|
ELL3071 | 19.yy İngiliz Romanı | 4+0+0 | AKTS:5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | BATI DİLLERİ ve EDEBİYATI BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 4 saat teorik | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Nazan YILDIZ ÇİÇEKÇİ | Diğer Öğretim Üyesi | Öğr.Gör.Fehmi TURGUT | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu ders; tanınmış İngiliz edebiyatçılarının eserleri ve onları 20. yüzyıl ile ilişkilendirerek edebi değerlendirme olanağı sağlamayı amaçlamaktadır. Eserlerin yazıldığı dönemlerle ilişkilendirilmesi, edebi kavramlarla ve hikaye sanatında kullanılan teknik sözcüklere aşinalık kazanma ve insanın ne olduğu konusunda bir fikre varılması dersin amaçlarındandır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | İngiliz romanındaki üç ayrı yazınsal türe aşina olacak | 4,5 | 1,3,6 | ÖK - 2 : | Önemli İngiliz edebiyatçılarından eserler okuyup bunları 20. yüzyıl ile ilişkilendirmeyi öğrenecekler. | 2 | 1,3,6 | ÖK - 3 : | dönemin özellikleri ve incelenen eserler arasında bağlantı kuracaktır. | 7 | 1,3,6 | ÖK - 4 : | edebi kavramlar ve hikaye sanatında kullanınlan teknik sözcüklere aşinalık kazanacaktır. | 6 | 1,3,6 | ÖK - 5 : | insanın ne olduğunu anlatan edebiyat hakkında bir fikir sahibi olacaklardır. | | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Romanın başlangıcı ve gelişimi: Don Quixote (Cervantes): Cervantes'in romanin bir edebi tür olarak gelişmesindeki önemi. Robinon Crusoe ve Moll Flanders (Daniel Defoe), Tristram Shandy (Laurence sterne),Pamela (Samuel Richardson), Joseph Andrews, Tom Jones, giriş bölümleri, İkna (Jane Austen, tüm metin), Frankenstein (Mary Shelley), Jane Eyre (Charlotte Bronte), Uğultulu Tepeler( Emily Bronte), Kıyıdaki Değirmen (George Eliot), Mayor of Casterbridge (Thomas Hardy). |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | İngiliz Romanının Başlangıcı.
Cervantes, Don Quixote. | | Hafta 2 | Daniel Defoe.
Moll Flanders. | | Hafta 3 | Henry Fielding.
Tom Jones, giriş bölümleri. | | Hafta 4 | Daniel Defoe (1660-1731)
Robinson Cruose. | | Hafta 5 | Samuel Richardson.
Pamela. | | Hafta 6 | 18. Yüzyılda Roman.
Samuel Richordson (1689-1761)
Henry Fielding (1707-1754) | | Hafta 7 | Jane Austen (1775-1817)
İkna. | | Hafta 8 | Bronte Kardeşler.
Charlotte Bronte (1816-1855), Emily Bronte (1818-1848). | | Hafta 9 | ara sınav.
| | Hafta 10 | Viktorya Dönemi Romanı. | | Hafta 11 | Charles Dickens (1812-1870)
Zor Zamanlar. | | Hafta 12 | Thomas Hardy
Mayor of Casterbridge. | | Hafta 13 | George Elliot(1819-1880).
Kıyıdaki Değirmen. | | Hafta 14 | İlave Okumalar İçin İngiliz Romanından İlave Metinler. | | Hafta 15 | İlave Okumalar İçin İngiliz Romanından İlave Metinler. | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Cervantes, Miguel. Don Quixote, Penguin Books, Middlesex England. | | |
1 | Defoe, Daniel. Robinson Cruseo, Penguin Books, Middlesex England. | | 2 | Defoe, Daniel. Moll Flanders, Penguin Books, Middlesex England. | | 3 | Stern, Laurence. Tristram Shandy, Penguin Books, Middlesex England. | | 4 | Richardson, Sameul. Pamela, Penguin Books, Middlesex England. | | 5 | Fielding, Henry. Joseph Andrews, Penguin Books, Middlesex ,England. | | 6 | Fielding, Henry. Tom Jones, Penguin Books, Middlesex England. | | 7 | Austen, Jane. Persuasion, Penguin Books, Middlesex England. | | 8 | Bronte, Charlotte. Jane Eyre, Penguin Books, Middlesex England. | | 9 | Bronte, Emily. Wuthering Heights, Penguin Books, Middlesex England. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 19/11/2012 | 1 | 30 | Sunum | 14 | 27/11/2012 | 1 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 07/01/2013 | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Proje | 10 | 2 | 20 | Toplam Çalışma Yükü | | | 20 |
|