|
|
| IST2015 | Matematiksel Yazılımlar | 4+0+0 | AKTS:5 | | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | | Ders Duzeyi | Lisans | | Yazılım Şekli | Zorunlu | | Bölümü | İSTATİSTİK ve BİLGİSAYAR BİLİMLERİ BÖLÜMÜ | | Ön Koşul | Yok | | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Uygulama | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 4 saat teorik | | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Orhan KESEMEN | | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | | Öğretim Dili | Türkçe | | Staj | Yok | | | | Dersin Amacı: | | Ayrık ve sürekli matematik arasında geçiş sağlamak ve bunların MATLAB ortamında sayısal ve sembolik çözümleri göstermek. |
| Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | | ÖK - 1 : | Ayrık ve sürekli matematiksel deyimleri karşılaştırabilecek. | 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 | 1,3 | | ÖK - 2 : | Matematik ile bilgisayar arasında köprü kurabilecek. | 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 | 1,3 | | ÖK - 3 : | Öğrendikleri matematiksel kavramları daha pekiştirecekler. | 5 - 7 - 8 - 9 | 1,3 | | ÖK - 4 : | Problemlerin çözümünde farklı yaklaşımları kullanabilecekler. | 5 - 7 - 8 - 9 | 1,3 | | ÖK - 5 : | Sayısal ve Sembolik çözümlerin anlamlarını öğrenecek ve karşılaştırmasını yapabilecek. | 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 | 1,3 | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | | |
| MATLAB çalışma ortamının tanıtılması, değişken kullanımı, aritmetiksel işlemler, karmaşık sayı kullanımı, yöney ve dizey tanımlaması ve kullanımı, dizeysel işlemler; Çizgi ve grafik çizimleri, iki ve üç boyutlu grafikleri, kutupsal ve logaritmik çizimler, eş yükselti eğrileri, eksen ayarları, renk seçenekleri; MATLAB ta programlamaya giriş, koşul deyimleri, döngü deyimleri, işlev yazımı ve kullanımı; temel istatistik komutları, betimsel istatistik hesapları, istatistik verilerinin gösterimi; Sembolik işlemler kütüphanesi, cebirsel denklem çözümleri; temel Sembolik hesaplamalar; diferansiyel denklemler; adi diferansiyel denklemlerin sayısal çözümleri; tümlev işlemeleri; Dönüşümler, Laplace ve Fourier dönüşümü; Eğri uydurma ve özel işlevler. |
| |
| Haftalık Detaylı Ders Planı | | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | | Hafta 1 | MATLAB çalışma ortamının tanıtılması, değişken kullanımı, aritmetiksel işlemler, karmaşık sayı kullanımı, | | | Hafta 2 | Yöney ve dizey tanımlaması ve kullanımı, dizeysel işlemler; | | | Hafta 3 | Çizgi ve grafik çizimleri, iki ve üç boyutlu grafikleri, kutupsal ve logaritmik çizimler, eş yükselti eğrileri, eksen ayarları, renk seçenekleri; | | | Hafta 4 | MATLAB ta programlamaya giriş I, koşul deyimleri, döngü deyimleri, | | | Hafta 5 | MATLAB ta programlamaya giriş II, işlev yazımı ve kullanımı | | | Hafta 6 | Temel istatistik komutları, betimsel istatistik hesapları, | | | Hafta 7 | İstatistik verilerinin gösterimi; | | | Hafta 8 | Sembolik işlemler kütüphanesi, cebirsel denklem çözümleri; | | | Hafta 9 | Arasınav | | | Hafta 10 | Temel Sembolik hesaplamalar | | | Hafta 11 | Diferansiyel denklemler | | | Hafta 12 | Adi diferansiyel denklemlerin sayısal çözümleri | | | Hafta 13 | Tümlev işlemleri | | | Hafta 14 | Dönüşümler, Laplace ve Fourier dönüşümü | | | Hafta 15 | Eğri uydurma, Özel işlevler | | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | | |
| 1 | David McMahon, 2007; MATLAB®, McGraw-Hill, New York | | | |
| 1 | İbrahim Yüksel, 2000; MATLAB ile Mühendislik Sistemlerinin Analizi ve Çözümü, Vipaş, Bursa | | | |
| Ölçme Yöntemi | | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | Ödev | 030405060708101112 | | 3 | 50 | | Dönem sonu sınavı | 16 | 08/01/2014 | 2 | 50 | | |
| Öğrenci Çalışma Yükü | | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | Ödev | 3 | 10 | 30 | | Toplam Çalışma Yükü | | | 30 |
|