak inceleyeceklerdir.
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Giriş ve Ders Programı a. Şair ve Şiirin Tanımı ve Şiirin Tarihçesi b. Edebiyatta Şiirin İşlevi c. Bir Şiiri Okumak için Temel Adımlar d. Bir Şiiri Analiz Etmek için Temel Edebi Araçlar e. Edebi Bir Tür Olarak Şiirin Biçimi ve Yapısal Öğeleri
 Hafta 2a. Arkaik Kişi Zamirleri b. Yaygın Şiir Türleri c. Örnekler ve Analizler d. İngiliz Şiirinin Kronolojisi
 Hafta 3a. Roman İngiliz Dönemi (1-450) b. Eski İngiliz/Anglo Sakson Dönemi (450?1066) c. "Beowulf" Şiirinin Analizi d. "Cædmon'ın İlahisi'nin Analizi
 Hafta 4a. Orta/Anglo-Norman İngiliz Dönemi (1066?1500) b. "Sir Gawain ve Yeşil Şövalye" Şiirinin Analizi c. Geoffrey Chaucer'ın "Canterbury Hikayeleri" nden "Genel Prolog" Analizi
 Hafta 5a. Rönesans Dönemi (1500?1660) b. William Shakespeare'in "My Mistress' Eyes Are Nothing Like the Sun" Başlıklı 130. Sonesinin Analizi c. Edmund Spenser'in "My Love Is Like to Ice, and I to Fire" Başlıklı Amoretti XXX'inin Analizi d. John Donne'un "A Valediction: Forbidding Mourning" Adlı Şiirinin Analizi
 Hafta 6a. Neoklasik Dönem (1660?1798) b. Alexander Pope'un "Yalnızlığa Serenat" Adlı Şiirinin Analizi c. John Dryden'ın "Mutlu İnsan" Adlı Şiirinin Analizi d. Alexander Pope'un "Bukleye Tecavüz" Adlı Şiirinin Analizi
 Hafta 7a. Romantik Dönem (1798?1832) b. Percy Bysshe Shelley'nin "Ozymandias" Adlı Şiirinin Analizi c. Samuel Taylor Coleridge'ın "Yaşlı Denizcinin Ezgisi" Adlı Şiirinin Analizi d. William Wordsworth'ün "Dünya Çok Fazla Bize" Adlı Şiirinin Analizi
 Hafta 8a. Viktorya Dönemi (1832?1901) b. Lord Alfred Tennyson'ın "Shalott Leydisi" Adlı Şiirinin Analizi c. Matthew Arnold'ın "Dover Sahili" Adlı Şiirinin Analizi d. Christina Rossetti'nin "Hatırla" Adlı Şiirinin Analizi
 Hafta 9ARA SINAV
 Hafta 10Alfred Tennyson:In Memoriam Robert Browning:My Last Duchess
 Hafta 11Elizabeth Barrett Browning Sone XLIII:Seni Nasıl Seviyorum? Matthew Arnod: Dover Beach
 Hafta 1220. yy şiiri: dönemin sosyal ve edebi özellikleri
 Hafta 13Thomas Hardy: Hap,siyah Ardıç Kuşu Gerard Manley Hopkins:Thou art indeed just Lord
 Hafta 14Wilfred Owen: Dulce Et Decorum Est,Futility William Butler Yeats: Leda And The Swan,The Second Coming,Sailing to Byzantium
 Hafta 15T.S.Eliot:J. Alfred Prufrock'ın Aşk Şarkısı Dylan Thomas: Do Not Go Gentle Into That Good Night
 Hafta 16Dönem sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
 
İlave Kaynak
1David Hopkins, The Routledge Anthology of Poets on Poets: Poetic Responses to English Poetry from Chaucer to Yeats, Routledge, London 1994.
2Hugh Kenner, The Art of Poetry, Holt, Rinehart & Winston, Canada 1959.
3Ian Hamilton (ed.), The Oxford Companion to Twentieth Century Poetry in English, Oxford University Press, Oxford; 1994.
4John Garret, British Poetry since the Sixteenth Century, MacMillan, London 1986.
5John Lennard, The Poetry Handbook, Oxford University Press, Oxford 2005.
6John McRae, The Language of Poetry, Routledge, London 1998.
7John Peck and Martin Coyle, Literary Terms and Criticism, Palgrave MacMillan, New York 2002.
8Louis George Alexander, Poetry and Prose Appreciation for Overseas Students, Longmans, Malta 1969.
9Margaret Ferguson, Mary Jo Salter, and Jon Stallworthy (eds.), The Norton Anthology of Poetry 5th Edition, W. W. Norton & Company, London 2005.
10Marie Rose Napierkowski and Mary K. Ruby (eds.), Poetry for Students, Gale Research, Michigan 1997.
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 1 50
Dönem sonu sınavı 16 1 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 4 14 56
Sınıf dışı çalışma 5 14 70
Arasınav için hazırlık 6 1 6
Arasınav 2 1 2
Ödev 2 14 28
Proje 2 14 28
Kısa sınav 1 12 12
Dönem sonu sınavı için hazırlık 2 1 2
Dönem sonu sınavı 2 1 2
Toplam Çalışma Yükü206