|
IST3000 | Yöneylem Araştırması | 4+0+0 | AKTS:5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | İSTATİSTİK ve BİLGİSAYAR BİLİMLERİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 4 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Türkan ERBAY DALKILIÇ | Diğer Öğretim Üyesi | DOÇ. DR. Orhan KESEMEN | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bir sistemde ortaya çikan problemlere, sistemin denetlenebilir bilesenleri cinsinden bilimsel yöntem, teknik ve araçlarin uygulanmasiyla en iyi çözümün bulunmasi için olusturulan çözüm ve yorumlarin ögrencilere verilmesi |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | ulaştırma ve atama problemleri için başlangıç temel çözümler belirleyip daha sonra bu problemlerin optimal çözümlerini elde edebilirler | 2,9 | | ÖK - 2 : | Ağ analizi problemlerini çözebilir | 2,9 | | ÖK - 3 : | kritik yol için zamanlama tablosu oluşturabilirler | 2,9 | | ÖK - 4 : | bir oyun problemini cebirsel, grafik ve matris yöntemi ile çözebilirler | 2,9 | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Ulaştırma problemleri, atama problemleri, şebeke-ağ analizi, minimum (maksimum) akış algoritması, en kısa yol algoritması, proje yönetimi (PERT-CPM) , zamanlama tablosu, belirsizlik altında proje analizi, oyunlar kuramı, cebirsel, grafiksel, matris çözüm. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Temel Tanım ve Kavramlar. | | Hafta 2 | Ulaştırma Modellerinin Tanımı. | | Hafta 3 | Ulaştırma Modellerinin Çözümlenmesi. | | Hafta 4 | Ulaştırma Problemlerinde Duyarlılık Çözümlemesi. | | Hafta 5 | Atama Modeli ve çözüm teknikleri. | | Hafta 6 | Ağ Analizleri: En Kısa Yol, En küçük yayılma | | Hafta 7 | Ağ Analizleri:En büyük akış. | | Hafta 8 | Proje Yönetimi: Kritik yol yöntemi (CPM) | | Hafta 9 | Arasınav
| | Hafta 10 | Proje zamanlama tablosunun oluşturulması | | Hafta 11 | Pert Analizi. | | Hafta 12 | Karar Kuramı. | | Hafta 13 | Oyunlar Kuramı: İki kişilik sıfır toplamlı oyunlar. | | Hafta 14 | Hedef Programlama:Tek hedefli programlama, eşit ağırlıklı çok hedefli programlama. | | Hafta 15 | Hedef Programlama:Öncelikli çok hedefli programlama, ağarlıklı öncelikli çok hedefli programlama. | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Hamdy A. TAHA, 2000; Yöneylem Araştırması, Literatür Yayınları, İstanbul. | | |
1 | Prof. Dr. Emin Zeki BAŞKENT, 2004; Yöneylem Araştırması, KTÜ Yayınları, Trabzon. | | 2 | Prof. Dr. Ahmet ÖZTÜRK, 2004; Yöneylem Araştırması, Ekin Kitabevi, Bursa. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 24/11/2021 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 14/01/2022 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 4 | 14 | 56 | Sınıf dışı çalışma | 4 | 14 | 56 | Arasınav için hazırlık | 15 | 1 | 15 | Arasınav | 1.5 | 1 | 1.5 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 25 | 1 | 25 | Dönem sonu sınavı | 1.5 | 1 | 1.5 | Toplam Çalışma Yükü | | | 155 |
|