Türkçe | English
EDEBİYAT FAKÜLTESİ / BATI DİLLERİ ve EDEBİYATI BÖLÜMÜ
İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI ( I. ÖĞRETİM) - %100 İngilizce
Ders Bilgi Paketi
http://www.ktu.edu.tr/batidilleri
Tel: +90 0462 3255593
EF
EDEBİYAT FAKÜLTESİ / BATI DİLLERİ ve EDEBİYATI BÖLÜMÜ / İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI ( I. ÖĞRETİM) - %100 İngilizce
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

ELL1005Edebiyat Terimleri ve Söz Sanatları4+0+0AKTS:7
Yıl / YarıyılGüz Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım ŞekliZorunlu
BölümüBATI DİLLERİ ve EDEBİYATI BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 4 saat teorik
Öğretim ÜyesiDoç. Dr. Tuncer YILMAZ
Diğer Öğretim ÜyesiYok
Öğretim Diliİngilizce
StajYok
 
Dersin Amacı:
Öğrencilere, İngiliz edebiyatı tarihi boyunca edebi biçim, araç ve türleri tanımlayabilmeleri ve analiz edebilmeleri için gerekli bilgi ve eleştirel kelime dağarcığını kazandırmak.
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : şiir, tiyatro ve roman analizinde kullanılan temel edebi terimleri tanıyacak ve tanımlayabileceklerdir.11,
ÖK - 2 : İngiliz edebiyatında edebi biçim ve türlerin tarihsel gelişimini belirleyebileceklerdir.21,
ÖK - 3 : edebi terimleri seçilmiş metinlerin incelemelerine uygulayabileceklerdir.41,
ÖK - 4 : ana edebi türlerin alt türleri arasındaki farkları ayırt edebileceklerdir.11,
ÖK - 5 : edebi tartışmalarda gelişmiş akademik kelime dağarcığı ve eleştirel düşünme becerileri gösterebileceklerdir.31,
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Bu ders, öğrencileri İngiliz edebiyatı incelemelerinde kullanılan temel edebi terimler ve eleştirel kavramlarla tanıştırır. Ders, İngiliz edebiyatı tarihine genel bir bakışla başlar; ardından şiir, tiyatro ve roman olmak üzere üç ana edebi tür altında bu türlere özgü terim, biçim ve anlatım gelenekleri incelenir. Amaç, öğrencilerin edebi terimleri tanıma, tanımlama ve metin analizinde uygulama becerilerini geliştirmektir.
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Edebi Terimlere ve Türlere Giriş: Edebiyat nedir? Edebi ve edebi olmayan söylem.
 Hafta 2İngiliz Edebiyat Tarihine Genel Bakış I: Orta Çağdan Rönesansa
 Hafta 3İngiliz Edebiyat Tarihine Genel Bakış II: Klasisizmden Romantizme
 Hafta 4İngiliz Edebiyat Tarihine Genel Bakış III: Viktorya Dönemi ve Modern/Modern Sonrası
 Hafta 5Şiire Giriş: Tanım, Özellikler ve Alt Türler
 Hafta 6Anlatı Şiiri: Destan, Romans, Balad; Homeros, Chaucer, Coleridge örnekleri
 Hafta 7Lirik Şiir: Sonnet, Ode, Ağıt; Shakespeare, Keats, Donne örnekleri
 Hafta 8Şiirde Biçim ve Anlatım Araçları: Metafor, Ölçü, Uyak, Sembol
 Hafta 9Ara Sınav
 Hafta 10Tiyatroya Giriş: Kökeni ve Temel Terimler
 Hafta 11Trajedi: Yapı, Trajik Kahraman, Arınma; Sofokles ve Shakespeare örnekleri
 Hafta 12Komedi: Komedi Türleri, Hiciv, Yergi, İroni; Shakespeare ve Wilde örnekleri
 Hafta 13Romana Giriş: Kökeni ve Tarihsel Gelişimi
 Hafta 14Roman Terimleri: Anlatıcı, Bakış Açısı, Olay Örgüsü, Karakter, Mekân
 Hafta 15Genel Tekrar ve Uygulamalı Edebi Terim Analizi; Metin üzerinde kavramların uygulanması.
 Hafta 16Dönem Sonu Sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Peck, J. and Coyle, M. 2002; Literary Terms and Criticism, Palgrave Macmillan, New York.
2Cuddon, J. A. 1998; The Penguin Dictionary of Literary Terms and Literary Theory, Penguin, London.
3Beckson, K. and Ganz, A. 1989; Literary Terms: A Dictionary, Anse Deutsch, London.
4Baldick, C. 2015; The Oxford Dictionary of Literary Terms, Oxford University Press, Oxford.
5Abrams, M.H. 1999; A Glossary of Literary Terms, Heinle, Boston.
6Fowler, A. 1982; Kinds of Literature: An Introduction to the Theory of Genres and Modes, Clarendon Press, Oxford.
 
İlave Kaynak
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 1 50
Dönem sonu sınavı 16 2 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 4 15 60
Sınıf dışı çalışma 2 15 30
Arasınav için hazırlık 6 4 24
Arasınav 1 1 1
Ödev 6 4 24
Proje 7 3 21
Dönem sonu sınavı için hazırlık 8 6 48
Dönem sonu sınavı 2 1 2
Toplam Çalışma Yükü210