Türkçe | English
DİŞ HEKİMLİĞİ FAKÜLTESİ / DİŞ HEKİMLİĞİ BÖLÜMÜ
( I. ÖĞRETİM)
Ders Bilgi Paketi
http://dis.ktu.edu.tr
Tel: +90 0462 3774700
DHF
DİŞ HEKİMLİĞİ FAKÜLTESİ / DİŞ HEKİMLİĞİ BÖLÜMÜ / ( I. ÖĞRETİM)
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

DIS 535Diş Hastalıkları ve Tedavisi (Staj)0+20+0AKTS:4
Yıl / YarıyılGüz Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım ŞekliZorunlu
BölümüDİŞ HEKİMLİĞİ BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim Sistemi
Dersin Süresi14 hafta - haftada 20 saat uygulama
Öğretim ÜyesiDoç. Dr. Tuğba SERİN KALAY
Diğer Öğretim ÜyesiDoç. Dr. Tuğba Serin Kalay, Dr. Öğr. Üyesi Kıvanç Dülger
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Dönem 5 stajer öğrencilerine kompozit restoratif tedavilerin ve estetik restorasyonların yapımında dikkat edilmesi gereken hususların kazandırılmasını, ergonominin önemini, başlangıç çürük lezyonlarının teşhis ve tedavi planlamasının yapılmasını, dentin duyarlılığı, çatlak diş sendromu gibi hasta konforunu etkileyen durumlarda teşhiş, tedavi planlamasının yapılmasını, minimal invaziv uygulamaları, beyaz nokta lezyonlarının teşhis ve tedavisinde dikkat edilmesi gereken noktaların açıklanması ve uygulanmasını, restorasyonların tamirinin önemini ve hangi durumlarda tamir veya restorasyon yenilenmesi yapılacağının kavratılması amaçlanmaktadır.
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : hastada teshis ve tedavi planlaması yapabileceklerdir. 1,3,4,71,4
ÖK - 2 : amalgam veya kompozit restorasyonları hastaların dişlerinde uygulayabileceklerdir.1,3,4,71,4
ÖK - 3 : hastada inley veya onlay restorasyon uygulayabileceklerdir.1,2,4,71,4
ÖK - 4 : seminer hazırlayayabileceklerdir.1,3,4,71,4
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Ergonominin önemi, tedavi sırasında dikkat edilmesi gereken postür kuralları, Çatlak diş sendromu, Dentin duyarlılığı (hassasiyeti) gibi hasta konforunu etkileyen durumların, etyolojileri, teşhis ve tedavi planlamalarını ve ayırıcı tanılarının yapılmasını, diş renklenmelerinin tedavi seçenekleri ve bu tedavilerde kullanılan ajanların içeriklerinin bilinmesi, restorasyonların tamir ve yenilenmesi gereken durumların açıklanması ve hangi durumlarda hangisinin seçilmesi gerektiğinin bilinmesi, minimal invaziv diş hekimliğinin amacının ve buna yönelik tedavi planlamasının açıklanması, kompozit restorasyonların yapımında ve ön diş estetik restorasyonların yapımında ve renk seçiminde dikkat edilecek hususların açıklanması ve uygulanmasını, beyaz nokta lezyonlarının teşhis ve tedavisinde dikkat edilmesi gereken noktaların açıklanması ve uygulanmasını içerir.
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Klinik uygulama
 Hafta 2Klinik uygulama
 Hafta 3Klinik uygulama
 Hafta 4Klinik uygulama
 Hafta 5Klinik uygulama
 Hafta 6Klinik uygulama
 Hafta 7Klinik uygulama
 Hafta 8Klinik uygulama
 Hafta 9Klinik uygulama
 Hafta 10Klinik uygulama
 Hafta 11Klinik uygulama
 Hafta 12Klinik uygulama
 Hafta 13Klinik uygulama
 Hafta 14Klinik uygulama
 Hafta 15Klinik uygulama
 Hafta 16Klinik uygulama
 Hafta 17Klinik uygulama
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Güncel literatür bilgiler derlenerek hazırlanmaktadır.
 
İlave Kaynak
1Roulet JF. 2006; Operatif Diş Hekimliğinde Gelişmeler Güncel Pratik Uygulamalar, Cilt 1 ve Cilt 2 QuintessenceYayıncılık Ltd. Şti.,İstanbul
2Touati B, 1999; Esthetic dentistry and ceramic restorations,Martin Dunitz Institut Dentaire, Paris, France
3Dunitz, M. 2001; Bleaching Techniques in Restorative Dentistry, Martin Dunitz Ltd, London.
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Klinik Uygulama 30 30
Dönem sonu sınavı 4
8
12
16
20
24
28
32
1 100
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Klinik Uygulama 20 4 80
Dönem sonu sınavı için hazırlık 20 2 40
Dönem sonu sınavı 1 1 1
Toplam Çalışma Yükü121