|
ELL2011 | Dünya Edebiyatından Seçmeler | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | BATI DİLLERİ ve EDEBİYATI BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Tuncer YILMAZ | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencileri farklı dönem ve coğrafyalardan seçilmiş önemli dünya edebiyatı metinleriyle tanıştırmak, eleştirel okuma ve kültürel bağlamlandırma yoluyla çeşitli edebi geleneklerle ve evrensel temalarla etkileşim kurma becerilerini geliştirmektir. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Belirli bir tarihsel dönemde üretilen belirli bir edebi yapıtı okuyup anlayabileceklerdir. | 5 | 1, | ÖK - 2 : | Çeşitli kültürlere ait edebi yapıtları inceleyebilecekler ve takdir edebileceklerdir. | 1,2,4 | 1, | ÖK - 3 : | Dünya edebiyatının tarihsel süreç içerisinde gelişimini ve değişimini görebileceklerdir. | 4 | 1, | ÖK - 4 : | dünya edebiyatının temel eserlerindeki ana temaları, edebi araçları ve kültürel bağlamları tanımlayıp açıklayabileceklerdir. | 4,5 | 1, | ÖK - 5 : | klasik ve erken modern metinlere eleştirel düşünme ve edebi kuramlar aracılığıyla yaklaşabileceklerdir. | 1,15 | 1, | ÖK - 6 : | metinleri felsefi, toplumsal ve siyasal boyutlarıyla yazılı analizler ve sözlü tartışmalar aracılığıyla yorumlayabileceklerdir. | 1,3,5 | 1, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Bu derste, dünya edebiyatında edebi, felsefi ve politik düşünceyi derinden etkilemiş temel metinler incelenecektir. Aristoteles?in Poetika adlı eseriyle başlayarak edebi kuramın ve dramatik yapının kökenlerine odaklanacağız. Sofokles?in Kral Oidipus adlı tragedyası klasik trajedinin ve insan kaderinin bir örneği olarak ele alınacaktır. Daha sonra, Machiavelli?nin Prens adlı eseri üzerinden erken modern siyaset felsefesi ve iktidar ilişkileri tartışılacaktır. Cervantes?in Don Kişot adlı yapıtından yapılacak seçkilerle anlatı yeniliği, ironi ve modern romanın doğuşu üzerinde durulacaktır. Dönem boyunca, öğrencilerin yakın okuma, edebi analiz, karşılaştırmalı düşünme ve kültürel eleştiri becerileri gelişecektir. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Giriş. | | Hafta 2 | Kral Oedipus ve Poetika | | Hafta 3 | Kral Oedipus devamı. Klasik İdealler. | | Hafta 4 | Platoncu felsefe tartışmaları: Apology, Phaedo ve Devlet. | | Hafta 5 | Roma Kültürüne giriş. Aenid ve Roma Kültürü tartışmaları. | | Hafta 6 | Aenid, devam. | | Hafta 7 | Everyman | | Hafta 8 | Ara Sınav | | Hafta 9 | Machiavelli-Prens | | Hafta 10 | Machiavelli devam- Rönesans ruhu. | | Hafta 11 | Novalis: "Hymns to the Night" | | Hafta 12 | Sartre: Duvar | | Hafta 13 | Eugene O'Neill: Allahın Ayısı.(Amerikan Edebiyatı) | | Hafta 14 | Orhan Pamuk: İstanbul. | | Hafta 15 | Orhan Pamuk, devam. | | Hafta 16 | Final Sınavı | | |
1 | Cunningham, Lawrence S. and John J. Reich. Culture and Values, Volume I: A Survey of the Humanities (with CD ROM). 6th Ed. Thomson-Wadsworth, 2006. | | 2 | Aristotle. 1996; Poetics, Penguin Classics, London. | | 3 | Sophocles. 2012; Oedipus Rex, Dover Publications, Mineola.
| | 4 | Machiavelli, N. 2003; The Prince, Penguin Books, London. | | 5 | Cervantes, M. de. 2003; Don Quixote, Penguin Classics, London. | | 6 | Damrosch, D. (ed.) 2014; The Longman Anthology of World Literature, Pearson, New York. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 4 | 14 | 56 | Arasınav için hazırlık | 6 | 4 | 24 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Proje | 6 | 2 | 12 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 6 | 4 | 24 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 120 |
|