|
DIS 260 | Restoratif Diş Tedavisi | 1+3+0 | AKTS:7 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | DİŞ HEKİMLİĞİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması, Laboratuar Çalışması, Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 1 saat teorik ve 3 saat uygulama | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Kıvanç DÜLGER | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Dental terminolojiyi kavramak, dolgu yapımında kullanılan el aletlerini tanımak. Dişin yapısal ve embriyolojik özelliklerini kavramak. Oral mikroflorayı, dental plak gelişimini, yapısı ve kompozisyonunu anlamak ve kavramak. Çürük oluşumun mekanizması, çürük etyolojisini, beslenme ve çürük arasındaki ilişkiyi kavratmak. Çürük teşhisi ve sınıflandırılmasını ayrıntılarıyla öğretmek. Kavite açma prensiplerini ve restorasyon yapmayı öğrenmek. Dental simanları, kavite vernik ve örtücülerini ve amalgamın özelliklerini ve ağız içi uygulamaları öğretmek. Temel adezyon prensiplerini kavratmak. Rezin restorasyonları öğretmek |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Dişin gelişim aşamalarını tanımlayabilmeli | | 1,4 | ÖK - 2 : | Mine, dentin yapısını ve pulpa dentin kompleksini tanımlayabilmeli | | 1,4 | ÖK - 3 : | Kavite prensiplerini öğrenmeli; Black kavite ve güncel kavite prensiplerini tanımlayabilmeli | | 1,4 | ÖK - 4 : | El aletleri, görevleri ve kullanımlarını öğrenmeli | | | ÖK - 5 : | Pulpa koruyucu ve kaide materyallerini tanımlayabilmeli | | 1,4 | ÖK - 6 : | Amalgam dolgunun yapımı , polisaj ve cila işlemlerini öğrenmeli | | 1,4 | ÖK - 7 : | Kompozit dolgu yapımı, polisaj ve cila işlemlerini öğrenmeli | | 1,4 | ÖK - 8 : | Dental ve gelisimsel anomaliler bilmeli | | 1,4 | ÖK - 9 : | Çürüğün oluşum mekanizmasını ve teşhis yöntemlerini bilmeli, koruyucu diş hekimliği uygulamalarını bilmeli | | 1,4 | ÖK - 10 : | Çürük önleyici ve koruyucu uygulamaları yapabilmeli Restoratif veya koruyucu uygulama yapılması gereken dis çürüklerini birbirinden ayırabilmeli | | 1,4 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Dental Terminoloji, El Aletleri, Diş Embriyolojisi, Diş Histolojisi, Mine- Dentin - Sement- Pulpa, Oral Mikroflora: Biyofilm, Bakteri Plağı, Dental Plak Gelişimi, Yapısı, Kompozisyonu, Genel Kavite Prensipleri, Diş Çürüğü Tanım ve Teorileri, Çürük Etyolojisi, Çürük Sınıflaması, Beslenme ve Çürük, Dental Simanlar, Kavite Vernikleri ve Örtücüleri, Dental Amalgamın Yapısı Ve Özellikleri Ve Uygulanması, Temel Adezyon Prensipleri, Rezin Restorasyonlar
|
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Dental Terminoloji | | Hafta 2 | El aletleri 1
| | Hafta 3 | El aletleri 2 | | Hafta 4 | Genel kavite prensipleri 1 | | Hafta 5 | Genel kavite prensipleri 2 | | Hafta 6 | Diş embriyolojisi 1 | | Hafta 7 | Diş embriyolojisi 2 | | Hafta 8 | Diş histolojisi - mine | | Hafta 9 | Diş histolojisi - dentin | | Hafta 10 | Diş histolojisi - sement, pulpa | | Hafta 11 | Dental anomaliler | | Hafta 12 | Dental anomaliler | | Hafta 13 | Gelisimsel anomaliler | | Hafta 14 | Gelisimsel anomaliler | | Hafta 15 | I. Ara Sınav | | Hafta 16 | | | Hafta 17 | Çürük sınıflaması 1 | | |
1 | Orban's Oral Histology and Embryology, Orban, Balint Joseph Mosby St. Louis, 1991 | | 2 | Ole Fejerskov, Edvina A. M. KiddSummit JB, Robbins JW, Schwartz RS. 2003; Dental Caries | | 3 | Kompozit Restorasyonlar, Berrin Dayangaç, Quintessence Yayıncılık, 2011 | | |
1 | Turan Cengiz 1991 ENDODONTI | | 2 | Baume, LJ. 1980; The Biology of Pulp and Dentine. S. Karger, Genova | | 3 | Berkovitz B. K. B. , Holland G. R. , Moxham B. J. 2002; Oral Anatomy, Histology and Embryology. 3 rd Ed. , Mosby, Edinburgh | | 4 | Fundementals of Operative Dentistry, a Contemporary Aproach. Second ed. Quintessence Books. 2001 | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 15 30 | 24/12/2018 13/05/2019 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 33 | 10/06/2019 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 1 | 28 | 28 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 1 | 5 | 5 | Arasınav | 2 | 2 | 4 | Uygulama | 3 | 28 | 84 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 1 | 28 | 28 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 150 |
|