|
SEC 313 | Senaryo Yazma | 1+0+0 | AKTS:2 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | DİŞ HEKİMLİĞİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 1 saat teorik | Öğretim Üyesi | Öğr. Gör. Dr Yasemin TÜRK | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Drama aracılığıyla, öğrencilerin meslektaşları, ekip üyeleri, hasta ve hasta yakınları ve diğer mesleklerle ile etkili iletişim kurabilmeleri, iletişim becerilerini kullanabilmeleri, empatik olma farkındalığı kazanmaları, diş hekimliği tarihine ilgi duymaları, amaçlanmaktadır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Drama ile, sağlık bilimleri alanında biyopsikososyal temelli olarak meslektaşları, ekip üyeleri, hasta ve hasta yakınları ve diğer mesleklerle ile etkili iletişim kurar, kişiler arası uyum ve iletişim becerilerini kullanır.iletişim kurar, kişiler arası uyum ve iletişim becerilerini kullanır. | | | ÖK - 2 : | Drama ile koruyucu ağız ve diş sağlığı uygulamalarını önceler genel sağlıkla olan ilişkisinin geliştirilmesine yönelik uygulamalar yapması gerektiğinin farkına varır. Bunların geliştirilmesi için sorumluluk alır ve hayatın her evresinde sağlıklılık durumunu destekler. | | | ÖK - 3 : | Drama ile takım olma prensibi içerisinde uyumlu çalışma, liderlik, saygı ve empati unsurlarını önceler. | | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Doğaçlama ile tanışma, Güven drama atölyesi, İletişim drama atölyesi, Empati drama atölyesi , ?Dünyadaki İlk diş hekimi? drama atölyesi, Doğal afetler ve salgın hastalıklar ile ilgili proaktif yaklaşım farkındalığı drama atölyesi, Hasta güvenliği- kültür etkisi drama atölyesi |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Doğaçlama ile tanışma | | Hafta 2 | Grup dinamiği oluşturma | | Hafta 3 | İletişim drama atölyesi | | Hafta 4 | İletişim drama atölyesi | | Hafta 5 | ?Dünyadaki İlk diş hekimi? drama atölyesi | | Hafta 6 | Doğal afetler ve salgın hastalıklar ile ilgili proaktif yaklaşım farkındalığı drama atölyesi | | Hafta 7 | Ara sınav | | Hafta 8 | Güven drama atölyesi | | Hafta 9 | Hasta güvenliği- kültür etkisi drama atölyesi | | Hafta 10 | Empati drama atölyesi | | Hafta 11 | Empati drama atölyesi | | Hafta 12 | Diş hekimi korkusu drama atölyesi | | Hafta 13 | Kişisel gelişimi destekleme drama atölyesi-İnsanın kendisiyle ilgili algısı | | Hafta 14 | Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri fark etme drama atölyesi | | Hafta 15 | Doğaçlama | | Hafta 16 | Final sınavı | | |
1 | Adıgüzel,Ö. 2014; Eğitimde Yaratıcı Drama, Pegem Akademi, 5. Baskı, Ankara | | |
1 | Erdoğan, T. (editör). 2015; Drama, Eğiten Kitap, Ankara | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 7 | 21.05.2025 | 2 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 27.06.2025 | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | | | |
|