|
DIS 311 | Ortodonti | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | DİŞ HEKİMLİĞİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Buket PALA MUTLU | Diğer Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Buket PALA MUTLU | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Normal büyüme ve gelişimin temel prensiplerini ve onun ortodonti ile ilişkisini vermek; normal okluzyon ve stomatognatik sistemi değerlendirmek; ortodontik anomalileri ve onların etyolojilerini öğretmek. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | büyüme ve gelişimin temel prensiplerini ve kraniofasiyal yapıların büyüme ve gelişimini açıklayabileceklerdir. | 1 | 1, | ÖK - 2 : | diş arklarının ve okluzyonun nasıl geliştiğini anlatabileceklerdir. | 1 | 1, | ÖK - 3 : | farklı tipteki malokluzyonları tanımlayabilecek ve onları etyolojilerine göre sınıflandırabileceklerdir. | 1 | 1, | ÖK - 4 : | malokluzyonların etyolojilerini tanımlayabileceklerdir. | 1 | 1, | ÖK - 5 : | etyolojik faktörlerin dentofasiyal yapılar üzerindeki etkilerini anlayabileceklerdir. | 1 | 1, | ÖK - 6 : | temel tanı araçlarını kullanabilecek ve ortodontik anomalileri teşhis edebileceklerdir. | 1 | 1, | ÖK - 7 : | sefalometrik noktaları saptayabilir ve temel doğrusal ve açısal ölçümleri açıklayabileceklerdir. | 1 | 1, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Ortodontinin amaçları ve limitleri, büyüme ve gelişimin temel prensipleri, kraniyofasiyal yapıların büyüme ve gelişimi, ortodonti ile büyüme ve gelişimin ilişkisi, diş arklarının ve okluzyonun gelişimi, stomotognatik sistem, ortodontide teşhis ve teşhis araçları, ortodontik anomalilerin etyolojisi, sagital vertikal ve transversal yöndeki ortodontik anomaliler, konjenital anomaliler, ortodontide teşhis, anamnez ve klinik değerlendirme, sefalometrik noktaların tespiti. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Ortodontinin tanımı, ortodontinin büyüme ve gelişim ile ilişkisi
Kemik yapısı ve oluşumu | | Hafta 2 | Kemiğe ait büyüme merkezleri ve yerlerinin faaliyetleri | | Hafta 3 | Büyüme ve gelişim terminolojisi ve temel prensipleri | | Hafta 4 | Kraniofasiyal yapıların prenatal büyüme ve gelişimi | | Hafta 5 | Kraniofasiyal yapıların prenatal büyüme ve gelişimi | | Hafta 6 | Kraniofasiyal yapıların postnatal büyüme ve gelişimi | | Hafta 7 | Kraniofasiyal yapıların postnatal büyüme ve gelişimi | | Hafta 8 | Dental arkların büyüme ve gelişimi, süt dişlenmeden daimi dişlenmeye geçiş | | Hafta 9 | Ortodontik açıdan oklüzyonun değerlendirilmesi, ideal oklüzyon kriterleri, Maloklüzyon sınıflandırması | | Hafta 10 | Maloklüzyon etyolojisinde rol oynayan faktörler | | Hafta 11 | Konjenital anomaliler | | Hafta 12 | Anormal basınç alışkanlıklarının maloklüzyon etyolojisindeki rolü | | Hafta 13 | Maloklüzyon etyolojisinde rol oynayan lokal faktörler | | Hafta 14 | Sagital (ön-arka) yöndeki ortodontik anomaliler | | Hafta 15 | 1. ara sınav | | Hafta 16 | Transversal (yatay)ve Vertikal (dikey) yöndeki ortodontik anomaliler | | Hafta 17 | Fonksiyonel anomaliler | | |
1 | Ülgen, M. 2000; ORTODONTİ Anomaliler, Sefalometri, Etioloji, Büyüme ve Gelişim, Tanı, Yeditepe Üniversitesi Yayınları, Sayı 2, İstanbul | | |
1 | Ülgen M. 2003; Ortodontik tedavi prensipleri, Ankara Üniversitesi Basımevi, Ankara | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 15 30 | 20/12/2023 16/05/2024 | 1 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 33 | 14/06/2024 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 28 | 56 | Sınıf dışı çalışma | 1 | 15 | 15 | Arasınav için hazırlık | 1 | 28 | 28 | Arasınav | 1 | 2 | 2 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 1 | 28 | 28 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 130 |
|