|
SEC 209 | İnsan İlişkileri ve İletişim | 2+0+0 | AKTS:1 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | DİŞ HEKİMLİĞİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Öğretim Görevlisi Taner BAŞFIRINCI | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Öğrencilere insan ilişkileri ve hasta-hekim ilişkileri konusunda belli başlı bilgi ve becerileri kazandırmak. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | İletişime dair temel kavramları tanımlar. | 3 | 1, | ÖK - 2 : | Kişiler arası iletişim bilgilerini kavrar. | 3 | 1, | ÖK - 3 : | Farklı iletişim türlerine ait konularda bilgi sahibidir. | 3 | 1, | ÖK - 4 : | Etkin iletişim becerileri konusundaki yöntemleri açıklar. | 2,3,5 | | ÖK - 5 : | Hastayla etkili bir iletişim kurulması konusundaki yöntemleri bilir. | 2,3,4,5 | | ÖK - 6 : | Etkin ve açık bir şekilde konsultasyon yaparlar. | 2,3,4,7 | | ÖK - 7 : | Etkin bir kurumsal ilişki biçimini açıklar. | 3,5 | | ÖK - 8 : | İletişimde çatışmaya dair pozitif bir tutum sergiler. | 2,3 | | ÖK - 9 : | Kurum içi grup dinamiklerini doğru şekilde tanımlar. | 2,3,5 | | ÖK - 10 : | Stresle başa çıkma yöntemlerini tanımlar. | 2,3 | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
İletişime giriş, İletişim bileşenleri, kişilerarası iletişim, etkili iletişim kurma, dinleme ve bilgi sağlama becerisi, görüşme becerisi, etkileme becerisi, açıklama yapma ve paylaşılmış anlayış sağlama, konsültasyonu atkili bir şekilde yürütme, ilişki oluşturmada yardımcı stratejiler, kötü haberi verme |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | İletişime giriş | | Hafta 2 | İletişimin bileşenleri | | Hafta 3 | Kişiler arası iletişim | | Hafta 4 | Etkili iletişim kurma 1-Farklı hasta tipleri | | Hafta 5 | Etkili iletişim kurma 2-Hastanın öğrenme çemberi | | Hafta 6 | Etkili iletişim kurma | | Hafta 7 | Etkili iletişim kurma 3-Doktorun anlama çemberi | | Hafta 8 | Dinleme ve bilgi sağlama becerisi | | Hafta 9 | Etkileme becerisi | | Hafta 10 | Açıklama yapma ve paylaşılmış anlayış sağlamaya yönelik iletişim becerisi | | Hafta 11 | Konsultasyonu etkili bir biçimde yürütmeye yönelik iletişim becerileri | | Hafta 12 | Konsultasyonu etkili bir biçimde yürütmeye yönelik iletişim becerileri | | Hafta 13 | İlişki oluşturmada yardımcı strateji ve beceiler | | Hafta 14 | Stresle başa çıkma yöntemleri | | Hafta 15 | ara sınav | | Hafta 16 | Final sınavı | | |
1 | BAŞFIRINCI T. 2024, Ders notları | | |
1 | İletişim konusunda yayınlanan makaleler | | 2 | İletişim konusunda paylaşılan video linkleri | | 3 | Ders kapsamında önerilen yayınlar;BALTAŞ Z&A Bedenin Dili | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 15 | 15/05/2024 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 17 | 11/06/2024 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 14 | 28 | Arasınav için hazırlık | 1 | 1 | 1 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 60 |
|